Stránka 2 z 3

Napsal: 12 led 2012, 19:46
od Andrea
Pokud je v obchodních podmínkách výslovně uvedeno, že objednávka = kupní smlouva, pak asi to právo na vrácení bude. Ale já nakupuju u dvou firem, kde kupní smlouvu uzavírám až tím převzetím na prodejně a zaplacením, klidně můžu říct, že se mi to nelíbí a že to nechci.

Napsal: 12 led 2012, 19:47
od GeorgeB
V Černých Ovcích říkali, že je jedno jestli je zboží vyzvednuto osobně nebo poštou. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... internetu/

Napsal: 12 led 2012, 19:51
od ZdenekHQ
Pokud je při převzetí zboží objednaného na netu nějakým způsobem předvedeno/přepočítáno na pobočce, není na 14 dnů nárok, ale lze ho odmítnout. Pokud je předáno na pobočce jako black-box, je to něco jiného, ale prokažte to.

Napsal: 12 led 2012, 19:54
od michalkolesa
No nejsem právník, ale všude říkají, že záleží jak byla uzavřena kupní smlouva.

Napsal: 12 led 2012, 19:55
od ZdenekHQ
Taky je v zákoně napsané, že dodatky uzavřené v rozporu se zákonem jsou neplatné i v případě, že s nima obě strany souhlasí. 8-)

Napsal: 12 led 2012, 20:02
od michalkolesa
Zdeňku o tom slyším prvně, že pokud mi zboží na pobočce při uzavření objednávky po netu navíc předvedou ztrácím nárok na 14 dní na vrácení peněz.

Vždyť už je kupní smlouva uzavřena. Ta se uzavře jakmile obchodník objednávku potvrdí, že zboží vyexpeduje.

Můžete jsem prosím postnout zdroj, kde jste tuto informaci získal ? Jestli to nepsali někde v nějakém "spotřebitelském serveru". Např. spotrebitele.info nebo spotrebitel.cz nebo reportáž v TV pokud je někde na netu

Napsal: 12 led 2012, 20:51
od ZdenekHQ
michalkolesa píše:Zdeňku o tom slyším prvně, že pokud mi zboží na pobočce při uzavření objednávky po netu navíc předvedou ztrácím nárok na 14 dní na vrácení peněz.
A zas budeš dělat machra na svým netu...

Kupní smlouva na běžné zboží je uzavřená až v okamžiku převzetí/zaplacení zboží zákazníkem. Proto Ti někdy přijde faktura až dodatečně atd.

Neboli : Kupní smlouva je soukromoprávní smlouva, při které vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.

V případě "Smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory" platí výjimky, a to v případě převzetí zboží na prodejně, t.j. v "obchodním prostoru" není. I v případě smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory musíš dodržet jisté podmínky, jako třeba nenosit slipy týden a pak je vrátit apod.

Jsou slušní obchodníci, co drží 14 dnů i v prodejnách a hlavně o Vánocích, a budiž jim to velkým plusem.

Napsal: 12 led 2012, 20:54
od dArtagnan
Ještě jsem tu něco dohledal z jedné archivované komunikace ohledně toho mého případu...

Paragraf 53 Občanského zákoníku, odstavec 7:
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

"Buď budeš vracet ve lhůtě 14 dnů (zakoupení prostřednictvím prostředků dálk. komunikace) a pak po tobě mohou požadovat úhradu nákladů spojenou s uvedením zboží do původního stavu.
Pokud se však zboží neshoduje s tím, co sis objednal, pak se jedná o §616 OZ - odstoupení od kupní smlouvy a tam po tobě žádné náklady chtít nemohou - naopak ty můžeš požadovat náklady spojené vyřízením záležitosti."
Pročež stejnej človíček kterej mě dohledával ty paragrafy mě s dost velkou jistotou přesvědčoval o tom, že je skutečně hlavní to jak bylo objednáno a nikoliv následně to, kde bylo vyzvednuto. Ale jak už sem psal výše, problém se nakonec vynořil trochu někde jinde než jsem čekal...

Napsal: 12 led 2012, 21:00
od ZdenekHQ
Výklad jakéhokoliv zákona v ČR je něco podobnýho, jako pohled hladovýho,vegetariána a gurmána na připálený steak....

Napsal: 12 led 2012, 21:01
od ZdenekHQ
michalkolesa píše:Jediné co můžu je se podívat na obchodní podmínky velkých e-shopů
Tam určitě bude popsáno to nejlepší řešení pro zákazníka.

Napsal: 12 led 2012, 21:07
od michalkolesa
Velké e-shopy to budou mít právně lépe ošetřeno než malé e-shopy od živnostníka co to má jako "vedlejšák" a prodá 5 věcí za týden :-)

Ale dobře jste mi nahrál, děkuji za to. Kouknu jen tam, kde je certifikace od apek

Napsal: 12 led 2012, 21:21
od ZdenekHQ
K tomu bych rád dodal jen to, že není potřeba mě vykat, od začátku tady všem tykám a to samé očekávám i od nich. Když už někomu začínám vykat, je to dost vážný.

Napsal: 12 led 2012, 22:33
od helios
Ono to vrátenie tovaru kúpeného na predajni je otázka prístupu firmy. V októbri som v GME Blava kupoval merák UT 70A. Doma pri meraní som zistil, že rozsah displeja 199 mi nevyhovuje, lebo som bol navyknutý predtým na merák s rozsahom 399. Tak som všetko zasa zabalil a išiel som ho vrátiť. Bolo to cca za týždeň od kúpy. Predavač sa rovno opýtal, či ho chcem len vrátiť, alebo si vybrať iný merák. Nakoniec som si vybral UT 71E, doplatil rozdiel a spokojne som odišiel. Žiadne nerváky neboli, vybavili to úplne v pohode. :)

Napsal: 13 led 2012, 09:15
od ZdenekHQ
michalkolesa píše: Ale dobře jste mi nahrál, děkuji za to. Kouknu jen tam, kde je certifikace od apek
Třeba takhle končí e-shopy s certifikací APEK : http://obchody.heureka.cz/noto-cz/recenze/

Neboli naopak, vlastnictví glejtu nezaručí férové chování.

Napsal: 13 led 2012, 11:28
od Habesan
ISO 9001, například.