Stránka 2 z 7

Napsal: 24 úno 2012, 16:42
od mtajovsky
Pravidelnému prodejci bude vadit negáč více než kupujícímu. Ke zrušení příhozu se prodejce nedhodlá tak snadno jako kupující k ignorování nabídky.

Na Aukru jsem kupoval jen to k čemu bylo původně založeno - sběratelské předměty. Tam se s podvodníky moc nesetkáte, spíš jen v některých kategoriích, jako třeba mince, staré šperky. Poctivost na Aukru dojela s tím, jak se z toho stává lidový e-shop. Aukro se chce stát velkým obchodním portálem, ale stále se to snaží naroubovat na "aukce". Táhne s sebou tohle břímě, všemožně se snaží vše "vylepšovat", ale většinou jen k horšímu. Jejich košík je tedy dílo. A skoro povinné PAY-U a jeho podmínky dokonce hraničí s nezákonností.

A s tou zárukou - na Aukru doporučuji překládat:
"bez záruky" = "vadné a nekompletní"

Napsal: 24 úno 2012, 17:02
od jura80
Nika píše:
jura80 píše:...nakoupenou položku účtují jakýsi nesmyslný balný...
No jo, to je Jarmilka - Alan Kraus . Ten mě vloni dost naštval, když mi jako "nové" poslal použitý triak, jiné elyty, než byly v popisu. Paznecht jeden. Mít některé ty šmejdy po ruce, vydrápu jim oči. Chce to hodně přemýšlet a neskákat na každou blbost (zázraky zdarma prostě nejsou), přesně jak píšeš, velmi dobře sledovat hodnocení a případně se prodejce jasně zeptat na stav před příhozem. Nicméně máme doma přes Aukro m.j. i soustavy Infinity za 9t a TV Sony za 30t ve 100% kvalitě. Dneska mi přišly fungl dva nové toroidy na DPA za 8k.
Hodnocení na Aukru je ale kapitola sama pro sebe.
Jóóóóóóóó. Tak už mám konečně jasno. Jeden z mých zákazníků si před nějakou dobou, v rámci komunikace, kterou se snažím s každým vést, stěžoval na nějakýho "Alana Krause". Tak už vím, co je to zač. Každopádně, už od začátku jsem měl jasno, že od tohoto ... nikdy nic nekoupím.

Nejvíc mě ale sejří, že tihle zas... zku... zmr... kazí kšefty i mně a dalším prodejcům. Spousta lidí se kvůli nim třeba už nikdy v životě na Aukro nevrátí.

_______

Když jsme u těch tzv. vylepšení Aukra, tak osobně ne všechno vnímám negativně, právě naopak. Ačkoli vím, že např. klienti mbank měli (a možná ještě pořád mají) problémy s payu, samozřejmě vinou Aukra:

http://www.mbank.cz/forum/read.html?f=1 ... sr=ld&pn=1

tak PayU beru jako docela praktickou alternativu. Jen by bylo fajn, kdyby to fungovalo jak má... I když, u mě zatím no problemo.

Pak se mně taky zamlouvá trochu jiný, přehlednější a praktičtější rozhraní při vystavování nové nabídky/aukce.

Jako občasný nakupující jsem si na změny zvyknul.

A nakonec, tak jako tak, že nejsou i NĚKOLIK LET schopní opravit spoustu bugů, to už je neskutečná ubohost. Jenže my uživatelé s tím nic nenaděláme a přechodem na Auktivu to taky jako prodejce nevyřeším, ač jsem se o to pokusil, páč na Auktivě chcípnul pes.


Poslušně hlásím, že se mně nechce nic dělat.

Napsal: 25 úno 2012, 12:43
od BOBOBO
Já jsem na aukru již dost let a v podstatě jen spokojenost , tohle je taková perlička a prodejce slíbil vrátit peníze , ale jaksi jsem tento příspěvek vložil z důvodu neuvěřitelně drzého okradení zákazníka servisem ... No a jakou by měl mít člověk profesionalitu , když prodává věci , kterým vůbec nerozumí . Je to přece každého věc , jestli do systému vleze . A je jedno jestli strčí prachy do kampeličky či H-systému , nebo si myslí , že za pár šprdlíků koupí suprvěc . Já jsem se jen otočil proto , že byla v aukci deklarována KOMPLETNOST . To , že budou prvky v křemíkovém nebi jsem předpokládal . Kdyby aukce zněla na invertor s demontovanými výkonovými prvky , tak bych ani nemrkl .

Napsal: 26 úno 2012, 20:28
od hafca
Přidám jednu čerstvou zkušenost s prodejem. Skončená aukce kde bylo napsáno, že do zahraničí ne, platba předem na účet a zboží odejde jako cenný balík. Ozval se výherce zs Slovenska, že mi pošle peníze v obálce, na poštu mi dá téměř jako bych to posílal tady a poslat to mám jen doporučeně.
Co s ním? Nahlásit Aukru zmařenou aukci nebo se snažit s ním domluvit?

Napsal: 26 úno 2012, 20:59
od AmarokCZ
Nakopnout ho do (_|_) takovéhle věci se domlouvají zásadně předem!

Napsal: 26 úno 2012, 21:01
od kevin_mitnick
Zda se mi, ze clovek ma maximalni snahu domluvit se. Jeste bych nelamal hul a zkusil si to s nim vyjasnit pres mail. Zjevne chce to zbozi i kdyz neni z CR. a pripada mi, ze je ochoten k rozumne domluve...

A doporuceny list nebo balik zas neni o tolik drazsi...

Napsal: 26 úno 2012, 21:11
od cipsnaj
Podminky prodejce:

V případě vrácení zboží ve 14 denní lhůtě (možnost vyplývající ze zákona) je účtován poplatek -100,-Kč za kontrolu a odzkoušení vraceného zboží. V případě nenávratného porušení originálního obalu bude účtováno -10% z ceny zboží.

Zajimave :D

Napsal: 26 úno 2012, 21:11
od hafca
Za snahu domluvit se bych ale považoval, kdyby to napsal předem. To neudělal, rovnou mi napsal, jak si to představuje. Dporučená zásilka pojištěná do 500,- je za daleko víc peněz než navrhuje a hlavně, cena zboží je vyšší než těch pět stovek. A co si budem povídat, jak to chodí na poště asi každý ví, co chvíli se něco ztratí. Nemluvě o tom, že mi pošle peníze v obálce.

Napsal: 26 úno 2012, 21:14
od hafca
cipsnaj
Podle mě to odporuje zákonu a i kdyby ne, tak v takovém obchodě bych si nic nekoupil. Jak chceš zkusit něco, co je v blistru a nepoškodit ho?

Napsal: 26 úno 2012, 21:24
od AmarokCZ
hafca: řekni si mu o skutečné náklady a když nebude chtít zaplatit, tak to řeš přes Aukro. Případně mu to pošli jako obyčejnou zásilku, ale s tím, že riziko ztráty vezme na sebe... ;)

Napsal: 26 úno 2012, 22:16
od PavelFF
Jednou jsem přistoupil jsem na balík na Slovensko. Kupující byl slušný, předem se zeptal, poslal velmi komplikovanými a drahými postupy peníze....

Na poště však nestačilo vyplnit obyčejný podací lístek a poslat. Ještě jsem musel vyplňovat jakýsi formulář(něco jako celní prohlášení).
Nějak jsme to s paní pošťačkou nakonec zvládli, ale byla to další komplikace. O tom kupující dopředu nemluvil.

Takže pokud jsi prodal dobře a příště by to mohlo dopadnout hůř, zkus se domluvit a zjisti si pořádně skutečné podmínky a náklady na poště.
Pokud to prodáš znovu za stejno nebo líp (kdo to ale může předem vědět,že?) a komplikace s posíláním se ti nevyplatí, tak bych žádal Aukro o vrácení provize.

Mě by hodně ovlivnilo to, jak se kupující jeví a chová.

Napsal: 04 bře 2012, 23:56
od judeware
Díky za podnětné reakce "co je Aukro a jak z něj nezcvoknout".
Nejzajímavější postřehy

Habesan:
Navíc, když ti nešťastníci neví co to je, jsou schopni některé věci prodávat docela lacino.
Nebo taky naivně draze. Čím dál častěji (gramo, historické počítače), bohužel...

AmarokCZ:
Co si o tom myslet? Je to jednoduché, každý prodejce se snaží kupujícího co nejvíce ojebat a to nejen na Aukru. Mnoho lidí doma najde nefunkční věc a hodí ji na Aukro jako "bez záruky", "AS IS" a podobně...
Pozoruju to velice často.

ZdenekHQ:
U některých cen součástek si skutečně myslím, že se prodejce zbláznil.
A nejen součástek. Říkám tomu vyvolávačka mimo realitu.

jura80:
A jinak, součástky jsem už bral se 100% spokojeností od prodejců jako:
eleb (ten už na Aukro bohužel skoro dlabe, ale domluvili jsme se přes email)
precizek
CRP-C1
Prej je perfektní taky prodejce purdo (ale tohle už není moje osobní zkušenost, takže se nemůžu zaručit).
precizek -> souhlas (bral jsem EPROMy 2732)
purdo -> zřejmě taky, až na prodej SAA5254/T - sice za 1Kč, ale k čemu je TXT s tureckou znakovou sadou?
Obecně bych řekl, že se pozná, jestli o "tom" prodejce něco ví, nebo ne.

mtajovsky:
A s tou zárukou - na Aukru doporučuji překládat:
"bez záruky" = "vadné a nekompletní"
Líp bych to nenapsal.

Shrnutí:
Osobní zkušenosti všech přispívajících jsou velmi poučné a inspirující.

Důrazně nedoporučuju kupovat jeté PC komponenty (krom historických počítačů "vždy opravitelných). Nabízet sbírku starých HDD ve sběrném dvoře za flašku sebraných - kde to jsme? S popisem "prehistorické disky" -> to je v republice opravdu tolik naivní pubertálnošči???


Apropos - víte, kdy je muž naivní?

Napsal: 05 bře 2012, 00:15
od workhard
judeware píše:Apropos - víte, kdy je muž naivní?
Tipnu si - při souloži? :wink:

Napsal: 05 bře 2012, 00:15
od Vogon
Nabízet sbírku starých HDD ve sběrném dvoře za flašku sebraných - kde to jsme?
No jsme na Aukru a těžko někomu upírat možnost využít prostoru Aukra po svém. Samozřejmě v rámci pravidel. Takže pokud někdo cítí potřebu nabízet v tomto a nebo i jiném prostoru, třeba suché z nosa, tak s pánem bohem ať tak činí. Nevidím nejmenší důvod ho za to pranýřovat. Koneckonců e-bay vznik právě takto.
Přiznám se, že příliš nechápu ten typicky český zvyk neustále někoho peskovat za to, že nenaplňuje konkrétní představy dotyčného. Nechápu co je na tom tak těžkého, prostě ty největší absurdity ignorovat a nad těmi menšími se pousmát.

Napsal: 05 bře 2012, 00:22
od workhard
Jednou jsem si taky naběhnul, jeden tam prodával asi 6 disků s kapacitou okolo 5GB za 1000, napsal jsem mu, že takovej šrot vyhazuju,jenže on to prodal a pak mi bylo vysvětleno, že se to používá do linuxových serverů a má to tam dobrou životnost, lepší, než dnešní superdisky.