Vhodný motor pro 3f generátor
Moderátor: Moderátoři
-Souhlasím s andreou
-Točit favoritem 4Kw motor je úplná šílenost. Proč kuchat vojenskou centrálu ?
není lepší jí zrepasovat nebo nahradit motor moderním 4 taktem. S motorem z favorita
budeš mít šílenou spotřebu (při zátěži 4 - 6 Kw motor nepracuje v optimálním režimu).
-Pokud to má být přenosné chce to vzduchem chlazený motor.
-Točit favoritem 4Kw motor je úplná šílenost. Proč kuchat vojenskou centrálu ?
není lepší jí zrepasovat nebo nahradit motor moderním 4 taktem. S motorem z favorita
budeš mít šílenou spotřebu (při zátěži 4 - 6 Kw motor nepracuje v optimálním režimu).
-Pokud to má být přenosné chce to vzduchem chlazený motor.
Úvaha:
Nebolo by možné namiesto motoru s kotvou nakrátko použiť starší typ s rotorovým spúšťačom? Tie predsa mali na rotore cievku a jej postupným skratovaním sa zvyšoval výkon. (Používalo sa to napr. u kolotočov). Keby sa ten rotor budil jednosmerným regulovaným prúdom, malo by to fungovať ako synchrónny generátor...
Nebolo by možné namiesto motoru s kotvou nakrátko použiť starší typ s rotorovým spúšťačom? Tie predsa mali na rotore cievku a jej postupným skratovaním sa zvyšoval výkon. (Používalo sa to napr. u kolotočov). Keby sa ten rotor budil jednosmerným regulovaným prúdom, malo by to fungovať ako synchrónny generátor...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Ohledně té kotvy na krátko
http://www.jtresnak.com/index.php?p=56
Ale moc se mi tomu nechce věřit, že by to byl až takovej zázrak. Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak proč by se to už dávno nedělalo.
http://www.jtresnak.com/index.php?p=56
Ale moc se mi tomu nechce věřit, že by to byl až takovej zázrak. Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak proč by se to už dávno nedělalo.
Ing. Třešňák píše o autonomním provozu, ale ten oranžový CYSY 3x2.5 co vede do svorkovnice moc autonomně nevypadá. A co si má člověk myslet o inženýrovi, který upevní hnací vrtačku omotáním izolepou na kus dřevotřísky?
Generátoru z asynchronního motoru v ostrovním režimu bych moc nevěřil. Ještě snad do konstantní zátěže, ale ne při proměnném zatížení třeba 10-100%. Kvalitní agregát by měl mimo jiné i nespálit zbylou zátěž při odlehčení. Pokles napětí při skokovém zatížení by kromě nefunkčnosti až tak moc nevadil, ale co třeba 80V překmit napětí při odlehčení.
Jako relativně schůdnou cestu bych viděl v obstarání ss motoru řádově 10 kW (textilní, papírenské stroje atd.) a okolo něj elektroniku včetně střídače.
Generátoru z asynchronního motoru v ostrovním režimu bych moc nevěřil. Ještě snad do konstantní zátěže, ale ne při proměnném zatížení třeba 10-100%. Kvalitní agregát by měl mimo jiné i nespálit zbylou zátěž při odlehčení. Pokles napětí při skokovém zatížení by kromě nefunkčnosti až tak moc nevadil, ale co třeba 80V překmit napětí při odlehčení.
Jako relativně schůdnou cestu bych viděl v obstarání ss motoru řádově 10 kW (textilní, papírenské stroje atd.) a okolo něj elektroniku včetně střídače.
To neni normalni 3f asynchronni motor, tento ma vynikle poly - muze pracovat synchronne.fifiju píše:když jsem poprvé opravoval 2kW centrálu z baukdesicosi,těšil sem se,že konečně zjistím,jak je to celý řízený. K mému velkému úžasu - kotva na krátko,dvě statorový vinutí a dva kondenzátory. nic víc tam jaksi nebylo. Je nějaký důvod,proč by toto nešlo aplikovat na obyč 3f motor s kotvou na krátko?
nebudu hodnotit provedení a regulaci, ale ta oranžová šňůra je k flexe . . .Crifodo píše:Ing. Třešňák píše o autonomním provozu, ale ten oranžový CYSY 3x2.5 co vede do svorkovnice moc autonomně nevypadá.
Celá diplomka
SPECIÁLNÍ ASYNCHRONNÍ MOTOR JAKO ZDROJ
ELEKTRICKÉ ENERGIE
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... le_id=9101
M.
SPECIÁLNÍ ASYNCHRONNÍ MOTOR JAKO ZDROJ
ELEKTRICKÉ ENERGIE
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... le_id=9101
M.