Stránka 2 z 2

Napsal: 13 úno 2020, 21:00
od masar
Nemám důvod se zlobit. Na té fotce vidím jen 4 diody, ne 5.
Nemám možnost se podívat do žádné z těchto nabíječů. Ale podle toho, co píšeš, tak ty jsi alespoň jednu viděl, asi tu novou a ta stará je na fotce.
Je velmi nepravděpodobné, aby se schéma nějak zásadně lišilo a parametry zůstaly stejné. Lišit se mohou jen některé parametry jednotlivých součástek. Na té fotce (pravděpodobně starý model NB21) jsou použity součástky dostupné v době výroby. Je možné, z důvodu dostupnosti byly (snad) použity jen diody jednoho typu a proto byly použity v konfiguraci 2+1+1 (celkem 4 chladiče), ale je to jen můj odhad. Stejně tak velké pouzdro TO-3 na desce signalizace patří pravděpodobně nějakému stabilizátoru MA78xx, který byl kdysi mnohem dostupnější, než v pouzdru TO-220 popř. TO92.
Záměna těchto součástí za dnes vyráběné typy pak musí působit dojmem větších úprav v zapojení.
Proto si myslím, že výrobce ve svém Návodu k NB21a uvádí schema, které je totožné s původním.
Ale možná se mýlím... :wink:

Napsal: 13 úno 2020, 21:57
od Jindra
Vìø je tam 5 diod, volil jsem pohodlnou cestu na schéma... Ve finále kdo dnes poøebuje nabíjeèku pro moto(6V); trabanta; škodovku a PV3S. Šlo o to pohodlnì vrátit zapojení do stavu z výroby.

Napsal: 13 úno 2020, 22:24
od masar
Jindra píše:Věř je tam 5 diod, volil jsem pohodlnou cestu na schéma...
No snad se někdo najde, kdo to vyfotí lépe nebo nakreslí schema.
Jinak vlastně nevím, proč potřebuješ schema k něčemu, co nemáš...
:wink:

Napsal: 14 úno 2020, 08:00
od Jindra
Tak nabíjeèka je už funkèní v pùvodním stavu.
Malá odlišnost proti schématu zde je jistiè F1 je v + vìtvi, odpor R1 je dìliè z bìžce na konec je ta 5-tá dioda, na desku D1 je pøivedeno 8 signálù.
Jindra

Napsal: 28 dub 2021, 18:43
od hajeklubos
Zdravím Bastlírnu.
Dostal jsem k opravě nabíječku NB21A. Poctivá nabíječka železo/měď. Podle stavu si vytrpěla dost. Opět se potvrdilo pravidlo,že přechoďák je sviňa a není vidět. Bateriové svorky uštípnout a znova naletovat velkou pájkou, pistole to nebere. Když už jsem to měl rozebrané, tak jsem vyměnil všechny kondíky na desce měření. Vyndané Tesla jsou 220M/40V, 2M2/160V a 47M/40V.
Aby bylo možné desku vyndat bez rozebrání půlky nabíječky, vyříznul jsem Dremelkou díru viz obrázek a prodloužil drát na jistič licnou 2,5mm2. Desku vykloníš a můžeš se v tom hrabat za chodu,když je třeba.
Luboš