Stránka 2 z 2

Napsal: 15 dub 2006, 11:55
od Návštěvník
Toto povídaní je sice hezké ,ale není to tak jednoduché kam to vùbec napojit.
Jde to dobøe u Favorita,Felicie,u auta které má opakovací relátka,ale co tøeba
Peugeot 106,306,Renault atd. u kterých svìtla ovládáš jednou páèkou a mají H4.
Když to dáš paralelnì k tlumeným,tak pøi dálkových ti budou svítit obì vlákna,
pøed páèku to taky nejde nešli by pøi stojícím motoru zapnout parkovaèky .
Jedinì to øešit bandou relátek které zamezí svícení obou vláken.

Napsal: 25 čer 2006, 21:30
od hafca
Jak udělat je tady a je to docela jednoduché a levné. Teď jen vykoumat, kam to připojit.
http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm

Napsal: 29 čer 2006, 07:38
od denis15
To na stránkách http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm je hezké, ale nedej bože, aby ti náhodou bliklo mazání-být večer potmě není to pravé ořechové.

Napsal: 29 čer 2006, 07:58
od hafca
denis15 píše:To na stránkách http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm je hezké, ale nedej bože, aby ti náhodou bliklo mazání-být večer potmě není to pravé ořechové.
S takovým autem kde bliká mazání bych se bál jet i ve dne. :lol:

Napsal: 29 čer 2006, 08:32
od denis15
To já taky ale u vychrochtaného motoru š120 je to běžná praxe, ovšem toto zařízení by mělo být imunní proti případným poruchám. Kdybych vzal extrém-jedu v noci 130 po dálnici, trefím něco na cestě, provalím vanu a zhasnou mi světla-super věc. Je to sice hoooodně extrémní scénář, skoro jako z hororu ale na našich cestách je možné vše. :lol: :lol:

Napsal: 29 čer 2006, 09:12
od Milan121
Rozumné by bylo opravdu uvažovat nad dvěma částečně nezávislými funkcemi.Funkce zapnutí a funkce vypnutí.Hlavně ta funkce vypnutí,tu bych řešil jak již bylo výše zmíněno podmínkou vypnutí zapalování.A asi by to chtělo samostatné samodržné relé,které by při absenci napětí z klíčku spadlo.Jak je nahodit,toť široké spektrum možností.

automatické spínání světel

Napsal: 03 črc 2006, 19:24
od chvalina2
pánové udělala jsem jednoduchý obvod s jednou Re Lun, 1transistor, zener.dioda- funguje spolehlivě . je to na systému měření napětí palubní sítě pro zapnutí a vypínají se s vypnutím klíčku- schema na požádání dodám :)

Re: automatické spínání světel

Napsal: 04 črc 2006, 17:20
od badoch
chvalina2 píše:pánové udělala jsem jednoduchý obvod s jednou Re Lun, 1transistor, zener.dioda- funguje spolehlivě . je to na systému měření napětí palubní sítě pro zapnutí a vypínají se s vypnutím klíčku- schema na požádání dodám :)
žádám o schéma :D

Napsal: 04 črc 2006, 19:27
od janousek
S možností ztráty tlaku a nebo "chcípnutí" motoru jsem počítal. Místo tranzistoru jsem dal tyristor a je po problému.

svìtla pro denní svícení

Napsal: 09 črc 2006, 12:41
od HONZA.S
Mám zapojení pomocí dvou relé a jedné diody, které používám již dva mìsice. Princip zde tìžko vysvìtlit je to moc dlouhé. Funkce je tato, nastartuji auto a po nastartování se mi rozsvítí svìtla denního svícení což vyhlaška umožnujre. nic jiného nesvítí, koupil jsem dvì u fa. www.prexim-megapex.cz v Praze, Tøeboradicích, kus 242, obj.è. 23800.
Jedno má spotøebu 21W. Když rozsvítím jaká koliv vnìjší svìtla, obrysovky, tlumené tak tyto svìtla zhasnou, je to jako u nových Audi A8. Tím se mi nestane , že bych zapomìl rozsvítit. Systém je ten , že kostru pro jedno relé beru ze spínaèe tlaku motoru kam je par zapojen vodiè. Pøi startu a žhavení u disla nic nesvítí. Schema je umístìné na www.offrosdforum.cz nabídky upravcù a prodejcù offroad techniky, Denní svícení, strana 6.

jednoduše

Napsal: 30 srp 2006, 17:55
od pet603
Používám vlastní zapojení také se dvìma relé a jednou diodou s tím rozdílem, že jedno relé spíná obrysová a druhé tlumená svìtla.Po nastartování jde pøes diodu ovládací napìtí pro obì relé z alternátoru z D+,pøièemž relé pro obrysovky je ukostøeno a relé tlumených si bere kostru z dálkových svìtel(aby nesvítila obì vlákna u H4).
Po nastartování motoru se rozsvítí pouze tlumená a obrysová svìtla(nelze pøepnout na dálková).Pro jízdu v noci je potøeba zapnout svìtla klasicky.
U vozù Favorit a Felicia je potøeba se nauèit vypínat oba! spínaèe svìtel anebo upravit zapojení.Zapojení je vyzkoušeno v praxi na nìkolika vozech a pro svoji jednoduchost se dá jednoduše pøizpùsobit i napø. na japonské vozy(dvojité pøepínaèe svìtel,ovládání H4 mínusem apod.).
Pro bližší informace mì mùžete kontaktovat na pet603@seznam.cz

Napsal: 30 srp 2006, 19:57
od Návštěvník
Pøijde mi to všechno nìjak komplikované. Zvláštní svìtla pro denní svícení, nutnost nauèit se nìjaké další spínání a vypínání nìèeho atd. Mám to udìlané s jednou TL431, jeden PNP a dvakrát IRF 540. Ty dva fety jsou zapojené jako spínaèe, ke stávajímu vypínaèi svìtel u volantu. Jeden drát od tlaku oleje a plus s mínusem. Po nastartování za cca 20 vteøin sepnou fety a sepnou mi svìtla stejnì, jako kdybych otoèil páèkou pod volantem. Pøi vypnutí klíèku se svìtla sama vypnou. Pøepínání mezi dálkovými a potkávacími øešit nemusím, protože zapojení vlastnì simuluje sepnutí stávajícího vypínaèe svìtel a tak se to s dálkovými nehádá. Pøi ztrátì tlaku oleje se taky nic nedìje, je to ošetøené jednou diodou, která pøivádí signál od rozsvícených svìtel zpìt na vstup od olejového èidla. Celé je to velké asi 4x7 cm.

Napsal: 30 srp 2006, 20:13
od hafca
To poslední sem byl já, nějak mi to odhlásilo.

Napsal: 31 srp 2006, 21:25
od pavels
Ja to delam takto:u peugeotu pouzivam dve relatka a ty spinam tranzistorem z dobijeni.prez den zarizeni funguje normalne,v noci musim rozsvitit otocenim prepinace,protoze by MECHANICKY nesly dat dalkovy svetla.Dale jeste pripojuji tranizistor k tomu spinacimu,ktery mi pri prepnuti na dalkova svetla zhasne potkavaci,protoze ve voze sou pouzity H4.Zarizeni je urceni pro Denni sviceni,ne na jizdu v noci.maj to tak i original novy auta(PEUGEOT 307,Fabia..)