Zdvojene napajeni pro pripad vypadku jednoho zdroje

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#16 Příspěvek od josido »

Kdyz tak nad tim uvazuji, tak bych chovani elektroniky predefinoval nasledovne: pokud bude na jedne baterii rozdil o 1,5V (snad resi mirny pokles pri zatezi) oproti druhe, prepne se to na tu vic nabitou a takhle dokolecka do uplneho vybiti. Otazka je, jestli kdyz se to bude prepinat z jedne baterie na druhou, nedojde k chvilkovemu stavu, kdy nebude na vystupu zadne napeti? To by mohlo pri napr. pohybu hodne serv mit za nasledek reset prijimace. Dalsi otazkou je, jak se na zacatku zvoli baterie, ze ktere to pojede, jelikoz budou nabite obe dve...pri vyse popsane funkcionalite.
Co dat dve baterky bez cehokoliv a plus kazde spojit do serie s usmernovaci diodou (anoda u bateri) a katody spojit a vest k napajeni palubni elektroniky? Jak by se to chovalo?
Naposledy upravil(a) josido dne 27 led 2013, 21:40, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#17 Příspěvek od josido »

jak rikam, letadlo je na beniznovy motor...tohle zarizeni napaji pouze serva , prijimac a zapalovani. Velikost napeti na vstupu prijimace (tedy i to, co je na zapalovani a servech) mi posila telemtrie vysilacky na pult a muzu si nastavit hranici, pri ktere to vyda akutsticky signal, takze netreba tohle nejak indikovat na modelu, atd... palivo v nadrzi bude na cca 10-15minut letu, takze baterie v podstate nabiju pred litanim a mely by na vyse zminene vydrzet, napr. cele odpoledne, tudiz jde opravdu jen o to, aby nezustala elektronika bez napajeni a pojistka je dvojity zdroj...nic vic to nema a nemusi delat.
Jak pise andrea, dva zdroje tam jsou z duvodu vzniku chyby na jednom...jelikoz jeden dvojnasobny zdroj a jeho zavada se rovna padu letadla za 20tisic....coz je nemile a rad bych se tomu vyvaroval:-) A prece jenom pravdepodobnost, ze se pokazi oba zdroje je mensi, nez jeden.

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#18 Příspěvek od milan222 »

v tom případě skutečně postačí dvojdioda z PC zdroje. jen na ní bude ubytek 0,4V. baterie se budou vybíjet současně.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#19 Příspěvek od procesor »

P-Fety otočiť-sú naopak.

Stým hlásením to bude biednejšie keď padne batéria (môže to byť aj okamžite). Preto to musí byť automaticky prepnuté na druhú. Prepínanie povelom sa nevylučuje, ale záložná batéria musí byť "stále" testovaná, aj keď je nezapojená.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#20 Příspěvek od Andrea »

S otočenými FETy bude celá věc k ničemu, protože selhání (třeba zkrat) jedné baterie odstaví přes diodu D-S i tu druhou.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#21 Příspěvek od procesor »

Yo... :oops:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Nwm , při jakých stavech ti hlásímta telemetrie vybití baterky a při jakém minimu ještě souhrn pracuje . Ale třeba dát jeden zdroj plné kapacity a druhý např. třetinový . Ten "hlavní" spínat FETem a po poklesu odpojit a a záložní mít trvale přes vybranou diodu trvale a po ohlášení telemetrií , že je hlavní baterie OUT , by jsi jen rychle přistál . Pokud má telemetrie vnitřně u přijimače nějaký výstup , pak by celé bylo jen takto jednoduché .

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#23 Příspěvek od josido »

to milan222> puvodne jsem myslel, ze bych dal napr. tuhle diodu:
http://www.ges.cz/cz/stth6002cw-GES04913439.html a zminene zapojeni...

to zbytek> telemetri prijimace meri bez dalsiho zarizeni jedno napeti...tudiz bych meril napeti na vystupu zarizeni, ktere resime. elektronika pracuje i pri 5V, coz je hranice, pod kterou rozhodne nemuzu jit....ale jen imaginarni, nebot lipo dvouclanek vybitej na 5V se rovna jeho temer smrti. Napeti na prazdno by na nem nemelo klesnout pod 3,7V na clanek, tedy 7,4V...to je idealni stav pro jeho dlouhou zivotnost. Telemetri bych si nastavil tak, ze kdyz bude napeti napr. 7,2V (beru mirny pokles pri zatezi...prestoze bude baterka dost tvrda), tak by me telemetrie upozornila, ze je vybita baterka...presto ze i s timto nabojem mam jeste dost casu na pristani. To upozorneni neni zas tak dulezite, nebot myslim, ze pri nabiti budu moct pul dne litat a baterka bude porad plna.
JDE mi jen o to osetrit selhani jedne baterky. Kdybych mel jen jednu a selhala by, tak mi letadlo spadne, nebot bude neovladatelne. Kdyz budou dve, je vetsi pravdepodobnost, ze obe zaroven neodejdou....ale tohle jsem uz psal.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#24 Příspěvek od Andrea »

3,7V je nominální napětí, ne konečné vybíjecí, to je 3V.

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#25 Příspěvek od josido »

Plne nabity clanek baterky ma 4,2V naprazdno...kdyz se vybiji, tak by nemelo byt po vybiti napeti mensi nez 3,7V na clanek naprazdno. Jde to vybit vice, ale zkracuje se zivotnost baterek. To nominalni napeti je opravdu 3,7V a s timto parametrem se take udava vypocet napeti pri vice clancich...tedy 3,7x pocet clanku. Ja litam v elektrach tak, ze se snazim nejit pod 3,6V na clanek. Udava se, ze minimalni mez 2,9V na clanek, ale to je na hranici zniceni baterie...takze kdyz dobiju a doletim...vycerpam cca 75% kapacity, tak jsem na prave tech 3,6 -3,7V. V tomto stavu uz se tomu moc nechce za plnym plynem...ale to je jedno, nekdo lita tak dlouho, dokud baterii nevycuca uplne. Ja jsem si navykl na vyse popsane a snazim se to dodrzovat, ale to nic nemeni na mem problemu...co ty dve diody a nic dalsiho k tomu?

Jinak andreo prosim, kde se daji koupit vykonove tranzistory, co jsi uvedla ve schematu? Ja koukal na GES a nic jsem neobjevil. Diky za info.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#26 Příspěvek od Andrea »

Ten uvedený typ jsem vzala jen namátkou, nezkoumala jsem, jestli se dá koupit. Prostě je tam potřeba nějaký P-MOSFET s dostatečně malým odporem kanálu. Ale jestli ti nevadí úbytek a tepelná ztráta na schottky diodě, tak tam dej jen tu dvojdiodu, třeba MBR4045PT.

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#27 Příspěvek od josido »

Ubytek nevadi a ty fety by se taky hraly...takze dam jeden chladic a jednu dvoudiodu a bude to. Dekuji moc vsem za konzultaci a navrhy.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#28 Příspěvek od BOBOBO »

Když tam dáš jen ty diody , tak když ti hned zkraje klekne jedna baterka , tak hned jedeš na druhou a víš prd . Ale jak chtěj vaši .

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#29 Příspěvek od josido »

Jasne, ale ta jedna vydrzi cele odpoledne litani a navic jeji pokles mi bude hlasit telemetri... jak rikam, dualni je to pouze kvuli tomu, abych pri vypadku jedineho zdroje nebyl hned bez stavy a neboural. Kdyz k prijimaci dodam jeste telemetricky modul (coz stejne asi dam), tak muzu merit tusim 2 nebo 3 napeti, takze budu mit stav obou baterii, nehlede na to, ze mam z ciny led merak...ten bude zaintegrovany v palubni elektronice a pri vizualni kontrole pujde zkouknout napeti, takze po kazdem letu zkontroluji stav...a let je cca 10 minut, takze se nic nedeje.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#30 Příspěvek od Atlan »

Neviem mne na tom modely z PE automaticky pri vybiti baterie vypne motor a lietadlo doplachti, ovladatelne este je...

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“