Stránka 2 z 3

Napsal: 29 dub 2012, 20:59
od BOBOBO
U VZV Linde je běžně dvojitý odpor a pak natvrdo a když odejde relé natvrdo , tak shoří odpor druhého stupně . :D A i elektronika , když někdo připojí druhý stupeň místo spojky natvrdo .

Napsal: 29 dub 2012, 21:21
od Cerim
nie je problem to poriesit samostatne...
navrh schemicky koncaku + budenie nikoho nenapada_?

Napsal: 29 dub 2012, 22:32
od Atlan
Ja neviem to pwm... Tym sa nebude chladit elektromotor... Neviem lebo bezne sa zapne vetrak na plno ochladi vodu a vypne chladne elektromotor... Mysli aj na to. I ked nechapem nove auto vobec by som to neriesil vyrobca to kskusal a navrhol...

Napsal: 30 dub 2012, 12:39
od rezis
Čidlo na hlavě motoru je blbost. Bude tam ještě další. Teplota v motoru je pro běh větráku naprosto nepodstatná. Teplota se snímá někde v dolní části chladiče aby se do motoru nevracela voda teplejší než cca 90C. A po dojezdu větrák ještě dochlazuje, ale již pouze chladič (pokud tam nemáš elektrické čerpadlo.
Jednotka si řídí větráky v podstatě kvůli klimatizace a třeba VW je má opravdu řízené PWM.

Jak se tu psalo o nekolování vody. To nejde pořád koluje voda přes topení.

V čem je problém vaří ti auto? Jaká je teplota vody na zpětné hadici z chladiče? To je podstatný údaj. Jinak každé auto se musí uchladit samo. Jinak je něco špatně. Takže pokud vaří - najít závadu opravit a dále neřešit.

Napsal: 30 dub 2012, 13:25
od xmurgi
Presne tak, pokial to nefunguje - opravit, pokial to funguje-zbytocne si to neskrabat a chrochtat blahom, ze to funguje.

Napsal: 30 dub 2012, 14:09
od EKKAR
rezis píše:...
Jak se tu psalo o nekolování vody. To nejde pořád koluje voda přes topení.
...
Bohužel, v posledním "výkřiku techniky" koncernu VW 1,2TSI to tak JE - dokud se motor sám aspoň trochu neohřeje, nejde ani voda do topení!!! Je tam teplotou řízená vodní pumpa, dokud není v motoru určitá teplota, čerpadlo "není v záběru" a AUTO NETOPÍ!!! Teprve po určitý době = po dosažení hraniční teploty se čerpadlo zasune do záběru a voda začne obíhat malým okruhem přes topení/klimu. A až teprve po dosažení další hranice teploty se otevírá normální termostat a voda jde i do chladiče...!!!

V letošní zimě, když nastaly jako obvykle koncem ledna a v únoru mrazy -20°C a méně se mnoha majitelům stalo, že jim TSIčko začalo topit ddo kabiny až po ujetí 5km nebo ještě více - a fabrika to musela řešit flashem SW v ŘJ, aby se motor rychleji ohříval a pokud možno topil - v původní verzi, vytvořené jako ústupek ekoteroristům a požadavku na co nejrychleji po startu motoru sníženou spotřebu AUTO VE VELKÉM MRAZU DLOUHO NETOPÍ!!!

Napsal: 30 dub 2012, 14:13
od rnbw
To je ako Š120, akurat tam ziadny SW nepomoze :D

Napsal: 30 dub 2012, 14:14
od Cerim
nevari....problem je vtom ked zopne vetraky...enormna zataz na alternator a teda aj na motor...ked to spravi sucasne zo zapnutim klimy....tak vtej chvili mas problem sa rozbehnut....
chcel som len aby vetraky sli primerane k teplote....

myslel som, ze som na elektro fore...nie na fore o autach :)

Napsal: 30 dub 2012, 14:31
od EKKAR
Cerim píše:...ked zopne vetraky...enormna zataz na alternator ...ked to spravi sucasne zo zapnutim klimy....tak vtej chvili mas problem sa rozbehnut....myslel som, ze som na elektro fore...nie na fore o autach
Myslet znamená ho*no vědět - není to žádná zátěž na alternátor, od toho máš v autě baterku, aby vykryla odběrový špičky. Prvotní příčina šnečího rozjezdu je v té zapnuté klimě, ne ve větrácích - ty mají celkový příkon jen pár set W, zatímco kompresorek klimy si bere přímo od kliky motoru (řemenem) několik kW mechanického příkonu - a ten autu citelně chybí při rozjezdech - hlavně pokud je v tom autě takový NEmotor jako 1,2HTP... A protože auta jsou dneska plný elektroniky, nediv se že tady najdeš i lidi se znalostí aut - prostě je to jedna z oblastí elektroniky a všecko souvisí se vším.

Napsal: 30 dub 2012, 14:43
od Cerim
...co nieco z tohoto...
http://www.picotech.com/applications/pwm_drivers/#chap7

inak hodnota poistiek na ventilatoroch je 60A pre jeden ventilator...
...su tam dva....

Napsal: 30 dub 2012, 14:57
od EKKAR
60A pojistka na přívodu k větráku ještě neznamená, že tam je motorek s výkonem 3/4kW. Ty větráky mají tak 100-200W, ale mívají vinutí dělaný tlustým drátem, takže mají velký rozběhový proud (velký záběrový moment = aby se rychle rozbíhaly). Pokud tam bude PWR, bohatě by na jejich chod měla stačit pojistka 10-15A.

Napsal: 30 dub 2012, 15:10
od Cerim
dohrabal som sa k scheme.

a ma teda niekto napad ako riesit ten koncak...cez PWM...

kedze by to nemuzelo nejak vela zrat...tak by to snad nemusel byt problem...

jeden by som nechal riadeny systemom a ten druhy cez PWM...

Napsal: 30 dub 2012, 15:18
od rezis
EKKAR píše: Bohužel, v posledním "výkřiku techniky" koncernu VW 1,2TSI to tak JE - dokud se motor sám aspoň trochu neohřeje, nejde ani voda do topení!!! Je tam teplotou řízená vodní pumpa, dokud není v motoru určitá teplota, čerpadlo "není v záběru" a AUTO NETOPÍ!!!
Opravdu to je jak říkáš? Mám 1.4TSi a ta svině taky netopí. Kdyby 5 km tak je to super. Ale co jsem vysledoval ona nespustí větrák v kabině. Prostě si to hlídá. Pokud je venku normálně do třeba -5C tak není problém. Když byly mrazy topilo to až po 12km kdy jsem mimo obec přišlápnul pedál plynu. Pokud jsem dal ofuk oken tak to "topilo" Jinak se větrák do kabiny téměř nespustil nebo byla klapka přepnuta mimo topný registr.
Takže to vyloženě drží digitální klima(topení)
Ono pochopit o co vlastně té elektronice v dnešní době jde je složité.


K problému. To že se auto jako zaškobrtne je normální. Na volnoběh jsou v motoru jen ztráty v tření, a v periferiích které potřebuje pro svůj běh - mazání, chlazení... takže když mu přihodíš zátěž 0.5kW je to pro něj změna na kterou ihned reaguje škrtící klapka a přidává plyn aby dorovnala otáčky. Pokud vím u těch jednodušší klimatizací a malých motorů se dokonce po spuštění klimy uměle zvyšují volnoběžné otáčky. . Prostě naprosto normální jev.

Napsal: 30 dub 2012, 15:43
od EKKAR
Pokud máš Climatronic, tak ten po CAN-bus komunikuje s ŘJ motoru a opravdu se podle požadavku toho TSI do určitý teploty vůbec nespustí. Jednodušší Climatic (manuální klima) sice bude foukat, ale taky nebude hřát - protože jednoduše nemá teplou vodu jako transportní médium tepla z motoru. Narazil jsem na to na škodováckým fóru, kde se už přes rok probírá tenhle technologickej potrat jménem TSI.

Začalo to s turbama, postupně přešlo na rozvodový řetězy a teď v únoru se vynořily další flashe SW kvůli tomu topení... Poslední měsíc se navíc znovu ve značkáčích šmahem upravuje SW kvůli instalaci podložky do regulace tlaku turba - mění se tím průběh výkonový křivky, motor je po úpravě "tupej" a vůbec se nedá srovnávat s tím, jak jel před úpravou. Původní maximum výkonu je zachovaný (kdyby nebylo, mohli by to majitelé reklamovat nebo dokonce odstupovat od koupě), ale nástup výkonu a průběh krouťáku je pozvolnější - nikdo z fabriky nic neřekne, ale je evidentní, že někoho po všech trablech napadlo snížit výkonový namáhání exponovaných dílů, aby se aspoň na pohled zvýšila jejich životnost.

Sice se to týká hlavně "jednadvojky", u které po úpravě (podle majitelů který to postihlo) "úplně zmizel pocit WOW TO JE JEN JEDNADVOJKA???", ale jednačtyřky TSI mají s rozvodovým řetězem skoro identický problémy. Koncern prostě dělá mrtvýho brouka a u aut při nejrůznějších záminkách k návštěvě servisu dělá rozsáhlý úpravy, o kterých často majitele ani neinformuje...

Napsal: 30 dub 2012, 21:22
od passion
rezis píše:...Jak se tu psalo o nekolování vody. To nejde pořád koluje voda přes topení....
O nekolovaní vody v chladiči bylo mysleno. A čidlo mám len jedno, pri hlave - spoločné pre RJ motora a ovládanie spínania sahary. Bohužiaľ.