Stránka 2 z 4

Napsal: 02 pro 2012, 20:44
od krutor
Tak tráfka jsou doma (ty TAH-2). Plánuju tam dát na usměrnění 4 diody (1N4007) a pak žárovku 12V 2W, jak to popisuje Ekkar. Jen mě zajímá, zda mohu ty 4 diody nahradit přímo nějakým usměrňovacím můstkem (např. tento)? Budou pak parametry stejné jako s těmi diodami?

Napsal: 02 pro 2012, 21:51
od EKKAR
Naprosto.

Napsal: 06 pro 2012, 17:18
od krutor
Tak nabíječka je zbastlená. Teď jsem ji zkusil připojit k autoaku (vyndaná z auta). Jak jsem psal výše, na usměrnění je tam můstek a pak sériově k aku žárovka 12V/2W. Jaké bych měl cca naměřit napětí na aku po připojení nabíječky (klasickym digitálním multimetrem)?

Napsal: 06 pro 2012, 19:49
od Eleman
Na to se nedá přesně odpovědět. Záleží to na celé řadě okolností. Prostě tam bude o trošku víc než bez připojené nabíječky.
Prostě už to neřeš, je to mnohokráte vyzkoušené a ověřené více lidmi - funguje k plné spokojenosti.

Napsal: 07 pro 2012, 00:01
od Duvsan
Ja mám prichystaný na zbastlenie trochu iný systém. Tu ide o nafťák, často sa štartuje a málo jazdí, k tomu imobilizér a rádio, takže treba trochu viac šťavy. Takže zdroj pre MMDS anténu 18V/300mA, v ňom je mostík a elyt. Doplním stablec 7812, proti kostre ho podopriem dvomi alebo tromi diódami, aby som to zdvihol na tých 13,8-14V a k aku. Alebo radšej LM317? Čo na to odborníci?

Napsal: 07 pro 2012, 06:08
od Eleman
To je také možné řešení, jenom bych se bál přetížení toho tráfka, když baterka bude více vybitá, protože tam nemáš omezení proudu.
I v tomto případě by bohatě vyhověla žárovka (bez jakékoliv další stabilizace).

Napsal: 07 pro 2012, 11:32
od Duvsan
Na stabilizácii trvám, i keby len ZD. Trafo preťaženie nevydrží, odíde tepesná poistka, to je fakt. Máme elegantné riešenie s prúdovým obmedzením 300mA? Napadá mi tranzistor s odporom sťahujúci ten stablec. Ale iste sú lepšie riešenia.
Možno L200

Zmena, L200 kupovať nebudem, to za to nestojí. Možno dám fakt žiarovku a LM317. Ešte pozriem archív, adaptérov mám viac.

Napsal: 07 pro 2012, 12:01
od Eleman
Dělej jak myslíš, ale té autobaterii je při tomto velmi malém proudu úplně "šumák" jestli je tam zapojena je žárovka, nebo "sálovej počítač".

Napsal: 07 pro 2012, 12:06
od denis15
K čemu tam tak striktně trváš na stabilizaci? Máš k tomu nějaký rozumný důvod? Přes tu žárovku bys tu baterku nacpal do bodu varu leda ve snu, takže stabilizace jen zvýší počet potencionálních "kurvítek" a přínos nula.

Napsal: 07 pro 2012, 12:35
od Duvsan
300mA nestačí na bublanie elektrolytu? Pripomínam, že ten je pod sedadlom spolujazdca a blbo prístupný.

Napsal: 07 pro 2012, 12:51
od Duvsan
Našiel som AD-1000A. Písané má 12V 1000mA. Naprázdno dáva 21,3V. Dám do auta a zmeriam prúd. Ale dnes už nie, musím do práce. Zatiaľ Ďakujem, nejak to doriešim.

Napsal: 07 pro 2012, 19:22
od krutor
Tak nabíječka funguje parádně :P. Napětí na aku se zvyšuje postupně, dneska jsem naměřil 13,9V. Jinak doufám, že jí nevadí ty mrazy venku (auto mám pod přístřeškem), zabudoval jsem ji raději do voděodolné krabičky.

Napsal: 08 pro 2012, 12:28
od denis15
Myslím, že pokud tam je rádio, centrál a jiné nesmysly, běžný odběr naprázdno auta bude alespoň 60mA, tedy zbývá nějakých 240mA na dobíjení. Ve velkých mrazech bych to viděl na udržovací stav ;-). Osobně jsem minulou zimu pouštěl každou noc 1A do baterky a nevařila ani jednou. Bylo to v těch -10 a více. Připadal jsem si jak s elektromobilem. Teď mám baterku novou a klid ;-).

Napsal: 08 pro 2012, 13:22
od krutor
denis15: Moje auto bere v klidovém stavu 20 mA, takže na aku zbývá cca 80 mA (nabíječka víc jak 100 mA nedá). Připojený to budu mít furt, odpojovat budu jen když někam pojedu.

Napsal: 08 pro 2012, 19:31
od EKKAR
Ale nezapomeň pro jistotu hlídat hladinu elektrolytu v článcích, aspoň tak jednou za dva měsíce. Znáš to, jistota je kulomet...