Stránka 2 z 2

Napsal: 03 srp 2012, 17:38
od Duvsan
Možno by i toto bolo najjednoduchšie pomocou relé riadeného napäťovým komparátorom, ktoré by premosťovalo patričný odpor v sérii s batériami. Pri vybitých baterkách by bolo relé rozopnuté, po čiastočnom nabití zopne a pustí napriamo. Napájal by som ho cez SKO, aby sa nedostalo do "medzipolohy" a nezhoreli kontakty.
Ak by toto nevyhovovalo, ako druhú možnosť vidím pridať ešte jeden odpor o malej hodnote (kus drôtu), na ktorom úbytok by snímal komparátor (OZ) a po poklese pod patričnú mez by zopol spomínané relé.
Ak by si tam ten sériový odpor nechal nastálo, vadil by? Ak uvažujem min. napätie na batériach tak 6V a to som veľmi nízko, hodnota odporu vychádza zaokrúhlene tak 0R56. Vadil by?

Napsal: 03 srp 2012, 22:18
od Vogon
Celý je to absurdní. Napájet takový výkon baterií přes autozásuvku...
Natáhni si samostatný kabel od baterie, jištěný příslušnou pojistkou a nemusíš řešit nesmyslné omezovače.
Pro včasné odpojení spotřebiče od baterie existuje na netu spousta elegantních řešení. Jednoduchých.

Napsal: 05 srp 2012, 17:46
od Sloupek
Možná se to zdá absurdní ale je to univerzální. Nejsem omezen na konkrétní auto, ale můžu to přenést pohodlně a rychle kamkoliv a vystačím si jen s autozásuvkou.