Stránka 2 z 2

Napsal: 30 zář 2011, 11:49
od markoni
Ale takhle horkou pojistku troufám si říct to nemělo (nenapadlo mě to vzít do prstů když to fungovalo) já ještě zkusím jestli není jedna z diod proražena díky

Napsal: 30 zář 2011, 12:26
od fery66
markoni píše: Bez zátěže to se přiznám jsem nezkoušel ale co jsem zkusil při zátěži a to je hrůza, chladič na tom diodovém můstku úplně rozpálen...
Markoni, pri akej záťaži si to skúšal, keď na začiatku píšeš, že to vyhodí poistku hneď po pripojení aku? Podľa mňa je zlá dióda(y) v mostíku. Musí to hriať aj naprázdno a poistka "vyletí" až po pripojení záťaže.

Napsal: 30 zář 2011, 15:06
od danyel
A není náhodou ta baterie ve zkratu?Nějaký článek to může mít za sebou.

Napsal: 06 říj 2011, 17:44
od markoni
Zdravím
Tak diody v můstku jsou v pořádku ručně jsem nakreslil jednoduché schéma od můstku až po nabíjenou baterii díky za pomoc

Napsal: 06 říj 2011, 19:23
od masar
:D No tak kdybys tohle schema dal hned na začátku vlákna, asi by bylo podstatně kratší. Mimochodem, nekreslil jsi to popálenou rukou v gypsu? :wink:
Předně - to co jsi nakreslil může jako nabíječka pracovat jen v určitém případě. Postrádá totiž proudové omezení, což je pravděpodobnou příčinou tvého problému.
Měl by sis něco přečíst o nabíjení a nabíječkách.:wink:

Napsal: 06 říj 2011, 20:21
od markoni
masar píše::D Mimochodem, nekreslil jsi to popálenou rukou v gypsu? :wink:
Nejsi tak daleko od pravdy má diagnoza je DMO to nechci tady rozebírat
masar píše: Předně - to co jsi nakreslil může jako nabíječka pracovat jen v určitém případě. Postrádá totiž proudové omezení
to proudové omezení je ten bočník :!: že by byl vadný? ale co se na tom bočníku může pokazit? dá se ten bočník něčím nahradit v dnešní době ta nabíječka už něco "pamatuje" díky

Napsal: 06 říj 2011, 20:37
od BOBOBO
Takto zapojených domácích nabíječek i dnes běhá dost . Jen se nesmí moc změnit napětí v síti , či odejít článek . Naopak , pokud je správné výstupní napětí , tak se nemusí ani hlídat čas dobíjení . Jen nenabije na 90% . Jestli se jen nebojíš větších proudů . Zde zapomeň na bastlířské miliampéry .

Napsal: 06 říj 2011, 21:03
od masar
Proto jsem psal, že jako nabíječka to může pracovat jen v určitém případě. A tohle Marconiho případ asi nebude, jinak by tu to vlákno nebylo.

to Marconi - spoléhat na to, že bočník zastane funkci omezovacího odporu, vyžaduje velkou dávku fantazie. :wink:
Na bočníku má vznikat úbytek řádu desetin Voltu, který měří měřidlo. To odpovídá odporu bočníku řádově desítky miliOhmu.
Tvůj problém je špatně navržené (příliš velké) výstupní napětí k danému typu akumulátoru. :wink:

Napsal: 07 říj 2011, 06:28
od BOBOBO
Piš masare co chceš , ale do nyní markoni nenapsal , kolik tam teče . Až to napíše , tak se má vůbec cenu bavit . Bez toho údaje jsou vše jen plky . Hlavně nevím , proč ten proud ještě nezměřil . Dorazilo by mne to , kdyby neměl změřit čím .

Napsal: 07 říj 2011, 11:47
od markoni
masar píše:
Tvůj problém je špatně navržené (příliš velké) výstupní napětí k danému typu akumulátoru. :wink:
Doufám že mě s toho nepodezíráte že je to moje práce ta nabíječka? to bylo děláno ve více kusovém množství elektrikářem a doposud nebyl s tím žádný problém a co se týče měření toho proudu klešťový multimetr nemám díky

Napsal: 07 říj 2011, 14:11
od masar
Tato nabíječka má charakteristiku blízkou nabíjení konstantním napětím. Přetížení této nabíječky tedy hrozí tehdy, když je nabíjecí napětí podstatně vyšší, než napětí akumulátoru. To se může stát např. v případě hluboce vybitého akumulátoru, popř. i zkratovaného článku akumulátoru, kdy má baterie napětí kolem 10V (Uvažujeme-li aku 12V).
Klešťový ampérmetr není nezbytný, stačí i měření obyčejným multimetrem, popř. využití zabudovaného měřidla (viz nakreslené schema), pokud se lze na toto měřidlo a odpor bočníku spolehnout. :wink:

Ale důležité je vědět, na jaký proud je nabíječka stavěna a jaký proud skutečně teče. Bez měření není vědění. :wink:

Napsal: 07 říj 2011, 16:53
od markoni
Nechci riskovat zničený mého jediného multimetru a měřidlo viz schéma už dávno nefunguje díky

Napsal: 07 říj 2011, 19:45
od masar
Pokud se bojíš, že měřený proud bude příliš vysoký, měř úbytek napětí na tom bočníku. Jeho odpor také změříš bez rizika. A potom proud vypočítáš z Ohmova zákona. :wink:

Ale to jsou přece základy. Bez jejich znalostí tě to ani nemůže bavit. :wink: