Ztráta dokladu o nákupu, jak na reklamaci?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#16 Příspěvek od Standa99 »

OK asi není Okay, že? Tam jsem totiž přišel reklamovat vysavač bez dokladu a potvrzeného záručáku. Řekl jsem, kdy jsem ho asi kupoval a ochotný prodavač našel nějaký den, ve kterém se tento typ vysavače prodal. Vyjel mi nový doklad, potvrdil záručák a vysavač poslal na reklamaci.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#17 Příspěvek od Eleman »

Tak, tak, silou a vyhrožováním se tady nic nezmůže. Vše je pouze a jen záležitostí dohody zákazníka s prodejcem a jeho ochotě pomoci a vystavit náhradní doklad.
No, horší už to být nemůže.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od p32 »

termit256 píše:FU ti zadny doklad neda, maji mlcenlivost. Pri kontrole musi FU nove uvest duvod kontroly a ztraceny dolkad mezi to urcite nepatri.
A kdo tady psal něco o tom, že by FÚ měl vydávat doklad ? Důvod kontroly FÚ při kontrole vůbec nemusí dávat, nečti pohádky. Každý obchodník je ze zákona povinen dělat denní uzávěrku a jako tuto mu může kontrolní orgán z FÚ naprosto bez důvodu zkontrolovat další ráno 5 minut po otevření a nemusí to vůbec zdůvodňovat. Zrovna tak kontrola např. z Hygieny může kdykoliv v přístupnou dobu zkontrolovat provoz pekárny či obchodu atd.
Ty asi myslíš opakovanou kontrolu každý den či týden, kdy to vypadá na šikanu atd.
Ano, např. v Okay, Tescu apod. se se zákazníkem baví normálně a jsou vstřícní, protože vědí, že by se jim to nevyplatilo už jen pomlouváním mezi dalšími zákazníky a ztrátou kšeftů.

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#19 Příspěvek od Killroy »

Standa99 píše:OK asi není Okay, že?
Ale ano, to bude ono. To říkal. Dík za info.
.
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#20 Příspěvek od kejki »

Crifodo píše: Podle §619 O.z. je třeba k reklamaci doklad o zakoupení v daný den na daném místě, tuto povinnost má zákazník, ne prodejce, takže soud může těžko proti liteře zákona tlačit prodejce k úkonu, kterým je povinna druhá strana.
uvedený paragraf obč. z. se týká něčeho jiného, máš tam ještě něco :wink:
obchodní se vztahuje na vybraný okruh osob.

termit256 píše:Na "svedectvi" pozor, muzou se vytasit s kamerovym zaznamem a krive svedectvi je trestny cin.
Jak dlouho můžou kamerové záznamy skladovat je jedna věc, hlídaná úřady. A druhá je, že se najde záznam toho nákupu :D

Kucí, je s vámi prdel.

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#21 Příspěvek od Honza_dy »

Napadá mě ještě jedna věc, pokud to známý kupoval přes e-shop a má vytvořený účet. V seznamu objednávek u konkrétního zákazníka je taky seznam fakturací. Nezřídka je možné vytisknout novou fakturu, která je v podstatě originálem.

Uživatelský avatar
jogo
Příspěvky: 1158
Registrován: 14 lis 2009, 01:00

#22 Příspěvek od jogo »

Bolo to tak, že pri reklamácii záručný list bol potrebný v prípade, ak predajca dával záručnú dobu nad rámec zákona. Táto doba sa vyznačuje v ZR. Inak k reklamácii stačilo (bolo potrebné!) doložiť doklad o nákupe. Pozor, jedine v prípade výrobkov krátkodobej spotreby (mlieko, syry, ...) stačil svedok o vykonanom nákupe.
Či je to ešte aktuálne neviem.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“