Stránka 2 z 4

Napsal: 03 pro 2011, 21:25
od EKKAR
Nejhorší na tom všem je, že v minulosti bylo stejně nepředpisové a tím i důvodem pro postih za neschválenou úpravu i to samotné nepřerušované třetí brzdové světlo instalované svépomocí někam za zadní okno - než ho legislativa akceptovala jako důležitý prvek aktivní bezpečnosti a nařídila instalovat už ve výrobě. Stejně tak pravděpodobně dopadne časem i to blikání brzdového světla, respektive režim svícení začínající několikerým bliknutím při každém šlápnutí na brzdový pedál...

Napsal: 03 pro 2011, 21:36
od hafca
Na některých křižovatkách si říkám, že by se sešla i nějaká brzdová světla vepředu.

Napsal: 03 pro 2011, 22:07
od EKKAR
V velké části Asie a v části Afriky jsou brzdová světla vepředu nahoře na kabině řidiče hlavně u náklaďáků naprosto běžná - je hned vidět, jestli náklaďák přijíždějící v protisměru ke křižovatce brzdí nebo ne... Evropa k takové primitivní pomůcce bohužel taky ještě nedospěla...

Napsal: 23 úno 2012, 07:52
od Habesan
Nedávno jsem jel po městě za nějakým takový malým puclíkem (celý to bylo proti Fiestě zhruba poloviční) a ten tohle blikání měl. To byste nevěřili, jak je to otravný, když vám to každých pár desítek vteřin zabliká do očí. Začal jsem mít tendence jít mu vysvětlit, ať si koupí normální auto, ale pak jsem si uvědomil, že na Fiestu to platí taky.

Napsal: 23 úno 2012, 08:52
od rezis
Taky už jsme měl tu čest. Popojíždění po městě za někým takovým se změní během chvíle v noční můru. Jo kdyby to bylo že při intezívním brždění by blikalo tak jak se teď samy spouštějí varovná světla to bych bral.

Napsal: 23 úno 2012, 10:39
od p32
Že vás to rozčiluje, mi-ro přece psal, že to na normální auto asi nebude, takže to budou mít jen ty závodničky. Dokonce i na ty malé. :wink:
Ono je to stále o tom, že to prostě nebude homologované ani když si to postaví podle schématu homologovaného zařízení a klopný obvod tam sice může dát každý, ale při primitivním zapojení bez přepínače při spálení nebo přerušení toho tranzistoru to nebude svítí vůbec, natož blikat.
Myslím si, že bez nějakého měřiče (např. ultrazvukového) vzdálenosti vzadu od dalšího vozidla a snímání rychlosti jízdy to nemá smysl používat jinak je to jen takové onanování ega na veřejnosti. Pro příklad - jedu ve městě v zácpě 5-20 km/hod a stále se brzdí a rozjíždí, což by asi znamenalo blikání furt a blikání světel je zatím určeno jen pro ukazatele směru (vpravo, vlevo) a při výstraze, že se děje něco s autem nebo že nějaký debo neumí normálně zaparkovat. Jet za takovým úchylem musí být stejná pohádka jako potkávat v protisměru exoty s rozsvícenýma "denníma" ledkama a zároveň normálníma světlama (připadně ještě s mlhovkama). :lol:

Napsal: 23 úno 2012, 18:27
od lukasnovot
kdo mi vyrobí modul na závodní octavii
http://users.otenet.gr/~athsam/auto_flash_stop.htm
cenu nabídněte na lada.novot@centrum.cz

Napsal: 23 úno 2012, 19:23
od Hill
p32 píše:...Myslím si, že bez nějakého měřiče (např. ultrazvukového) vzdálenosti vzadu od dalšího vozidla a snímání rychlosti jízdy to nemá smysl používat jinak je to jen takové onanování ega na veřejnosti.....
Jistá komplikace vznikne například v zatáčce na plné dálnici, kdy se jede ve všech pruzích - snímač vzdálenosti by totiž musel měřit do takové dálky, že v zatáčce bude snímat jiné vozidlo, než to ve stejném pruhu.
Ve vzdálenosti, kterou běžné ultrazvukové snímače zvládají, je už obvykle na všechno pozdě.
Tady jde ale o něco jiného: blikání při lehkém šlápnutí na brzdový pedál, tedy na začátku brždění je nesmysl.
To blikání má, jak už jsem psal, význam zejména v případě prudkého brždění, kdy tomu vzadu jeho doba reakce užere významný počet metrů, než začne brzdit, ale blikání varovek navíc k brzdovým světlům (nebo aspoň blikání přídavného brzdového světla) ho může přimět k intenzivnějšímu brždění od momentu, kdy se opře o pedál, a může naopak nějaký ten metr zachránit. Nebo taky ne, když to auto utrhne od vozovky, ale tomu by měl aspoň z nejhoršího odpomoci ABS, pokud ho vozidlo má a funkční.
Proto mají některé vozy už z výroby přídavné blikání varovnými světly spouštěné akcelerometrem a homologace tohoto uspořádání v jiných evropských zemích se uznává i u nás. Okruh brzdových světel zůstává původní, aby žádné přidané prvky nesnížily jeho spolehlivost, varovky se spínají nezávisle na něm.

Napsal: 12 zář 2015, 18:33
od beny66ka
Dobrý den všem. Již delší dobu sleduji toto fórum a nyní jsem se zaregistroval. Všem děkuji za četné inspirace a nyní snad i já někomu pomohu. Buď tímto příspěvkem, nebo něčím jiným v budoucnu.
Prohledáváním webu jsem narazil na toto vlákno.
Také jsem chtěl modul, který zařídí blikání třetího brzdového světla (TBS), ale ne vždy, pouze při dané intenzitě brzdění. Zjistil jsem ovšem, že snad nic takového není a tak jsem zařízení vyvinul.
Funkce:
Modul se vřadí do přívodu napájení TBS. Při brzdění TBS svítí a poté co dopředné přetížení přesáhne nastavenou mez, začne TBS blikat frekvencí 5Hz po dobu 10 sec. Samozřejmě s uvolněním brzdového pedálu světlo zhasne ať bliká nebo nebliká.
Používám komerční čidlo akcelerace, jehož výstup je komparován s normálem.
Na testech jsem epiricky vyzkoušel, že optimální hodnota jnastaveného přetížení je 0,4 - 0,5G.
Takže pokud by to někoho zajímalo, jsem k dispozici.

Napsal: 27 led 2016, 23:51
od Nikeed12
Beny66ka Mohl by jsi poskytnout schéma ?

Napsal: 28 led 2016, 13:28
od beny66ka
Na svorky LSP5-6-9 připojíš analogové čidlo přetížení. JP1 volíš citlivost.
Ten FET tam mám IRFD9014. LM358 je jako komparátor. V případě potřeby můžeš na TP1 a TP2 měřit a doladit rezistory R9-11 podle potřebné citlivosti.

Napsal: 28 led 2016, 15:24
od Nikeed12
Díky moc, máš nějaký typ na to čidlo přetížení? Jde použít akcelerometr ADXL203 s analogovým výstupem a použití jedné osy (např. Osu X) a směr jízdy bude ve směru po této ose?

Napsal: 28 led 2016, 15:48
od beny66ka
Ano, tak jak píšeš, využije se jen jedna osa. Proto mám na krabičce napsáno "montáž vodorovně" a označen šipkou "směr pohybu" Já jsem použil nejprve tento modul.
http://www.tme.eu/cz/details/pololu-124 ... el/pololu/
Je super, umí celým rozsahem "jen" 1,5G, což je právě super - když chceš využít rozsah max. do 1G, spíše do 0,5G. Je tam velký pohyb napětí na výstupu a nemusíš tak přesně nastavovat komparátor.

Pak jsem ale v Číně našel toto za směšný peníz, ale má to rozsah 3G, takže musíš přesněji nastavit ty rezistory v komparátoru.
http://www.aliexpress.com/item/ADXL335- ... 29668.html

Napsal: 28 led 2016, 16:14
od Nikeed12
Jasně chápu, jinak je ten z Číny použitelný? Mám zkušenosti sice z ebay s tím, že například čidla teploty DS18B20 jsou nejspíše zmetkove kusy, které neměři v celém rozsahu ve kterém by správně měly.
Proto se ptám jestli jsi nezaznamenal nějaké vady na kráse.

Napsal: 28 led 2016, 20:58
od beny66ka
Zaznamenal. Ty čínské nejsou lineární. Ale protože je potřebuješ nastavit jen na jednu (popř. tři - nebo kolik si vymyslíš) FIXNÍCH hodnot dá se to nakalibrovat.
Kalibruji to úhloměrem a nakláněním čidla.
Systém je -
Čidlo je svisle (kolmo k zemi) = 1G,
45 stupňů = 0,5G.
Vodorovně = 0G
8-)