Tsi vs. E85

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Vřele doporučuju k přečtení všem snaživcům "jak ušetřit používáním "eko"lihu místo benzínu":
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496
Autor je myslím dost fundovaný na to, aby dokázal objasnit co, jak a proč...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#17 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:Jojo, ředí ten benzín 10-letým kubánským rumem, je to přece tak výhodné. :D
Většina z nás neviděla original kubánský rum pořádně ani z rychlíku.

Autoři zákona, který nařizuje přidávat biolíh k benzínu, jsou ze stejného vrhu jako autoři nařizující konec výroby napřed žárovek, pak halogenových žárovek, pak třeba papírových knih a patřilo by se postřílet je, naše hanba že se smíříme se vším.

Uživatelský avatar
pavoucisit
Příspěvky: 176
Registrován: 02 lis 2008, 01:00
Bydliště: Havířov

#18 Příspěvek od pavoucisit »

Autor v článku přirovnává E85 ke kurvítku, má pravdu, pokud bude cena vyšší než 15 Kč za litr. Tato cena je ovšem nereálná.

Stejný problém vidím i u Bionafty, obsah metylu v palivu krásně likviduje plastové díly palivové soustavy a nárůst spotřeby je znatelný. Návratnost 0.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Přesně.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jirka »

Vogon píše:rafinerie jsou povinny dle zákona, byl tu citován, do paliv přidávat ethanol v již citovaném poměru. A protože ten ethanol musí nakupovat již se spotřební daní a s DPH, je to pro ně velmi nevýhodné a ubírá jím to zisk ze samotného prodeje paliva.
Proč by jim to mělo ubírat zisk, když si můžou dát cenu, jakou chtějí?

(Stejně tak pumpaři. A čistě náhodou mají ve městě všichni stejnou cenu. Ikdyž vlastně ne. Na kraji města je jedna o desetník levnější.)
*****

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

Rozumny clovek nebude zbytocne zvysovat cenu, ked z toho nema zisk, pretoze by mohli klesnut predaje.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:Rozumny clovek nebude zbytocne zvysovat cenu, ked z toho nema zisk, pretoze by mohli klesnut predaje.
Z toho plyne poučení, že ve vládě sedí jeden de.bil vedle druhýho, když radši zvednou daň z paliv, než by ji snížili a tím docílili vyššího odbytu... Nic novýho pod Sluncem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#23 Příspěvek od rezis »

Ten článek jsem při hledání četl. V něčem má pravdu ovšem je to zase článek z úplně druhé strany odpůrce. Asi když vemu účinnost benzínového vs. dieselového motoru a výhřevnost paliv. Vyjde mi spotřeba u benzínu jen něco málo větší než u diesela. Ve skutečnosti díky využítí úplně jiného spektra otáček je to jinak. I když na brzdě by oba žraly téměř stejně.

Ale k věci.
Díval jsme se na nějaká německá fóra a obrázky.
Tsi FF má navíc na nějaké čidlo poměru lihu/benzínu a podle toho má oproti klasickému i na vysokotlakém čerpadle plynulou možnost nastavení tlaku. jestli ho zvyšují nebo snižují nevím. Spíše dle mě snižují aby zachovali hmotnostní poměr při délce vstřiku. Navíc pod teploty 0C je před startem doporučen předehřev buď elektrický nebo nezávislé topení. Pod určité teploty je nutný. I přes to všechno je tam psán rozsah teplot od -28C.
Spotřeba je tam kombinovaná uvedená 7,3benzín/9,5 E85 L/100km
Je tam pár názorů jako že maximálně 1:1 se dá v létě jezdit. Ve větším poměru dochází k hlášení závad.
Takže některé firmy které předělávají auta na E85 u nás mi přijdou úsměvné. např. tvrzení že s touto jednotkou je zaručen start v -30C, nedochází ke zvýšení spotřeby .....

Suma sumárum mi to za to nestojí
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#24 Příspěvek od rezis »

EKKAR píše:když radši zvednou daň z paliv, než by ji snížili a tím docílili vyššího odbytu...
To víš nepřímá úměra byla vždy na počty složitější :wink:
Internet - metla lidstva

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Jirka »

rnbw píše:Rozumny clovek nebude zbytocne zvysovat cenu, ked z toho nema zisk, pretoze by mohli klesnut predaje.
Klesnou prodeje, tak zase zdraží, aby jim stále rostl zisk. Stejně jako vodárny, plynárny, energetici, ...

Něco k tématu http://forum.skodahome.cz/topic/118591-e85/
*****

Uživatelský avatar
Vogon
Příspěvky: 1618
Registrován: 14 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od Vogon »

Jirka píše:Proč by jim to mělo ubírat zisk, když si můžou dát cenu, jakou chtějí?
Nemůžou.
Cena paliv je za posledních asi patnáct let zvyšována hlavně spotřební daní a daní z přidané hodnoty. Začátkem loňského roku to bylo 48,7 %.
Začátkem roku 2012 se jednak zvýšila spotřební daň, a jednal byla zavedena tzv. ropná daň ve výši 140 korun za 1000 litrů ropných produktů.

Rafineriím naopak zisk z prodeje paliva klesl. Snížili svoje marže kvůli ethanolu a vyšší daňové zátěži.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#27 Příspěvek od p32 »

Ten článek je dobrej tak akorát pro škodovkáře a i ti by se tomu smáli. Čím to je, že škodovkaři mají nejúspornější auta na světě, ale na LPG jim to žere najednou o 25% víc ? Souhrnem toho článku je pouze to, že za plno odjinud opsaných keců se schová jakákoliv pravda.
Že se líh nakupuje s DPH, tak má být argument ? Však plátce DPH si ho na vstupu přece uplatňuje do odpočtu. Chtělo by to přečíst více něco o DPH.
Jinak jsem nepochopil, kde někdo vydedukoval něco o hoaxech, když o rafineriích tady nikdo ve zlém nepsal ani slůvko, ale bylo zde stále psáno, že se něco navíc strká do PHM ještě před přečerpáním do podzemních nádrží. Taky bych chtěl vidět, jak čerpadlář od kasy leze k nádrži a leje tam po kanystrech přidanou hodnotu. :lol:

Uživatelský avatar
Vogon
Příspěvky: 1618
Registrován: 14 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Brno

#28 Příspěvek od Vogon »

p32 píše:Však plátce DPH si ho na vstupu přece uplatňuje do odpočtu. Chtělo by to přečíst více něco o DPH.
...něco o hoaxech, když o rafineriích tady nikdo ve zlém nepsal ani slůvko
... se něco navíc strká do PHM ještě před přečerpáním do podzemních nádrží.
Taky bych chtěl vidět, jak čerpadlář od kasy leze k nádrži a leje tam po kanystrech přidanou hodnotu. :lol:
Tebe něco bolí? Nebo jinej problém?

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od AmarokCZ »

Tak mi připadá, že p32 se tady specializuje především na psaní hovadin... :roll:
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#30 Příspěvek od TomasX »

pavoucisit píše:....Stejný problém vidím i u Bionafty, obsah metylu v palivu krásně likviduje plastové díly palivové soustavy a nárůst spotřeby je znatelný. Návratnost 0.....
Jak u koho. 8O
Ze svého okolí vím, že několik lidí najezdilo přes 250t km na čistou bionaftu bez jakékoliv opravy nebo problému s autem.
Lehce se dá spočítat, že při rozdílu 8Kč je úspora 140t Kč. 8O
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“