Renault Megane Scenic 1,9dTi, ktorý aku vybrať?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Neboj sa, ked bude v zime -15, tak uz ani motorom neotoci.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#17 Příspěvek od Atlan »

To bude ten lepsi pripad, ono pri -15 sa to bude ocakavať, ale ked mu to klakne zo dna na den.... pri 20st.

Inak použivam baterie vyradene z naftakou ono sa vzdy nejaka bateria vyradi v servise kedze naftak ak nema otacky tak nechyti a v benzinaku este 2-3 roky pobezi. (a navyse je tam len elektronicke zapalovanie, ziadna HItech)

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#18 Příspěvek od helios »

Duvsan píše:BTW, v akých cenách sa pohybujú lúhové batérie? Trojnásobok olovenej? Ď


Nič ťažké, opýtaj sa rovno výrobcu, snáď ti odpovie, alebo nie ako mne.
http://www.saft-ferak.cz/ferak_web/htm_ ... ompany.htm

(počítaj ale skôr s desaťnásobkom, aj viac ceny olovenej). :cry:
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#19 Příspěvek od Duvsan »

Uf, no tak to nebudeme riešiť. Vďaka

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#20 Příspěvek od Duvsan »

Tak zrejme sa blíži kúpa nového aku. Stávajúci bude do rezervy a skúsim ho desulfátovať vonku z auta. Ale s tým auťákom sú stále problémy. Raz nesvietia predné svetlá a je nutné vymeniť konektor na žiarovku. Potom vzadu svietili dve žiarovky miesto jednej, chyba bola prechoďák ku kostre. Teraz kedy svieti kedy nie airbag na palubovle. Stačí budchúť dvermi... Neviete niekto, mám hľadať studin v konektori na kabeláži pod prístrojovkou, alebo kde? Dík

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Habesan »

Bacha, ti kokoti dávají airbag do opěradla sedadla. Pozná se to podle toho, že z podlahy do sedadla vedou dráty a taky je to na tom opěradle napsáno.

Nejradši bych ho někam vyhodil, jenom nevim, co na to předpisy (Technická a spol.).
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#22 Příspěvek od denis15 »

Auta s rytmem života, co čekáš? :wink: V létě si dej práci-povytahuj konektory, vyčisti, nakonzervuj a narvi zpět. Tím omezíš tyto neduhy a zůstanou už jen ty motorové a mechanické.
Pod budíkama jsou některé svazky taky ukostřené pod matkama, tak koukni na ně-jinak platí co jsem psal. Ital a frantík je tímto celkem známý-dětské nemoci. Megan Scenic má dokonce na zadních lampách 2 konektory pro přívodní kabel, aby po vyhřátí jednoho bylo kam píchnout a zprovoznit :lol: .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Už dávno neplatí "Japonec a Korejec - až někam na konec" - dneska jsou na naprostým chvostě se spolehlivostí při právě takových maličkostech, co sice neškodí, ale naserou k pláči právě frantové a v druhý řadě taloši. Kolega z práce nenechá na fifáky dopustit, svoje punto s motorem Fire 1,1 opěvuje jako modlu spolehlivosti - ale po Novým roce vezl děcka z bruslení, chtěl si rozmrazit zadní okno, tak zapnul vyhřívání - a BUM, měl okno v kufru v "instantní" podobě... Jak jsme startovali makrelu 1,9JTDi dalšímu kolegovi vloni v únoru při -25°C už jsem tady psal - 3 další auta a kabelů jak na pirátským škuneru lan - a stejně musela dostat "přečíst noviny", než si dala říct... Další známej skončil na výměně okna u řidiče na svým Scéniku 1,9, když si ho natočil a šel škrabat led ze skla - milej rencek se mu zamknul sám centrálem s klíčem v zapalování - a druhej klíček neměli, tak holt muselo přijít ke slovu kladivo. Citroena BX v naftě jsem taky před barákem roztahoval - dokonce ještě starou šádynkou... Nevím, jestli je lepší auto co vypadá stroze a málo luxusně, ale funguje a nesere se, anebo auto podobný francouzský pouliční štětce - namalovaný a navoněný Diorem, ale s posranýma spoďárama nebo úplně bez nich...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#24 Příspěvek od TAKJAN »

:-)

Uživatelský avatar
vlakl
Příspěvky: 95
Registrován: 16 kvě 2009, 02:00

#25 Příspěvek od vlakl »

ak je pod sedadlom spolujazdca, tak by mala byt gelova

Uživatelský avatar
kewin
Příspěvky: 459
Registrován: 21 zář 2008, 02:00
Bydliště: Jižní Morava....
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od kewin »

take mam ve svým fanouši 3 rokem bannerku a naprostá spokojenost 8-) jo frantici a italove to je kapitola a to mně furt řika že favo v dnešni době je vrak zajimavy ja ze zimnima startama nemam problem a nikdy nezradil 8-) za to sem spoustu frantiku startoval z myho fanouše :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Ferdu jsem musel kabelama startovat jen JEDENKRÁT za celou dobu co jsem ho měl - a to ještě kvůli vlastní zapomnětlivosti, protože jsem si zapomněl rozsvícený světla a baterku jsem si vybil, načež jsem jel do práce - auto mi z kopečka ze sídliště chytlo, takže jsem dojel OK, ale 4km jízdy nestačily dobít baterku natolik, aby po směně stačila pro startér. Jezdil jsem s ním od léta 2004 až do prosince 2009, kdy jsem ho nechal na pocukávání rodičům - a ti s ním popojížděli až do března loňskýho roku. Celou tu dobu v něm byla jedna jediná baterka - Banner Bull 44Ah, klasika se špuntama, žádná "bezúdržbovka". Dokud se s ním jezdilo aspoň jednou za týden na chalupu a zpátky (cca 6-7km jedna cesta), nebylo potřeba používat nabíječku nebo další opatření k zajištění startovatelnosti - a to i při dvacetistupňových mrazech.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kewin
Příspěvky: 459
Registrován: 21 zář 2008, 02:00
Bydliště: Jižní Morava....
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od kewin »

u mně je nabita dost často jezdim skoro každy den a pokud ne tak jednou tydně 100 km a nemam problém :-)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#29 Příspěvek od Duvsan »

Otec zase začal s aku, vraj už sa bojí, už musí kúpiť. Sú nejaké zmeny, čo brať a čomu sa vyhnúť? Pred Vartou som ho varoval, ale ... Akuma vraj tiež nič moc, tak zostáva tuším len Banner, Energizer a možno Exide a Alpina. Sú i iné značky, ale nejaké neznáme exoty radšej nie. Navyše batéria bude pod sedadlom spolujazdca (🤐, kto to vymyslel). Nechce do toho dať viac ako 70€. Bojím sa, že kúpi tú Vartu. Ale jeho vec. Ale s tou kúpou ho môžem predbehnúť. Len nech to nie je zgerba. Tak ak by niekto vedel poradiť. Ď

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#30 Příspěvek od denis15 »

Dobrou zkušenost jsem měl s Bosch, stará garda, umřela po 10letech služby. Pak z levnějších se osvědčila Perion-nechala si líbit i provoz v japoncovi, co tlačil skoro 14,5furt. Za mě tedy Bosch, perion. Testy vyhrála Banner-já měl 3 a všechny naprd, ale je fakt, že to bylo 12let nazpět a vývoj jde dopředu.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“