Stránka 2 z 3

Napsal: 03 úno 2013, 17:54
od Jirka
A už se prodávají LED žárovky s homologací pro provoz na pozemních komunikacích?

Potřeboval bych do parkovaček W5W, už mi zase odešla další žárovka.

Napsal: 03 úno 2013, 19:55
od galjo
Po dvoch dnoch ma radosť prešla - LED žiarovky odišli. A vrátil som sa radšej ku klasike. :lol:

Napsal: 03 úno 2013, 20:23
od Atlan
Ja som to hovoril kupit rozobrat, upravit a namontovat.... ale komu niet rady. (Ekkar a ty veris tym parametrom co pridu z ciny, nebud smiesny) pri 12V uz ide tymi ledkami niekedy aj 25mA.... realne by zvladly max 20mA a pri 14V uz lietaju do neba...

Z celej ziarovky je dolezity len obal a ledky, to nehovorim o tom ze je to pajkovane bezolovom fujtajble.

Niet co cakat ked vsetky 3cipy v ledke su napajane jednym odporom ...ako to moze skoncit ze.

O napetovych spickach v aue nehovorim (fabia je ziarivy priklad.... katastrofa)

Napsal: 03 úno 2013, 21:29
od EKKAR
Napěťový špice mají všecky auta, nejen fafija. U nich se ta pověst elektriky "vylepšila" tím, že mají blbě zkonstruovanej světlomet, takže se v něm všecky járofky blbě chladí a odcházejí jak na běžícím páse - samotná palubní síť fábulije nemá víc špiček než v autě jiný značky, stačí si porovnat % poruchovost járovek u fábulije s obyčejnýma "parabolovýma" světlama a s projektorama. V projektorech jim H7 prakticky neodcházejí, zatímco v obyč parabole s čirým krytem hoří jak papírový čerti - elektrosoustava včetně alternátorů a regulátorů je u obou variant naprosto stejná.
To samý platí i pro LEDky, tam je to navíc umocněný tím, že jsou pájený RoHS a mají jeden odpor pro 3 čipy bez omezení skutečnýho proudu, bez diody ošetřující záporný napěťový špice z přívodu atd...

Napsal: 04 úno 2013, 00:16
od marfy8
Atlan píše:Ja som to hovoril kupit rozobrat, upravit a namontovat...
A co přesně je třeba tam upravit? Nemáš nějaký aspoň malý návod? :oops: ...

Napsal: 04 úno 2013, 10:06
od Atlan
EKKAR píše:Napěťový špice mají všecky auta, nejen fafija. U nich se ta pověst elektriky "vylepšila" tím, že mají blbě zkonstruovanej světlomet, takže se v něm všecky járofky blbě chladí a odcházejí jak na běžícím páse - samotná palubní síť fábulije nemá víc špiček než v autě jiný značky, stačí si porovnat % poruchovost járovek u fábulije s obyčejnýma "parabolovýma" světlama a s projektorama. V projektorech jim H7 prakticky neodcházejí, zatímco v obyč parabole s čirým krytem hoří jak papírový čerti - elektrosoustava včetně alternátorů a regulátorů je u obou variant naprosto stejná.
To samý platí i pro LEDky, tam je to navíc umocněný tím, že jsou pájený RoHS a mají jeden odpor pro 3 čipy bez omezení skutečnýho proudu, bez diody ošetřující záporný napěťový špice z přívodu atd...
Tak zober ledku a namontuj do parkovacky fabie a potom zober ledku a namontuj do parkovacky seatu.... zaujimave ze fabia to vzda po tyzdni a v seate svieti pol roka, O indukcii do kabelov vo fabii v stropnom svetielku ako si poblikuje p rytmnme cyklovaca stieraca, v seate to robi o poznanie menej.

Ta skodovka je as ii fakt 3 akost WV group.

Ak sa ti podari natrepat do tej led ziarovky odpor diodu zenerku a dalsi odpor mal by byt klud...

Napsal: 04 úno 2013, 12:41
od EKKAR
@Atlan - zkus tu LED-parkovačku dát v obou autech do naprosto volnýho prostoru, aby se mohla chladit - a pak něco povídej. Fóblije má naprosto úděsně (ne)vyřešený chlazení světelných zdrojů a speciálně LEDky jsou na teplo choulostivější než cokoliv jinýho...

Napsal: 04 úno 2013, 16:55
od marfy8
Zkusím si to světlo vyrobit sám. 3x LED , odpor a zenerku.

Můžete mi poradit jaký typ, hodnotu té zenerky použít? Nikdy jsem ji v podstatě nepoužil až teď zjišťuju k čemu je dobrá :oops:
Uvedená hodnota u zenerky je výsledné výstupní napětí nebo maximální vstupní napětí?
viz EZK .: BZX55/12V dioda Zenerova, 12V, 0.5W, DO35

Napsal: 04 úno 2013, 19:58
od b1

Napsal: 04 úno 2013, 20:18
od cabernet
Ja som dnes kupil nove svetla, lebo sa vraj nedaju kupit samotne objimky a do toho hned led ziarovky t10 a mal by som mat s tym uz pokoj.

Napsal: 05 úno 2013, 12:19
od marfy8
Díky - zapojení a hodnotu odporu vím jak vypočítám. Ale v tom článku není nic o zenerce která by se mi v tom zpojení hodila kvůli udržení stálého napětí. (Teda pokud jsem pochopil funkci zenerky správně)...

No nějaké mám myslím doma, tak si zkusím o víkendu nějaké zapojení. Ale nějaký typ k té zenerce by si mi určo hodila :wink: :idea:

Napsal: 05 úno 2013, 13:01
od b1
V tomhle zapojení být zenerka nemusí, přepěťovou ochranu zajistí dioda např. 1N4007, menší je 1N4148, ale je jen na 100V.

Napsal: 05 úno 2013, 23:21
od marfy8
Proč ji tam nepotřebuju? Chci mít stálých 12V a to ta zenerka zajistí :roll:

Napsal: 07 úno 2013, 15:04
od EKKAR
Bombarďák má KUPODIVU pravdu, protože tam nepotřebuješ STÁLÝ NAPĚTÍ, ale potřebuješ STÁLEJ PROUD - žádná LEDka se správně nemá napájet ze zdroje napětí, ale ze zdroje proudu a ten v nejjednodušší variantě zastoupí odpor v sérii s LEDkou. Předpokladem ke správný funkci je navrhovat ten odpor na nejvyšší stálý provozní napětí, který se v daný aplikaci vyskytne a počítat s tím, že třeba právě v autě je to provozní napětí relativně stálý (kolísání je menší než ±0,5V), ale je odlišný od klidovýho stavu (při zastaveným motoru). Neboli že nemůžeš navrhovat do auta zapojení a počítat s tím, že na něm bude trvale 12V, ale že napětí dosáhne za chodu motoru něco mezi 14 a 14,5V a na 12V to klesne jedině v případě, že vypneš motor nebo přetížením odhulíš alternátor.

Napsal: 08 úno 2013, 13:01
od marfy8
Aha aha, tak už je mi to jasné :wink: ... Díky za polopatické vysvětlení.
Jinak stále nechápu cenu těch LED modulů 1000Kč 8O :twisted: