Stránka 2 z 4

Napsal: 04 zář 2012, 15:17
od helios
My sme odjakživa volali magneto všetky, čo mali akékoľvek cievky po obvode a rotor permanentný magnet. Letci vám zasa povedia, že magneto slúži len na zapaľovanie a nemôže mať ďalšie cievky na napájanie ostatných spotrebičov. Myslím že aj názov "magneto" vznikol preto, že budenie je permanentným magnetom.

Napsal: 04 zář 2012, 15:28
od p32
Stejně to máte popletené asi všici. Magneto je přece jen ten chlápek z XMana. :lol:

Napsal: 04 zář 2012, 15:33
od RomanoREPAIRS
helios píše:My sme odjakživa volali magneto všetky, čo mali akékoľvek cievky po obvode a rotor permanentný magnet. Letci vám zasa povedia, že magneto slúži len na zapaľovanie a nemôže mať ďalšie cievky na napájanie ostatných spotrebičov. Myslím že aj názov "magneto" vznikol preto, že budenie je permanentným magnetom.
Ano máš pravdu, magnetem se dá označovat jen to, co má cívky po obdvodu a permanentní magnety na rotoru (zjenodušeně řečeno) Ostatní kostrukce magnetem nejsou...

ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku, ale pouze střídavý proud, který je řízen buď kladívkem nebo JTZ a poté zesílen Indukčkou. Zapalovací cívka může být též velmi malá a může být přímo v magnetu (viz třeba Stadiony). Ale samotné magneto je pouze zdrojem malého střídavého proudu...

Napsal: 04 zář 2012, 17:19
od pida_m
dovolím si malinko nesouhlasit s tvrzením pana RomanoREPAIRS
cituji: "ok1hga: V žádném pøípadì nedává magneto vysokonapì￾ové impulzy pro svíèku... "

Napøíklad u sportovních letadel... (nedávno ho jsme mìnili)..

http://www.spd-km.cz/index.php?sekce=pr ... d=11&id=29


..asi to bude fakt výživná debata, ale nevím zda tazateli nškdo pomùže s tím fichtlem.

Napsal: 04 zář 2012, 17:33
od ok1hga
pida_m píše:dovolím si malinko nesouhlasit s tvrzením: cituji: "ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku... "
když jsi tedy tak chytrý, tak mi pověz co je tohle ????

viděl jsi to někdy ? měl jsi to někdy v rukách ???

já jo a když si s tím jen malinko zatočíš a zároveň se držíš toho drátu . . .
. . . to ti jsou takový rááány . . .
na té věci byl nápis Magneto Bosch.

Napsal: 04 zář 2012, 17:40
od pida_m
to OK1HGA: ano vím, já s tebou souhlasím, citoval jsem pana RomanoREPAIRS

..akorád jsem to blbì napsal a nepoužil citaci.

tøeba tady je z cessny 172

http://aeroservis.lkvm.cz/cz/fotogalerie.html#magneta

Napsal: 04 zář 2012, 17:47
od RomanoREPAIRS
pida_m píše:dovolím si malinko nesouhlasit s tvrzením pana RomanoREPAIRS
cituji: "ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku... "

Například u sportovních letadel... (nedávno ho jsme měnili)..

http://www.spd-km.cz/index.php?sekce=pr ... d=11&id=29


..asi to bude fakt výživná debata, ale nevím zda tazateli nškdo pomůže s tím fichtlem.
sám vidíš, že to magneto má cívku jak hovado, tzn Vysokonapěťovou! To už je ale letadlové magneto. Nikoli motocyklové s malinkýma cívčičkama, to vysoké napětí nedodá, a tom se tady dohadujeme. Vlastně jste to vysvětlil za mně.Řeknu to asi takhle - zaleží na "výkonu" cívky. Poté se dá říct, jestli dodá dostatečné napětí, nebo nikoli. Ale tady se jak říkám "dohaduji" :) o motocyklovém magnetu, a ty tak silné cívky nemají.

Napsal: 04 zář 2012, 18:00
od pida_m
ale tam není extra cívka.
magneto je prostì magneto, a￾ už je tam cívka s jemným drátkem a hodnì závity (dává rovnou VN), nebo s tlustým drátem a málo závity (dodává nn pro zapalování /buï elekronické nebo polovodièové/ a následnì pro zapalovací cívku).

Napsal: 04 zář 2012, 19:05
od RomanoREPAIRS
Tak tak :) .Hele, jaký je rozdíl mezi elektronickým a polovodičovým? Polovodičový má bejt asi Tyristorový :) Pak je ještě kladívkový, kde kmitá kladívko který tvoří pravidelný impuls pro cívku. ale elektronický, to slyším prvně :sorry:

Napsal: 04 zář 2012, 19:56
od pida_m
ano, správnì, elektronické je tyristorové, je tam na gate vìtšinou pøiveden impulz z malinké cívky na rotoru nebo z Hallovýho èidla, která/který je upevnìno na pohyblivim eteèmentu aby se dal nastavit pøedstih.

Napsal: 05 zář 2012, 10:18
od milous2
Zdravím diskutující.
Dovolím si také vstoupit,aby řeč nestála.
Pod pojmem magneto si představuji druh zapalování, nejčastěji pro starší typ motocyklu nebo jiný motor.Tento druh zapalování měl vše potřebné k výrobě jiskry "integrované"v sobě.Vše bylo schované pod setrvačníkem,který byl zároveň držadlem magnetů,které obíhaly kolem cívek na společném podstavci.Jedna cívka byla tzv.indukční, ze které šel vysokonapěťový kabel přes fajfku rovnou na svíčku.Další cívka(cívky)byly pro světelný okruh.Nejvíce souhlasných hlasů dostávají:Ekkar,pepík9,ok1agh. Jo a dotaz zněl na zapalování u Jawa-50/20,ale to už snad markoni dohledal?Zahlédl jsem ho někde na začátku vlákna.

Napsal: 11 zář 2012, 21:27
od lantros7
Zdravím.
Když už ste u tohoto stroje Jawa 50/20,mám dotaz.
Je možné u tohoto stroje využít zdroje napájení světel,k dobíjení záložního zdroje,který by napájel světla jako např.u Simsonu S51E?
Díky.

Napsal: 12 zář 2012, 07:16
od milous2
Jawa Pionýr 50/20,21 (550,555) mají zapalování takové jaké mají,právě z důvodu,aby nemusely mít akumulátor.Aku.=závaží.Není důvod ho vozit.

Napsal: 12 zář 2012, 07:30
od lantros7
Vím že je to v podstatě závaží,ovšem né tolik veliké.
Jde mi jen o to,aby se dosáhlo nekolísavého svitu,závislého na otáčkách motoru.
Na druhou stranu,přiznejme,že v případě tohoto stroje,moc světla nevydá,což namáhá zrak při jízdě ve tmě.

Napsal: 12 zář 2012, 11:08
od milous2
To jsou sice pravdivé poznatky,ale je tady jistá homologace,kterou musíš jednou za 4.roky prokázat jako funkční.Až jim ukážěš "kozla",že Ti svítí i bez nastartování tak Tě poženou i s Tvoji iniciativou :lol: Kup si Simson,svítí i v noci. :lol: