Stránka 2 z 2

Napsal: 20 lis 2011, 00:41
od CZJKP1
Eleman píše:Přešel jsem taky na Kontakt 60. Používal jsem Kontaktol. Poslední dobou se mi u Kontaktolu několikrát stalo, že po stisknutí ventilku, se tento už nevrátil a celý obsah nádobky byl tak nechtěně a nekontrolovatelně vyprázdněn :evil: . Při bližším zkoumání jsem zjistil, že obsah totálně rozleptal gumové části ventilku a ty se po stisknutí uvolnily a pak už netěsnily. Z toho důvodu Kontaktol (byť u nás v drogerii pořád je) už nikdy :evil:
Jakou méls barvu tubičky u kterých se ti toto stalo. Jsou s tubičkou červenou a s tubičkou černou.. Posledně jsem u táty rodičů s tím něco čistil, a už tam má tu 150ml, černou, za 60 korun několik let, a funguje furt jak má..

http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=3186

http://www.youtube.com/watch?v=cI2f0BCIBys Tento jsem ještě před pár lety používal, ale už je zdělaný, perfektní dobová reklama.
Tu červenou vyrábí druchema, tuto nevim..

Napsal: 20 lis 2011, 01:00
od Milan_F
CZJKP1 píše:Jinak maj i kontakt 61 ale nevim čim se liší od konakt 60
60 čistí, 61 maže a konzervuje

Napsal: 20 lis 2011, 08:11
od Eleman
CZJKP1 píše:Jakou méls barvu tubičky u kterých se ti toto stalo. Jsou s tubičkou červenou a s tubičkou černou...
Nevím jakou tubičku máš namysli. Už jsem to dávno vyházel, ani výrobce si nepamatuji, ale vím, že se mi to stalo opakovaně jak u malého tak velkého balení.

Edit: stalo se mi to jak u tohoto, tak u tohoto.

Napsal: 20 lis 2011, 10:03
od kevin_mitnick
CZJKP1 píše: Jinak maj i kontakt 61 ale nevim čim se liší od konakt 60
Tim samym jako se lisil Kontox 5 od Kontoxu 10. V podstate plati, ze:

Kontakt 60 = kontox 5 = cistici sprej na odstraneni oxidace
Kontakt 61 = kontox 10 = konzervacni sprej s podilem oleje

Pokud nekde cistim neco opravdu zabordeleneho, tak nejdriv Kontakt 60 + mechanicke pusobeni (treba stetec ze sklenych vlaken) a pak nakonzervovat pomoci Kontakt 61

Napsal: 20 lis 2011, 17:14
od konosuke
Coyote Kontakt Plus. Lybar a.s.Teplice.

Napsal: 20 lis 2011, 20:44
od Artaban001
Zdarec.
Já mám z těmi spreji ne moc dobré zkušenosti. Osobně vždy volím cestu demontáže "postižené" součástky (Digitální kodér, potenciometr). Teď jde o to, zda lze součástku bezpečně rozebrat a opětně složit, nebo ji rovnou vyhodit a dát novou.
Osvědčil se mi následující postup, platí pro digitální kodér, aplikovat se dá i na potenciometr:

1. Demontáž, rozebrat - jezdec bokem, dráha bokem.
2. Dráhu - kódovací hvězdici - vyčistit lihem, kontakty taky, odporovou dráhu lze opatrně též. Používám vatu natočenou na párátku.
Kontakty opatrně očistím a trochu napružím.

3. Na kontaktní dráhu nanesu vazelinu, na odporovou vrstvu potenciometru ji dávám jen lehce. Celkem bylo jedno, kterou jsem tam dal, jestli tu ruskou "Smazku" žluté barvy, nebo červenou, vytlačenou z dekalamitky na mazání ložisek Š100.

4. poťák, nebo kodér složím a zapájím. Zatím se mi nestalo, že by selhaly.

(4X opravenej potenciometr, 3X kodér - vše doposud funguje bezproblémově)

Upozornění pro "užívače" sprejů na kontakty relé a stykačů:
- Vadný kontakt je způsoben únavou, či opálením kontaktních míst, aplikace spreju přechodový odpor radikálně zhorší. Někdy lze použít planžetu a kontakty napružit, ale nejlepší je výměna.

-Hnací plyn je dnes převážně PROPAN-BUTAN (ano, ten, na kterým se např vaří) a do 20s po aplikaci se uvolňuje z nastřikaných míst. Do té doby hrozí POŽÁR. Je třeba na to pamatovat.

Napsal: 20 lis 2011, 21:26
od BOBOBO
Také na stříknutí , v případě elektrotechnických kontaktů již v problémech , nevěřím . :D

Napsal: 20 lis 2011, 23:38
od Oldradio
Zkušenosti s potenciometry jsou, že víc, než odporová dráha, chrastí sběrací kontakt běžce, protože je zoxidovaný. Hlavně na TP160

Napsal: 22 lis 2011, 15:50
od drakon
Skoro by se oplatilo i nové TP160 rozebrat, vyčistit a trochu namazat hřídelku.Nedávno jsem koupil dva a oba byly složeny nasucho, a pořádně chrastily.Na hřídelku a sběrný kontakt dávám tuk, kterým se mazaly kulové čepy např. Š100 atp. Je výhodný vtom, že je stejně hustý v teple i chladu, a nevysychá. Na odporovou dráhu jsem vyskoušel různé věci a zůstal jsem u IPA+parafin. olej. Osvědčil se na isostaty a jiné přepínače. Stačí trochu natáhnout do inj. stříkačky, pustit pár kapek na kntakty, protočit a je to.V žádném případě ne WD,- je moc mastný a zaneřádí velké okolí. drakon

Napsal: 16 pro 2011, 22:01
od CZJKP1
Když už jsme u toho čištění, mám problém z potenciometrem TP 2000 60B doufám, že ten typ je OK, stereofonní, Tesla, s oranžovou zátkou zezádu, zakoupený v EPA...

V podstatě potenciometr ,,chrastí", po opakovaném prostříknutí tím sajrajtem od benzínky se to zlepšilo, ale druhý den už to bylo O.K.. Koupil jsem kontaktol, který mi došel, pro prostříknutí to bylo OK, pak se to ale lehce zhoršilo, ale už se to dál nezhrošuje...

Zajmavé je, že vždy stačí před zapnutím zesilovače ten potenciometr 10x protočit a je to ok, bez kontaktolů...

Napsal: 16 pro 2011, 22:21
od rnbw
Nestaci striekat, musis to rozobrat a ocistit, casto aj oskrabat oxidaciu.

Napsal: 16 pro 2011, 23:17
od CZJKP1
JJ taky už jsem o tom přemýšlel, že ho rozeberu a vycistim..

Jeden čas jsem tam stříknul dokonce technický lích injekční stříkačkou a taky to nepomohlo...

Jirka

Napsal: 17 pro 2011, 11:15
od hosab
Já mám nejlepší zkušenost jak vyčistit chrastící potenciometry tak,že do injekční stříkačky natáhnu jeden díl oleje na šicí stroje a do toho asi dva díly tech.benzínu. Pokud je potřeba z boku pot.vyvrtám jedničku díru.Je to ještě z dob kdy spreje nebyly. Když toto nepomůže,pak už jen rozebrat. Pokud to je možné. Na vyčištění neopálených kontaktů(přepínače,relé)využívám KONTAKT 60 - WL - 61 ale s tím,že proces ukončím vyfoukání vzduchem.

Napsal: 17 pro 2011, 14:01
od CZJKP1
OK, děkuji za nápad.. Proč ten olej?

Já se k dráze dostanu, v místě vývodů je taková ta slídová ,,vložka" která je zevnitř, a já jí rozpíchal jehlou,

Napsal: 17 pro 2011, 18:56
od hosab
Všechny dráhy potenciometrů jsou z výroby namazány vazelínou.Proto ten olej.Benzín proto,že trochu vyčistí (který později vyschne)a zředěný olej se lépe dostane všude.Nutno vyzkoušet.