Automatické stěrače ve vozidle

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#16 Příspěvek od Atlan »

A navíc ta automatika setře ještě jednou po chvilce, což už často ani není potřeba a stěrače jedou skoro nasucho.

Ak je to WV da sa to deaktivovat, co sa tyka jazdy stieracou na sucho... protipravne som tam instaloval znamemu oneskorovac a stierač sa spusti caa 0,5s neskor ako ostrekovac....

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od mtajovsky »

Tak já mám s automatickými stěrači na Koleosu velmi dobrou zkušenost. Funguje to spolehlivě a přiměřeně hustotě deště. Je zapnutá v poloze "cyklovač" - dělá automatický cyklovač, takže se to dá celé vypnout do polohy "0" nebo přepnout na dva stupně trvalého stírání. Navíc má automatika 3 stupně nastavení ciltivosti na vodu na skle.
Atlan píše:A navíc ta automatika setře ještě jednou po chvilce, což už často ani není potřeba a stěrače jedou skoro nasucho.
To ale nedělá dešťová automatika, ale opakovač cyklů při spuštění ostřiku.

Uživatelský avatar
Sesi
Příspěvky: 287
Registrován: 31 pro 2007, 01:00

#18 Příspěvek od Sesi »

To je pravda, ale Atlan reagoval na můj příspěvek, kterým jsem zase já(trochu OT) reagoval na příspěvek Hilla ohledně různých automatických systémů v autech.

Jinak já jsem k těmto všelijakým automatikám v autě skeptický, i když třeba fungujou. Pro mě je to akorát další věc, která se časem může podělat(kdo zaručí, že to bude fungovat i za 10 let?). I když zrovna ta dešťová automatika by se v případě poruchy vyřadit dala, ale jiných systémů, co se vyřadit nedají, je v autech taky dost.
Mám 6-rychlostní cyklovač stěračů, nastavování kroužkem na páčce stěračů a zcela mi to vyhovuje.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Myslím že nejblbovzdornější "automatika" na stěrače byl cyklovač ve favoritu - myslím ten, co taky vyšel v Amáru, bez potenciometru nebo přepínače časů, ale s relátkem, dvojitým OZ a časovacím kondíkem, který se nabíjel podle doby mezi kyvy stěračů - a cyklovač si díky němu "pamatoval" poslední nastavený interval. Pokud se cyklovač zapnul páčkou pod volantem, automaticky se nastavil nejdelší interval (kondík vybitý). Když bylo potřeba setřít sklo dřív, páčka se v potřebný okamžik přepnula na "nulu" a znovu zapnula do polohy "cyklovač" - dobu mezi prvním zapnutím a tím opakovaným si cyklovač "pamatoval" v podobě náboje kondíku. Když bylo potřeba setřít dřív, jednoduše se cyklovač znovu vypnul a okamžitě zase zapnul - cyklus se zkrátil. Když bylo potřeba cyklus prodloužit, cyklovač se vypnul a se zapnutím se počkalo až do okamžiku, kdy to bylo potřeba - pokud se tím nepřekročil maximální rozsah nastavení, uložila se zase nová hodnota času. Vše analogové, idiotensichr und soldatenfest, vydrželo to leta letoucí, nepotřebovalo to žádné infračidlo nebo se.roucí se mikropřepínače na páčkách, dalo se velice jednoduše naučit s tím manipulovat, navíc nebylo potřeba někde šmátrat po maličkém výstupku mikropřepínače... A dalo se to namontovat i dodatečně do (téměř) jakéhokoliv auta...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od mtajovsky »

Souhlasím, pokud to funguje, je fajn. Ja se to začne kazit je průšvih a zrova v mým autě si toho sám moc neopravím. Signály jsou vesměs tahané světlovody a téměř každý přepínač je ve skutečnosti periferka k centrální jednotce připojená přes ta vlákna. Má to sice výhodu nulového rušení, klidně po celých Čechách poslouchám i ve dne LW vysílání z Moravy, ale až se to začne s..t, tak se v servisu prohnu :(

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“