Stránka 2 z 2

Napsal: 19 lis 2012, 23:08
od mtajovsky
EKKAR píše:- včetně výztuží do betonu. Jak je možný, že jim s tímhle přístupem ještě nepadají mnohapatrový budovy typu Mendělejevovy univerzity v Moskvě já sám osobně nechápu..
Když jsem v nemocnici na Františku ležel po operaci kolena, tak mi spolumarodící živnostník - dodavatel stavební oceli - vysvětlil, že výztuže do betonu se nesvařují - ani se nesmí, kvůli degradaci vlastností materiálu roxorů. Jen se spojují vázacím drátem. Svařují se hotové panely. Takže to možná bude tím ...

Napsal: 19 lis 2012, 23:12
od TAKJAN
To je v pohodě. Má zpracován místní provozní předpis:-)

Napsal: 20 lis 2012, 09:08
od Jenda_KL
ok1hga píše:jenže u kolotoče se solná lázeň používá ke zkratování kroužků na rotoru motoru . . .
Zřejmě jeden z mála luxusních kolotočů, obávám se že jsme každý viděl něco jiného. Normálně jsou to kolotočáci schopný spáchat ze starý autobaterky - uříznou, vykuchaj, trocha plechu, pár šroubků a regulátor výkonu je hotovej.

Napsal: 20 lis 2012, 13:45
od kevin_mitnick
Asi nechapes princip krouzkovyho motoru. Vodni odpor jsou vzdycky tri plechy co se maceji ve vode. Podstatne je, zda jsou jako seriovy odpor pred motorem a je na nich 220V, nebo jsou jako spousteci odpor krouzkoveho motoru a je na nich vuci zemi zanedbatelny napeti...

Napsal: 20 lis 2012, 14:30
od Jimmi2
Nic to nemění na tom, že na kolotočáře je každý revizák krátký. A bezpečák taky 8-)

Napsal: 20 lis 2012, 16:16
od helios
Ja som teda videl u kolotočárov vždy len krabicu s vodou, viacerými plechmi, ale išli z toho len dva káble. Ten trojfáz by musel byť o dosť objemnejší a dobre izolovaný, aby z toho nebol generátor ohňa a smradu.

Napsal: 21 lis 2012, 09:28
od Jenda_KL
Řekl bych že chápu princip kroužkového motoru, to co popisuju bylo tak jak to popisuju

Napsal: 21 lis 2012, 11:30
od ok1hga
záleží na tom jaký ten motor je, jaký má rotor . . . jestli tří, nebo dvou kroužkový . . . závisí to na počtu cívek v rotoru.

Já viděl oba systémy . . .
a dokonce jsem tímto způsobem viděl rozbíhat i normální třífázový asynchroní motor a koukal jsem na to jako blázen . . .

z motoru šlo šest drátů, začátky cívek normálně přes jistič na fáze a konce cívek na tři elektrody do vany se slanou lázní, která byla připojena na nulák . . . a hotovo, taky to "fungovalo"

Napsal: 21 lis 2012, 16:47
od Artaban001
Zdarec. "Vodní odpor" jsem viděl na Ruským kole. Měl 3 "nože" a taky si pamatuju, že když to kolo balili, páč jim zrovna končila doba pobytu, tak ten obsah vylili do kanálu. Napadlo mě, zda tam mají fakt jen vodovodní vodu, nebo nějakou kyselinu, sůl, nebo louh.. Dneska tam snad mají frekvenční měniče, protože tu plechovku jsem už dlouho neviděl, a ty kroužkový motory, kde byly vidět ty kroužky taky ne.. Doba se mění..
A my v práci jsme měli na zkušebně kroužkový motor ze spouštěčem který honil dvě dynama v sérii, aby jsme dostali 3KV. U tohodle motoru se po ukončení sekvence rozběhových stupňů museli pákou sklopit kartáče a rotor se vyskratoval. V současnosti tam je obráceně zapojený trafo z lokomotivy..

Tady je vodní odpor zřejmě na měření zatěžovací charakteristiky generátoru pro trakční motory dieseloelektrických lokomotiv.
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... g&httpref=

Napsal: 22 lis 2012, 07:03
od BOBOBO