Blaupunkt ATLANTA 110
Moderátor: Moderátoři
Děsím se toho, až se jednou rozhoupu koupit nové auto (moje je z roku 1996 a jeho tři hrnky pamatují 270 tisíc km) a bude v něm předmontované rádio, které si nemůžu sám vybrat, a ještě ke všemu mizerná aktivní anténa.
Zvykl jsem si na Panasonic CQ-RD133N (vyr. 2004) s asi 90 cm dlouhou anténou ve sloupku, které hraje snad všude. Když nenajde alternativní frekvenci se stejným programem (ne vždy má stanice víc vysílačů), přeladí na jiný vysílač s dopravními informacemi. PI vyhledává půl minuty.
To prostě novější BP v koncernových autech nezvládají, ačkoliv disponují stejnými funkcemi. Vyzkoušeno na 10 oktávkách a VW. Kolegové dodnes s láskou vzpomínají na Formany a Felicie, které už nemáme. Měli jsme ve všech namontovaná rádia MTC různých typů (Korea), která, ačkoli tolika komfortními funkcemi nedisponovala, hrála i v místech, kde BP v Oktávce nebo VW hledá a hledá signál.
Anténa, jakkoli aktivní, takové rádio nedokáže nakrmit dostatečnou úrovní signálu. Kdyby jedna, jasně, je vadná. Ale dělají to všechny. Výjimkou je rádio Symphony vestavěné v mikrobusu, ale to hraje na páskovou anténu napařenou na okně... (Přitom jsem instaloval do jedné jedničkové oktávky Panasonic CQ-C1300 a ten na tu anténu hraje bez problémů..., tak xakru, kde je ta chyba?)
Tak se mi nedivte, že zrovna ze značky Modrý Bod nejsem odvázaný...
Zvykl jsem si na Panasonic CQ-RD133N (vyr. 2004) s asi 90 cm dlouhou anténou ve sloupku, které hraje snad všude. Když nenajde alternativní frekvenci se stejným programem (ne vždy má stanice víc vysílačů), přeladí na jiný vysílač s dopravními informacemi. PI vyhledává půl minuty.
To prostě novější BP v koncernových autech nezvládají, ačkoliv disponují stejnými funkcemi. Vyzkoušeno na 10 oktávkách a VW. Kolegové dodnes s láskou vzpomínají na Formany a Felicie, které už nemáme. Měli jsme ve všech namontovaná rádia MTC různých typů (Korea), která, ačkoli tolika komfortními funkcemi nedisponovala, hrála i v místech, kde BP v Oktávce nebo VW hledá a hledá signál.
Anténa, jakkoli aktivní, takové rádio nedokáže nakrmit dostatečnou úrovní signálu. Kdyby jedna, jasně, je vadná. Ale dělají to všechny. Výjimkou je rádio Symphony vestavěné v mikrobusu, ale to hraje na páskovou anténu napařenou na okně... (Přitom jsem instaloval do jedné jedničkové oktávky Panasonic CQ-C1300 a ten na tu anténu hraje bez problémů..., tak xakru, kde je ta chyba?)
Tak se mi nedivte, že zrovna ze značky Modrý Bod nejsem odvázaný...
Tak, tak, hille. Mám v autě přesně takové rádio. Na dobrém signálu hraje super, ale citlivost nic moc. Navíc anténa v zadním skle. Sice má "diverzifikovaný příjem", vybírá signál za čtyř anténních smyček, ale žádná sláva. Navíc jsou vodorovně a většina vysílačů jede na vertikál. Nacpal jsem teda vnější svislou anténu na jeden vstup, ale zlepšení stejně nic moc..Philips
Proč mají koncernový rádia VW tak hnusně mizernou citlivost a de.bilní selektivitu se musíte zeptat v téhle firmě: http://www.brm.cz/ - to je totiž dodavatel všech těch koncernovejch střepů. Měl jsem v Drobkovi ze série koncernový rádio "BEAT" s RDS, GALA funkcí (čte po CAN-busu údaj o rychlosti jízdy a podle ní zesiluje reprodukci, aby bylo víc slyšet přes aerodynamický a jiné hluky) a několika dalšími fičurami, jenže příjem byl na howning. Anténa klasický 40cm prut s předzesilovačem na střeše nad horní hranou čelního skla. Kdo zná Třebovou, ví že v místě známém jako "u čističky" je FM signál hooodně mizerný - ten zas*aný Beat tam "hrál Zagorku" - neboli mlčel jak Fučík! A mohly se přepínat předvolby, prolaďovat celý pásmo, vypínat zapínat, marno... Vytáhnul jsem z Formana starší Panasonic 1405 (písmenka si nepamatuju, ale bude to mladší bráška toho Hillova), koupil přechodky mezi tu kabelovou skrumáž pod palubkou a EJHLE, RÁDIO HRAJE - a i u té čističky...! Takže anténama to není, je to jen a jen o citlivosti, kterou ty koncernový šmejdy rozhodně neoplývají. A vzhledem k tomu, že občas při přechodu z jedné AF na druhou (alternativní příjem u celoplošné stanice) mi rádio přeskočí na jinou stanici (v jedné lokalitě mi často přeskakuje Radiožurnál na Magic - to je ale chyba jejich kódování RDS, ne chyba rádia!) a koncernový šmejdy to nedělaly, usuzuju že to je právě ten důvod - mají uměle sníženou citlivost, aby "braly" opravdu jen silný signály a ty slabší ignorovaly. Opatření nikoliv nepodobný odstranění analogovýho teploměru z palubní desky a jeho náhrada pouze kontrolkou příliš vysoké teploty - přece proč by se měl řidič zabejvat aktuální teplotou motoru...?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Když Hill vzpomněl ty MTC- na svoji dobu to vůbec nebyla špatná značka, namontoval jsem jich možná 20-30, rozdíl v ceně znamenal vždy i rozdíl v parametrech. Ale i ty nejlevnější s analogovým laděním dokázaly slušně ozvučit (původně TDA2005, později bohužel TDA2003- mono) a citlivost byla zcela postačující.
Dneska jsou tyto autorádia už asi dávno v křemíkovém nebi...
Dneska jsou tyto autorádia už asi dávno v křemíkovém nebi...
O MTCéčkách bych mohl napsat knihu. Dělal jsem jejich servis pro dovozce pro čr a sr. Opravil jsem jich vice jak 6 000 ks. Ze začátku se vyrábělo MTC v Korei a časem už jen v Číně a kvalita šla........... Ty korejské neměly ISO konektor zato činské ano a navíc už byl zapojen nově (napájecí kabel byl prohozen s paměťovým).