Stránka 2 z 2

Napsal: 05 úno 2012, 15:18
od BOBOBO
Prioritou je mechanismus s malou hloubkou, protože má být přichycen ke stěně, tak ať moc nevyčuhuje do prostoru. No ještě na jedné straně navijáček a na pruhé pružina . Vracet by se to mělo silou té pružiny , potom by se nedala rychlost regulovat , i když do určité míry i paralelním odpůrkem k motoru .

Napsal: 05 úno 2012, 15:32
od Lukar
Nevím, v jakém délkovém rozsahu má branka jezdit, ale nedávno jsem rozebíral rozbitou tiskárnu. Což takhle využít toho uchytu co drží ozubené kolečka a řemeničky když si seženeš podobný vrak? K řemenici uchytit osku a na ní navolno branku tak, aby držela vodorovně. Pokud nebude vadit, že jedním směrem pojede cca o 2cm níž.

Napsal: 05 úno 2012, 15:42
od mtajovsky
Pokud je třeba skutečně kývavý pohyb, mohlo by to být tohle kinematické schema. Volně otočné čepy A jsou připevněny ke zdi, čepy X jen spojují páky a maketu branky. Motorek otáčí deskou s čepem, který zapadá do štěrbiny na horní vodorovné tyči. Pokud je čep v horní nebo dolní úvrati, je maketa v nejnižší prostřední poloze a její pohyb je nejrychlejší. Naopak, v krajních polohách se pohyb zastavuje, což imituje kývání.

Napsal: 05 úno 2012, 15:50
od masar
Jedno z možných "lankových, nekývavých" řešení:

Napsal: 05 úno 2012, 16:19
od FRANSIMOR
Ted už jen vymyslet,jak to udělat přes tu kladku pro cestu zpět. :thinkerg:

Napsal: 05 úno 2012, 16:20
od masar
Pro cestu zpět to funguje taky. Hnací čep se z drážky ven nedostane. :wink:

p.s. jedno z možných "kývavých" řešení:

Napsal: 05 úno 2012, 16:24
od FRANSIMOR
Lukar píše:Kyvadlový pohyb po oblouku a vodorovný pohyb dle nákresu jsou dvě rozdílné věci. Tak co vlastně zadavatel požaduje?
pohyby do stran...tedy vypadá to tak.

Napsal: 05 úno 2012, 16:40
od tominosik
Omlouvám se za mistifikaci. Jojo - pohyb do stran potřebuju. Stačilo by tak 10cm na každou stranu (20cm celkem) i méně možná.

Kyvadlový pohyb by byl taky fajn, ale v 0° a 180° by to znamenalo, že branka by byla nakřivo a ve vzduchu.

@masar + lukar: Myslíte, že by to mohlo fungovat jako horská lanovka? Že by se to dostalo přes tu kladku? No nevím... Moc to nevidím...
@bobobo: Přes sílu pružiny se ten motorek asi nedostane...

Napsal: 05 úno 2012, 17:04
od Lukar
to:tominosik a proč ne? mám ale takový dojem, že posuv v tiskárně je kolem 30 cm. Záleží na typu. Osobně si myslím, že by jsi z toho postavil co potřebuješ. Jinak využít mechaniku, snímače poloh, krok.motor a nechat naprogramovat PIC. Budeš moct řídit rychlost posuvu, délku a dle programu i čas hry.A posuv bys měl jak zásobník s barvou v tiskárně :lol:

Napsal: 05 úno 2012, 17:59
od Crifodo
Mechanismus v CDROM vyjede se šuplíkem cca 13 cm a je už hotový. Pokud bys potřeboval delší dráhu, asi by stačilo přes páku ji prodloužit.

Napsal: 05 úno 2012, 18:40
od mtajovsky
tominosik píše:Stačilo by tak 10cm na každou stranu (20cm celkem) i méně možná. Kyvadlový pohyb by byl taky fajn, ale v 0° a 180° by to znamenalo, že branka by byla nakřivo a ve vzduchu. ..
Kyvadlový pohyb na pákách, jak jsem to nakreslil zachovává přesně vodorovnou polohu makety, respektive polohu čepů A. Pokud stačí pohyb 20 cm celkem, tak nebude ani zdvih makety nějak velký. Taky bych řekl, že to bude na amatérskou výrobu nejjednodušší. Všechny lankové mechanismy budou potřebovat napínací prvky, asi na jednu z kladek. Dále kolejničky pro tabuli s případnými rolnami pro malé tření a to jak dole, tak pravděpodobně i nahoře. Nevýhoda pák je, že potřebují prostor nad maketou.

Napsal: 05 úno 2012, 22:24
od Artaban001
Klasický motorek by přes kladku poháněl lano (podle nákresu výše)a na něm by byl hnaný objekt. Motorek musí být schopný reverzace přehozením polarity.
Poloha brány by byla vymezena dvěma dorazama z koncákama (spínací). Dále bych postavil bistabilní klopný obvod se dvěma tranzistorama, oba by měly v kolektorech relé s jedním přepínacím kontaktem. kontakty obou relé Ti budou kuplovat napájení motorku. Koncáky zapojíš mezi + a bázi tranzistoru přes patřičný odpor.
Brána Ti dojede do jedné koncové polohy, překlopí se Ti klopák a přepóluje se Ti motor. brána se rozjede na opačnou stranu a narazí na druhý koncák. Klopák se překlopí zpět, relé vrátí napájení zpět a motor jede zase zpátky. A furt až do zblbnutí..

Napsal: 06 úno 2012, 08:37
od popopepe
A nestačilo by v principu něco takového?
http://www.youtube.com/watch?v=nFJjY2nD ... re=related

Napsal: 07 úno 2012, 20:47
od tominosik
popopepe píše:A nestačilo by v principu něco takového?
http://www.youtube.com/watch?v=nFJjY2nD ... re=related
Supr! To mě nenapadlo! Teď jenom sehnat ty fajné převody... :)

Napsal: 07 úno 2012, 22:24
od popopepe
A na co budeš shánět převody? Dej to unášecí kolečko přímo na hřídel motoru... Jak už někdo psal na začátku, je to jako modelářské servo..