Spínač rezervy paliva?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sas
Příspěvky: 172
Registrován: 28 dub 2009, 02:00

#16 Příspěvek od sas »

dik za vysvetleni,jeste jakej tam prijde ten tranzistor :idea:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#17 Příspěvek od Hill »

Na LEDku ti stačí v podstatě jakýkoli Si-TUP (křemíkový tranzistor univerzální PNP), protože je buď sepnutý, nebo rozepnutý, tak musí vydržet ve vypnutém stavu nejméně 25V, v sepnutém musí snést proud aspoň 50mA, maximální výkonová ztráta není důležitá, protože komparátor neumí stav "napůl", při kterém by tranzistor nejvíc topil.
Komparátor totiž má zavedenou určitou hysterezi, což znamená, že při nastavené poloze plováku kontrolku rozsvítí, ale na její zhasnutí je třeba hladinu zvednout o víc, než jen na výšku potřebnou pro rozsvícení. To proto, aby kontrolka neblikala při šplouchání a náklonech nádrže příliš často.

Jestli nechápeš, proč pro LEDku s proudem 20mA a napětí palubní sítě do 14,4V je potřeba tranzistor s Ucer>25V (radši i víc, tím se nic nezkazí) a Icmax>50mA, pak pamatuj, že napětí i proud mají mít nejméně 100% rezervu, protože to má fungovat i při teplotě 70°C, která může být v nevětranám autě na parkovišti v létě.
Této podmínce vyhovují třeba BC327, BC556 až BC559, 2SA853 až 855, 2SA869 až 874 a ještě asi tak několik stovek dalších.

Uživatelský avatar
sas
Příspěvky: 172
Registrován: 28 dub 2009, 02:00

#18 Příspěvek od sas »

diky ,jak pojedu do elbasu tak to nakoupim a ubastlim,pak se zase ozvu :lol: :oops:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“