Stránka 2 z 6

Napsal: 02 srp 2011, 18:37
od SERAFIN
Keď raz začneš s tou hrdzou aj ked to obrúsiš natrieš prípravkom proti hrdzi základovkou atd aj tak to pomôže do najbližšej zimy potom je to znova naspät.Zbytočne zabitý čas....

Napsal: 02 srp 2011, 18:45
od rnbw
Presne tak, cez zimu to vyhnije znovu.

Napsal: 02 srp 2011, 19:17
od msar
ZdenekHQ píše: Mě tady na některých "nemobilních" STK štve to...
Jo, to mě taky pěkně naštvali, když za nesouměrnost zad. brzd (asi bordel v kapalině ucpal omezovač tlaku) závada C a vozidlo nezpůsobilé. Na nějakou odtahovku jsem ani nepomyslel, protože auto brzdilo zcela dobře...

Napsal: 02 srp 2011, 19:35
od ZdenekHQ
To ti může být jedno, když nemáš platnou technickou, nesmíš na silnici.

Napsal: 02 srp 2011, 20:18
od FERYACT
Rez otluč a použij na výrobu chloridu železitého.

Napsal: 02 srp 2011, 22:19
od Duvsan
Mňa len mätie to, že som bol v dojme, že na čistý plech patrí základovka a až na ňu tmel.
Sandal, BOBOBO, ten plnič myslíte dvojzložkovú živicu?
Poznáte akrylový sprej MOTIP? V miestnej mototechne momentálne mali len to.
Inak, keď dám na to živicu, cez zimu prídu mrazy a bude zlúpnutá. Toho sa práve bojím.

Napsal: 03 srp 2011, 10:38
od Sandal
Ano,plnič je něco jako základová barva pro lak.Je dvousložková.Ještě jsem zapoměl dodat že musíš ošetřit plech i z druhý strany.Nejlíp nějakou stále pružnou barvou něco jako byl dřív plastonit nebo plastonex nebo jak se to jmenovalo.Tlumex nedoporučuju protože pod nim schnije plech jedna báseň.Má malou přilnavost k plechu.Nebo gumoasfalt a dát několik vrstev.Pak to vydrží.
Jinak tmel přímo na plech nikdy ne na základovku.
Ten sprej motip neznám.Těmhle jednosložkám moc nevěřim.Jsou to sračky.

Napsal: 03 srp 2011, 11:13
od Duvsan
U tých dvojzložiek sa vždy bojím jedného; päťkilová plechovka a s ňou tužidlo v tubke ani nie veľkosti zubnej pasty. Keď potrebujem namiešať pol deci, ako mám vymerať to tužidlo?
Čo tak ten gumoasfalt z oboch strán a z vonkajšej naň vrchný lak?
BOBOBO, to čo si popisoval, vydržalo to (nezlúplo sa)?
Sandal, ten autolak mám pýtať ako autolak?

Napsal: 04 srp 2011, 08:24
od bastliar
:?: Vie niekto, ako namiešať olovnatú farbu minium - pre vlastnú spotrebu - použitím napriklad zakúpeneho laboratorneho oxidu olovnato olovičitého alias suríku. Údajne táto farba vydrží ochrániť desiatky rokov.
:?: A aké typy farieb možno a nemožno naniesť na túto základovku.
Ďakujem.

Napsal: 04 srp 2011, 09:03
od BOBOBO
Suřík je "jenom" prášek , jako v barvě pigment . No a musíš mít "filmotvornou" složku , např. syntetickou , nitro , fermež atp . Nejjednodušší nátěr získáš "rozkvedláním" suříku ve fermeži či bezbarvém syntetickém laku . Všeobecně další nátěrové vrstvy mají být na stejném chemickém základu . Jednoduše fermež na fermež , syntetiku na syntetiku atp . Přesnější směsi máš v receptáři pro elektrotechnika .

Napsal: 04 srp 2011, 11:51
od bastliar
Hmmm, takže namiesto originálu používajuceho fermež, by bol v dnešnej dobe vhodnejší ako nosič nitrocelulozový lak - je dosť odolný a na výber je široký sortiment ďalších odtieňov na prekrytie. To by ma zaujímalo, či to niekto prakticky odskúšal.
Teda pokiaľ nemá fermež aj inú vlastnosť prečo bola používaná, ak opomeniem nižšiu cenu a vyššiu dostupnosť na tú dobu.

Ako sa tak zamýšlam, princíp ochrany mínia nebude rovnaký ako elektrochemická ochrana pozinkovanou vrstvou, ako sa tomu ľudovo hovorí zinok sa obetuje a "koroduje" namiesto ocelovej konštrukcie. Zrnká mínia sú obalené nosičom a nie su v kontakte s chránenou konštrukciou a navzájom medzi sebou, nedochádza tak ku elektrochemickej reakcii, možno preto vydrží minium nezmenené desiatky rokov, ale ako to, že sa farba po celú tú dobu neolupuje, ako je tomu o moderných náterových hmôt.

Napsal: 04 srp 2011, 11:57
od BOBOBO
No tos tomu dal . Právěže nejmenší odolnost má právě nitroceluloza . Ta je dobrá jen na rychlé předání . Po nastříkání můžeš vše za hodinu narychlo prodat , ale odřeš to i hadrou ...

Napsal: 04 srp 2011, 12:41
od helios
Na autoplechy ako základ minimálne syntetiku, lepšia by bola fermež, ale kto bude čakať mesiac, kým zaschne, že? Na natieranie plotov a brán jedine fermež, tieto farby potom vydržia desiatky rokov. Dobrý bol na hrdzavé plechy kedysi aj Hammerite, kým kvôli ekobludom nezmenili zloženie a namiesto fuj-fuj šesťmocného chrómu používajú dáku náhradu a už to veľa nevydrží... :?

Napsal: 04 srp 2011, 20:43
od Duvsan
Ako je ten lem nad kolesom robený? To je dvojitý plech? Pozrel som to zblízka a zistil som, že to, čo som si myslel, že je odlupujúca sa farba, je plech. Prstami som ho vyhol von. Tomu už tuším nepomôže ani odhrdzovač. Pretmelím to a ono to zhnije pod ním. :(

Napsal: 04 srp 2011, 20:54
od Paja250
Podběh je svařený s vnějším lemem blatníku - bodové svary.
V kostce: Jestli je to v takovémhle stádiu, tak jedině odříznout, navařit COčkem nový díl, udělat vrchní lak, podběh stříknout/natřít tlumicí hmotu (třeba BODY950). Vnitřní dutinu vystříkat nějakým rezistinem nebo jiným prostředkem na dutiny karosérií.

EDIT: přečetl jsem si to po sobě a opravil chyby :?