Maturitní projekt - inspirace

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#16 Příspěvek od Wolfik »

Otázka je, jestli má smysl se na maturitu nervovat s návrhem obvodů a programování mikročipů, když podle mých poslední zkušeností ze SPŠE (a podle ohlasu i na ostatních průmyslovkách) majorita studentů vezme zapojení z internetu nebo stavebnice (Flajzar) a většinu dokumentace udělá stylem CTRL+CV.
Moji dokumentaci jsem komplet četl já asi 10x, jednou můj otec pro kontrolu a jednou to prolítl náš učitel na praxe a dal celé skupině po stejné známce s podobnými komentáři. Nikoho nějak nezajímali původy těch prací a nejlepší projekt v naší skupině měl boreček jakousi "lanovku", kterou mu kompletně postavil a naprogramoval otec :D .
Tohle je třeba vzít v úvahu, stejně jako zkušenosti autora s návrhem obvodů a programováním. Prostě je třeba jít do něčeho, o čem máš přehled a víš dobře, že je to v tvých silách a hlavně to po maturitě nehodíš na věčné časy do skříně.
Já bych za sebe doporučil nějaký slušný laboratorní zdroj (pokud ti v dílničce chybí) nebo tu mikropájku.

Uživatelský avatar
Tominnno
Příspěvky: 27
Registrován: 13 črc 2011, 02:00

#17 Příspěvek od Tominnno »

Díky za ohlasy

No, čip bych měl naprogramovat sám, ale jak zmínil Adolfik, většina lidí použije něco hotového z internetu nebo z literatury. Já v programování zatím nejsem moc zdatný, takže nějakou aplikaci bych nejspíš sám nezvládnul napsat. Dám se podobnou cestou a budu hledat na webu.

Laboratorní stabilizovaný zdroj je přesně to, co potřebuji. Doma dokonce mám dost pevné trafo(24V, 100VA), takže bych ho využil. Pravda je, že se jich tam sejde nejspíš více, ale to snad problém pro schválení nebude.

Co se týče inspirace od maturantů, tak ano je to myslím možné, ale ještě jsem učitele nesehnal, abych se ho optal. Zdrojů tam, dle mého, bude kvanta. Podám zprávy, jakmile se něco dozvím.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#18 Příspěvek od Hydrawerk »

Je pravda, že 2 kámoši z průmyslovky stavěli jeden zesilovač ze stavebnice a druhý kámoš dělal jednoduché středovlnné rádio. Maturovali cca roku 2009.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#19 Příspěvek od Crifodo »

K čemu vlastně mají sloužit tyhle "projekty", kde je veřejné tajemství, že to absolvent poskládá z cizích pramenů s minimem vlastního autorství? další kolektivní lhaní do kapsy?
nějakou dobu po 1989 nám mělo být shora implantováno, že s kolektivním lhaním je konec. haha.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#20 Příspěvek od tomasjedno »

Nemyslím, že by záměrem maturitního projektu bylo vynalézt něco patentovatelného. Osvědčí-li maturant schopnost sehnat si informace, něco podle nich poskládat, zdokumentovat, předvést a ukázat, že chápe jak to funguje, dokázal, že nestudoval nadarmo.

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#21 Příspěvek od Wolfik »

Crifodo píše:K čemu vlastně mají sloužit tyhle "projekty", kde je veřejné tajemství, že to absolvent poskládá z cizích pramenů s minimem vlastního autorství? další kolektivní lhaní do kapsy?
nějakou dobu po 1989 nám mělo být shora implantováno, že s kolektivním lhaním je konec. haha.
kolektivní lhaní...dobrej pojem, zapamatuju si ho :)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#22 Příspěvek od Crifodo »

Reagoval jsem hlavně na příspěvek Adolfika. Škola patrně nemá metodiku ani vůli ověřit původnost myšlenky ani dokumentace (ono Ctrl+V). Podle tvé definice by pak mohl být tvůrcem projektu každý, kdo si postaví nějaký bastl podle AR, hvězdou by byl v případě, kdyby zkompiloval dvě různé konstrukce do jedné, a dokázal přitom slovo od slova opsat původní texty ev. programy. Dokázal by tím, že by uměl nestudovat nadarmo, ačkoliv třeba vůbec nestudoval a dělal to jako hobby k své profesi řidiče tramvaje.
Jednalo se mi o vyprázdnění pojmu projekt.
Co si tak vzpomínám, za mých účinkování na sš nebyl žádný projekt vyžadován, konaly se jakési výstavy STTM, kde se aktivní studenti prezentovali nějakým výrobkem, pokud vím tak bez nějaké souvislosti s hodnocením prospěchu nebo doporučením ke studiu VŠ. Prostě jako tvůrčí přetlak.
Jako lepší než copy/paste "projekty" bych viděl nějakou kolektivní práci časově i místně ohraničenou, skupina by měla na nějakém soustředění něco vytvořit. Otestovala by se tím i schopnost týmové práce a koordinace, ovšem kdo a proč by to dělal...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#23 Příspěvek od tomasjedno »

Crifodo píše:...tvůrcem projektu každý, kdo si postaví nějaký bastl podle AR, hvězdou by byl v případě, kdyby zkompiloval dvě různé konstrukce do jedné, a dokázal přitom slovo od slova opsat původní texty ev. programy...
Co jsem tak měl příležitost vidět některé diplomové práce VŠ, tak ty ani takto nastavené úrovně nedosahovaly. Takže pro účely maturitní práce bych to s klidem akceptoval :D

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od mtajovsky »

Tak to za mojí maturity byl projekt vyžadován. Namísto Internetu byla k dispozici tak akorát technická knihovna. A požadoval se výpočet, konstrukční výkresy vč. mechanické části a realizace. Dělal jsem RC generátor s Wienem, trivka řeklo by se. Ale co já jsem se naseděl a natrápil nad Čermákem (Tranzistorová technika), než jsem dal dohromady návrh a výpočet vlastností obvodů pomocí h parametrů. Žádné schema z AR, pěkně vlastní návrh. h parametry byly sice probírány, ale návrh a výpočet s jejich pomocí nám v rámci osnov nikdo nepřednášel, všechno samoučení.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#25 Příspěvek od Crifodo »

tomasjedno píše: Co jsem tak měl příležitost vidět některé diplomové práce
Tak tenhle argument jsem už předem čekal.
Určitě je pravdivý, protože fakt, kde se v současnosti všichni nacházíme, ho celkem potvrzuje. I za hranicema Kocourkova.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#26 Příspěvek od tomasjedno »

On má hranice? Kde? Že bych se tam za ně zajel podívat :D

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#27 Příspěvek od Crifodo »

Je pravda, že ta východoevropská špína má dar infikovat kde co, ale uniformně stejné to snad přece není.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#28 Příspěvek od tomasjedno »

Uniformně stejné určitě ne, ale svůj Kocourkov měli už staří Řekové a moderní evropské národy ho taky znají, akorát mu říkají jinak.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#29 Příspěvek od Crifodo »

Snad se lze shodnout třeba na tom, že třeba české a švýcarské učňovské školství není stejné a české a rakouské zemědělství taky ne.

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#30 Příspěvek od milan222 »

maturitní projekt? to odmaturujeme maximálně tři. zbytek třídy nerozezná trafo od žárovky :D
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Odpovědět

Zpět na „Poradna“