Stránka 2 z 3

Napsal: 26 úno 2013, 16:18
od mtajovsky
Jestli tam máte místo, můžete použít něco na tomto principu (vzduchový kontakt):
http://www.drbal.cz/material/fotky/1998.jpg

Napsal: 26 úno 2013, 18:49
od Michal22
Ještě mě napadá reflexní optozávora a kousek zrcátka na středu ventilátoru.

Napsal: 26 úno 2013, 19:13
od tomasjedno
Jestli se nepletu, tak tu hornst psal, že se jedná o větrák na chladiči auta.
Takže bych si myslel, že se za jízdy ten větrák může občas točit i náporovým vzduchem, bez napájení.
Co se teda má kontrolovat a co se z toho bude vyvozovat?

Napsal: 26 úno 2013, 20:05
od kevin_mitnick
Ja bych asi skombinoval kontrolu otaceni vetraku (optozavora) a kontrolu odebiraneho proudu (ubytek na napajecim kabelu nebo vyse popsane proudove snimani). Vystup na dvoubarevnou LED - otacky zluta, odber ruda, funkce OK oranzova...

Napsal: 26 úno 2013, 21:24
od tomasjedno
To já bych do toho ještě vrazil měření rychlosti vzduchu kolem auta a skrz chladič, a nějakou tu fuzzy logiku :parmen:

Napsal: 26 úno 2013, 22:42
od MetalGod
A ještě teploměr, tlakoměr, vlhkoměr... vlastně celou meteorologickou stanici :D

Napsal: 26 úno 2013, 22:54
od Michal22
MetalGod- v návaznosti na jinou diskuzi doporučuji ještě dozimetr.
Jestli to má sloužit ke kontrole ventilátoru ve vozidle, tak podle mého názoru stačí kontrola teploty chladiče a motoru (potažmo teplota chladící kapaliny), jestli na tom až tak moc záleží, tak třeba dvouokruhová, s vyhodnocením méně příznivého stavu.

Napsal: 26 úno 2013, 23:38
od MetalGod
Nezapomeň na seizmograf, co kdyby tady hrozilo zemětřesení, nebo se k nám z tajících alpských ledovců díky globálnímu oteplování přiřítilo cunami s Ahmádínežádem na surfu, s atomovou bombou kolem pasu? :lol:

Tak by to nešlo, protože se ten chladič chladí jak přirozeně, tak náporově, když to auto jede, to by se nedalo použít.

Taky by šlo vyhodnocovat rušení, který ten větrák způsobuje, do jednoho vstupu komparátoru bych přivedl střídavou složku (přes kond) rušení od větráku (připojit na + pól co nejblíž větráku), do druhýho rušení zbytku elektroinstalace vozidla- tak by se totiž dalo zjistit to, že se ten větrák točí, ne jen, že do něj teče šťáva. A rovnou bych to možná zkombinoval s měřením úbytku na napájecím drátu- v tom případě by mohlo zapojení spolehlivě indikovat, že do větráku sice teče šťáva, ale že se z nějakýho důvodu netočí.
Těch možností je dost, je jen na tazateli, jak si vybere.

Napsal: 26 úno 2013, 23:44
od kbulda
A co ventilátor snímat kamerou ?
Samozřejmě s přisvícením LED.

Napsal: 26 úno 2013, 23:49
od Jenda_KL
Nezapomeňte na bezdrátové propojení s PCO
tedy ČHMI

Napsal: 27 úno 2013, 00:40
od tomasjedno
A to jsme nechali úplně stranou otázku využití toho větráku jako dynama :lol:

Napsal: 27 úno 2013, 16:35
od mtajovsky
No, já bych udělal z větráku náhon na pomocné dynamo, které by pracovalo do malého topení. Po roztočení větráku by se topení ohřálo a tato teplota, snímaná termistorem by pak na AD převodníku ATmega vygenerovala číslo, které bych si přes GSM modul posílal do smartphone s vhodnou aplikací. A ta by mi přes hands free v češtině říkala, jaké jsou otáčky větráku. :D

Napsal: 27 úno 2013, 16:40
od MetalGod
Ještě bych větrák vybavil GPS modulem, aby bylo věděno, kde se větrák nachází.

Napsal: 27 úno 2013, 19:57
od Jenda_KL
Tomu se říká výzva.

Napsal: 28 úno 2013, 02:47
od hornst
mnohokráte díky za rady.....