Stránka 2 z 3

Napsal: 07 zář 2012, 19:57
od EKKAR
Vřele doporučuju k přečtení všem snaživcům "jak ušetřit používáním "eko"lihu místo benzínu":
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496
Autor je myslím dost fundovaný na to, aby dokázal objasnit co, jak a proč...

Napsal: 07 zář 2012, 20:02
od Crifodo
Andrea píše:Jojo, ředí ten benzín 10-letým kubánským rumem, je to přece tak výhodné. :D
Většina z nás neviděla original kubánský rum pořádně ani z rychlíku.

Autoři zákona, který nařizuje přidávat biolíh k benzínu, jsou ze stejného vrhu jako autoři nařizující konec výroby napřed žárovek, pak halogenových žárovek, pak třeba papírových knih a patřilo by se postřílet je, naše hanba že se smíříme se vším.

Napsal: 07 zář 2012, 20:40
od pavoucisit
Autor v článku přirovnává E85 ke kurvítku, má pravdu, pokud bude cena vyšší než 15 Kč za litr. Tato cena je ovšem nereálná.

Stejný problém vidím i u Bionafty, obsah metylu v palivu krásně likviduje plastové díly palivové soustavy a nárůst spotřeby je znatelný. Návratnost 0.

Napsal: 07 zář 2012, 21:18
od EKKAR
Přesně.

Napsal: 07 zář 2012, 22:31
od Jirka
Vogon píše:rafinerie jsou povinny dle zákona, byl tu citován, do paliv přidávat ethanol v již citovaném poměru. A protože ten ethanol musí nakupovat již se spotřební daní a s DPH, je to pro ně velmi nevýhodné a ubírá jím to zisk ze samotného prodeje paliva.
Proč by jim to mělo ubírat zisk, když si můžou dát cenu, jakou chtějí?

(Stejně tak pumpaři. A čistě náhodou mají ve městě všichni stejnou cenu. Ikdyž vlastně ne. Na kraji města je jedna o desetník levnější.)

Napsal: 07 zář 2012, 22:38
od rnbw
Rozumny clovek nebude zbytocne zvysovat cenu, ked z toho nema zisk, pretoze by mohli klesnut predaje.

Napsal: 07 zář 2012, 22:44
od EKKAR
rnbw píše:Rozumny clovek nebude zbytocne zvysovat cenu, ked z toho nema zisk, pretoze by mohli klesnut predaje.
Z toho plyne poučení, že ve vládě sedí jeden de.bil vedle druhýho, když radši zvednou daň z paliv, než by ji snížili a tím docílili vyššího odbytu... Nic novýho pod Sluncem.

Napsal: 07 zář 2012, 22:49
od rezis
Ten článek jsem při hledání četl. V něčem má pravdu ovšem je to zase článek z úplně druhé strany odpůrce. Asi když vemu účinnost benzínového vs. dieselového motoru a výhřevnost paliv. Vyjde mi spotřeba u benzínu jen něco málo větší než u diesela. Ve skutečnosti díky využítí úplně jiného spektra otáček je to jinak. I když na brzdě by oba žraly téměř stejně.

Ale k věci.
Díval jsme se na nějaká německá fóra a obrázky.
Tsi FF má navíc na nějaké čidlo poměru lihu/benzínu a podle toho má oproti klasickému i na vysokotlakém čerpadle plynulou možnost nastavení tlaku. jestli ho zvyšují nebo snižují nevím. Spíše dle mě snižují aby zachovali hmotnostní poměr při délce vstřiku. Navíc pod teploty 0C je před startem doporučen předehřev buď elektrický nebo nezávislé topení. Pod určité teploty je nutný. I přes to všechno je tam psán rozsah teplot od -28C.
Spotřeba je tam kombinovaná uvedená 7,3benzín/9,5 E85 L/100km
Je tam pár názorů jako že maximálně 1:1 se dá v létě jezdit. Ve větším poměru dochází k hlášení závad.
Takže některé firmy které předělávají auta na E85 u nás mi přijdou úsměvné. např. tvrzení že s touto jednotkou je zaručen start v -30C, nedochází ke zvýšení spotřeby .....

Suma sumárum mi to za to nestojí

Napsal: 07 zář 2012, 22:52
od rezis
EKKAR píše:když radši zvednou daň z paliv, než by ji snížili a tím docílili vyššího odbytu...
To víš nepřímá úměra byla vždy na počty složitější :wink:

Napsal: 07 zář 2012, 23:43
od Jirka
rnbw píše:Rozumny clovek nebude zbytocne zvysovat cenu, ked z toho nema zisk, pretoze by mohli klesnut predaje.
Klesnou prodeje, tak zase zdraží, aby jim stále rostl zisk. Stejně jako vodárny, plynárny, energetici, ...

Něco k tématu http://forum.skodahome.cz/topic/118591-e85/

Napsal: 08 zář 2012, 08:59
od Vogon
Jirka píše:Proč by jim to mělo ubírat zisk, když si můžou dát cenu, jakou chtějí?
Nemůžou.
Cena paliv je za posledních asi patnáct let zvyšována hlavně spotřební daní a daní z přidané hodnoty. Začátkem loňského roku to bylo 48,7 %.
Začátkem roku 2012 se jednak zvýšila spotřební daň, a jednal byla zavedena tzv. ropná daň ve výši 140 korun za 1000 litrů ropných produktů.

Rafineriím naopak zisk z prodeje paliva klesl. Snížili svoje marže kvůli ethanolu a vyšší daňové zátěži.

Napsal: 08 zář 2012, 10:31
od p32
Ten článek je dobrej tak akorát pro škodovkáře a i ti by se tomu smáli. Čím to je, že škodovkaři mají nejúspornější auta na světě, ale na LPG jim to žere najednou o 25% víc ? Souhrnem toho článku je pouze to, že za plno odjinud opsaných keců se schová jakákoliv pravda.
Že se líh nakupuje s DPH, tak má být argument ? Však plátce DPH si ho na vstupu přece uplatňuje do odpočtu. Chtělo by to přečíst více něco o DPH.
Jinak jsem nepochopil, kde někdo vydedukoval něco o hoaxech, když o rafineriích tady nikdo ve zlém nepsal ani slůvko, ale bylo zde stále psáno, že se něco navíc strká do PHM ještě před přečerpáním do podzemních nádrží. Taky bych chtěl vidět, jak čerpadlář od kasy leze k nádrži a leje tam po kanystrech přidanou hodnotu. :lol:

Napsal: 08 zář 2012, 10:35
od Vogon
p32 píše:Však plátce DPH si ho na vstupu přece uplatňuje do odpočtu. Chtělo by to přečíst více něco o DPH.
...něco o hoaxech, když o rafineriích tady nikdo ve zlém nepsal ani slůvko
... se něco navíc strká do PHM ještě před přečerpáním do podzemních nádrží.
Taky bych chtěl vidět, jak čerpadlář od kasy leze k nádrži a leje tam po kanystrech přidanou hodnotu. :lol:
Tebe něco bolí? Nebo jinej problém?

Napsal: 08 zář 2012, 10:56
od AmarokCZ
Tak mi připadá, že p32 se tady specializuje především na psaní hovadin... :roll:

Napsal: 08 zář 2012, 11:13
od TomasX
pavoucisit píše:....Stejný problém vidím i u Bionafty, obsah metylu v palivu krásně likviduje plastové díly palivové soustavy a nárůst spotřeby je znatelný. Návratnost 0.....
Jak u koho. 8O
Ze svého okolí vím, že několik lidí najezdilo přes 250t km na čistou bionaftu bez jakékoliv opravy nebo problému s autem.
Lehce se dá spočítat, že při rozdílu 8Kč je úspora 140t Kč. 8O