Blaupunkt ATLANTA 110

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#16 Příspěvek od TAKJAN »

To miro Nemyslel jsem kondenzátor, ale připojení signálu za koncový zesilovač..

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#17 Příspěvek od Hill »

Děsím se toho, až se jednou rozhoupu koupit nové auto (moje je z roku 1996 a jeho tři hrnky pamatují 270 tisíc km) a bude v něm předmontované rádio, které si nemůžu sám vybrat, a ještě ke všemu mizerná aktivní anténa.
Zvykl jsem si na Panasonic CQ-RD133N (vyr. 2004) s asi 90 cm dlouhou anténou ve sloupku, které hraje snad všude. Když nenajde alternativní frekvenci se stejným programem (ne vždy má stanice víc vysílačů), přeladí na jiný vysílač s dopravními informacemi. PI vyhledává půl minuty.
To prostě novější BP v koncernových autech nezvládají, ačkoliv disponují stejnými funkcemi. Vyzkoušeno na 10 oktávkách a VW. Kolegové dodnes s láskou vzpomínají na Formany a Felicie, které už nemáme. Měli jsme ve všech namontovaná rádia MTC různých typů (Korea), která, ačkoli tolika komfortními funkcemi nedisponovala, hrála i v místech, kde BP v Oktávce nebo VW hledá a hledá signál.
Anténa, jakkoli aktivní, takové rádio nedokáže nakrmit dostatečnou úrovní signálu. Kdyby jedna, jasně, je vadná. Ale dělají to všechny. Výjimkou je rádio Symphony vestavěné v mikrobusu, ale to hraje na páskovou anténu napařenou na okně... (Přitom jsem instaloval do jedné jedničkové oktávky Panasonic CQ-C1300 a ten na tu anténu hraje bez problémů..., tak xakru, kde je ta chyba?)
Tak se mi nedivte, že zrovna ze značky Modrý Bod nejsem odvázaný...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#18 Příspěvek od TAKJAN »

Tak, tak, hille. Mám v autě přesně takové rádio. Na dobrém signálu hraje super, ale citlivost nic moc. Navíc anténa v zadním skle. Sice má "diverzifikovaný příjem", vybírá signál za čtyř anténních smyček, ale žádná sláva. Navíc jsou vodorovně a většina vysílačů jede na vertikál. Nacpal jsem teda vnější svislou anténu na jeden vstup, ale zlepšení stejně nic moc..Philips

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Proč mají koncernový rádia VW tak hnusně mizernou citlivost a de.bilní selektivitu se musíte zeptat v téhle firmě: http://www.brm.cz/ - to je totiž dodavatel všech těch koncernovejch střepů. Měl jsem v Drobkovi ze série koncernový rádio "BEAT" s RDS, GALA funkcí (čte po CAN-busu údaj o rychlosti jízdy a podle ní zesiluje reprodukci, aby bylo víc slyšet přes aerodynamický a jiné hluky) a několika dalšími fičurami, jenže příjem byl na howning. Anténa klasický 40cm prut s předzesilovačem na střeše nad horní hranou čelního skla. Kdo zná Třebovou, ví že v místě známém jako "u čističky" je FM signál hooodně mizerný - ten zas*aný Beat tam "hrál Zagorku" - neboli mlčel jak Fučík! A mohly se přepínat předvolby, prolaďovat celý pásmo, vypínat zapínat, marno... Vytáhnul jsem z Formana starší Panasonic 1405 (písmenka si nepamatuju, ale bude to mladší bráška toho Hillova), koupil přechodky mezi tu kabelovou skrumáž pod palubkou a EJHLE, RÁDIO HRAJE - a i u té čističky...! Takže anténama to není, je to jen a jen o citlivosti, kterou ty koncernový šmejdy rozhodně neoplývají. A vzhledem k tomu, že občas při přechodu z jedné AF na druhou (alternativní příjem u celoplošné stanice) mi rádio přeskočí na jinou stanici (v jedné lokalitě mi často přeskakuje Radiožurnál na Magic - to je ale chyba jejich kódování RDS, ne chyba rádia!) a koncernový šmejdy to nedělaly, usuzuju že to je právě ten důvod - mají uměle sníženou citlivost, aby "braly" opravdu jen silný signály a ty slabší ignorovaly. Opatření nikoliv nepodobný odstranění analogovýho teploměru z palubní desky a jeho náhrada pouze kontrolkou příliš vysoké teploty - přece proč by se měl řidič zabejvat aktuální teplotou motoru...?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Michal22 »

Když Hill vzpomněl ty MTC- na svoji dobu to vůbec nebyla špatná značka, namontoval jsem jich možná 20-30, rozdíl v ceně znamenal vždy i rozdíl v parametrech. Ale i ty nejlevnější s analogovým laděním dokázaly slušně ozvučit (původně TDA2005, později bohužel TDA2003- mono) a citlivost byla zcela postačující.
Dneska jsou tyto autorádia už asi dávno v křemíkovém nebi...

Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#21 Příspěvek od ZVUK2000 »

O MTCéčkách bych mohl napsat knihu. Dělal jsem jejich servis pro dovozce pro čr a sr. Opravil jsem jich vice jak 6 000 ks. Ze začátku se vyrábělo MTC v Korei a časem už jen v Číně a kvalita šla........... Ty korejské neměly ISO konektor zato činské ano a navíc už byl zapojen nově (napájecí kabel byl prohozen s paměťovým).

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“