Stránka 2 z 3

Napsal: 28 bře 2013, 06:22
od BOBOBO
Když kdos úkol dostane a odsud opíše , vědomostí nenabyde .
Příklad z obecného života . Potřeboval jsem uvést do života kartu cslink výměna . Nedařilo se a tak jsem zadal synátorovi , který něco pařil na NB , aby získal info o problému , že nám nejde aktivovat karta . Nebyl schopný zformulovat otázku do řádku google , abychom si o tomto něco početli . Když jsem ho dostrkal k nejde aktivovat karta cslink , tak se mu nahrnulo odkazů . Na to opáčil , přece to nebudu všechno číst ? To patří ohledně klasifikace do vrchní třetiny gymplu ........

Napsal: 28 bře 2013, 07:38
od AmarokCZ
Otkundes píše:Bez posměšků, Amaroku, bez posměšků!
Nejsou to posměšky, mezi příbuznými a známými mám dosti učitelstva, takže vím, že realita je prostě taková, že dnešní mládež nemá skoro žádné zájmy (FB, zevling a podobné jako zájem neberu) a většina čeká až se jim vše podá na zlatém podnosu.
Otkundes píše:Dnešní mladí nejsou o nic horší!
Přečti si třeba "The Dumbest Generation" od profesora Marka Bauerleina a pak popřemýšlej, jestli byla třeba tvoje generace stejně hrozná jako ta současná.

Jinak souhlasím s Andreou: studenti se tu často ptají na kraviny, co se dají najít po pár vteřinách googlení - prostě se ani nesnaží informaci najít a jen čakají až jim to podstrčíme pod nos (to vše je ale pěkně napsané v knize viz výše).
A souhlasit musím i s Raciusem, protože sám se věkem řadím mezi ty mladé a moji vrstevníci se zajímají jen o chlast, kouření, trávu, zevling a většina se snaží dělat cokoliv pro to, aby nemuseli makat (většina z nich taky nemaká).
Nechci-li mít vybrakovanej mozek, tak s nimi radši nediskutuji a bavím s lidmi inteligentnějšími - staršími (35+).

BOBOBO: super příklad, na dnešní generaci to skvěle sedí! :lol:

Napsal: 28 bře 2013, 08:11
od helios
Budem sa možno opakovať, ale tá hlúposť mládeže je chcená a žiadaná systémom, pretože hlúpy človek sa ľahko ovláda, keďže si mnohokrát nedomyslí účelovú manipuláciu informáciami v jeho neprospech. Nie je to jav nijako nový, už aj v starom Ríme mali heslo "chlieb a hry". História sa len opakuje.

Napsal: 28 bře 2013, 08:48
od Habesan
V případě stupidního dotazu je potřeba co nejdřív předložit správně napsaný odkaz na Google, ať se učí napodobováním:
[url=http://www.google.cz/search?q=komutace+tyristoru]Google: komutace tyristoru[/url]

EDIT: Toto je [b]ukázka[/b] toho, jak se do příspěvku píše odkaz.
Záměrně mám zaškrtnuté: "Zakázat značky v tomto příspěvku".

Napsal: 29 bře 2013, 10:45
od Crifodo
Otkundes píše:Rozumom a inteligenciou obdarené bytosti, na, alebo krok za prahom dospelosti, majú síce často iné záujmy, než len štúdium elektroniky na báze kremíka a prípravu na predpísené skúšky, ale to ešte neznamená, že nemajú vôbec žiadne záujmy. Veď to by azda ani neboli ľudia!
Napríklad: Ak idete do krčmy za kamarátmi, prejavujete svoj záujem o spoločnosť kamarátov, možno aj o krčmárkinu borovičku.
A proto na závěr říkám: Buďme tolerantní a podle svých schopností těm studentům raději pomáhejme, pokud na to máme a mládež o naši pomoc ještě vůbec stojí!
Mám obavu, že jsi pevnější v emocích a slepé víře než v argumentech.
K výrokům, že na zvrácenost mládeže si stěžovali už staří xxxxxxxx atd.:
určitě se dají stanovit nějaká hodnotící kritéria a z nich pak určit, jestli je úroveň/hodnota daného jedince konstatní v čase v nebo v komunitě nebo v obojím. Asi se nedá popřít, že kvalita rodiny/vesnice/národa případně etnika může zaznamenat určitý vývoj. Ten může mít za následek vzestup příslušné rodiny/národa atd., ale taky úpadek, ovládnutí jiným, až případně zánik. Jistým kritériem může být životní úroveň, jiným kritériem střední věk dožití, jiným (a dost průkazným) rozšíření populace v území a její udržení.
Takže vylákat důmyslně prachy nebo barák z dědka a pak je prochlastat v borovičce nebo si za ně koupit BMW je lidské a znamené to jisté zájmy a dokonce i inteligenci, ale nevyvrací to pravdu, že udělat z něčeho nic je něco jiného než vybudovat něco z ničeho, a že z hodnoceného subjektu časem bude akorát hromada s.raček, ačkoliv doposledka jeví určité zájmy. Aby totiž ty zájmy měly nějakou hodnotu, musí aspoň zajistit udržení současného stavu, když už ne rozšíření v zájmu konkurenční soutěže. Takže zatímco vnuci dědka, který v mládí pásl kozy někde v Iránu, se prokazatelně učí programovat jednočipy, případně úspěšně žádat v Evropě o granty a podpory, vnuci evropského dědka, který se učil latinu a deskriptivní geometrii, umí taky třeba tohle.
http://www.youtube.com/watch?v=qUmcvZMc_Cg
Nedá se říct, že by neměli spektrum zájmů.

Napsal: 29 bře 2013, 10:59
od BOBOBO
Z principu udržet současný stav nelze , neb se mění okolí ve všech bodech , takže se musí měnit i ta entita .

Napsal: 29 bře 2013, 21:35
od Sendyx
Já bych to viděl ne na "kategorie pro studenty", ale na kategorii "domácí úkoly, školní práce, bakalářky, diplomky..".

Napsal: 29 bře 2013, 21:53
od Bernard
Tak nebo onak, snad by taková kategorie nějaký význam měla. Pokud by do ní byly soustředěny mnohé studentovy příspěvky z posledních dvou týdnů, byla by šance, že je včas shlédne víc dalších studentů. A třeba si uvědomí, že fórum není tím stéblem, které je nakonec zachrání před utonutím.

Napsal: 29 bře 2013, 22:10
od tomasjedno
BOBOBO píše:Z principu udržet současný stav nelze , neb se mění okolí ve všech bodech , takže se musí měnit i ta entita .
jak jest ukázáno ve filmu Idiocracy :lol:

Napsal: 30 bře 2013, 16:48
od Cust
Já stále přemýšlím jestli patřím k oné skupině řekněme "neschopného dorostu bez zájmu" nebo k vám "dospělým, moudrým a se zájmem". Kdy se to láme? Kam patřím?
PS: Školu jsem dodělal loni.

Napsal: 30 bře 2013, 18:28
od tomasjedno
Soudě dle tvých projevů zde na fóru, včetně toho, že si takovou otázku kladeš, do té první skupiny jsi nepatřil nikdy a do té druhé skupiny začínáš nebezpečně zaplouvat :D

Napsal: 30 bře 2013, 18:41
od Hill
Nelámej si hlavu s tím, do jaké skupiny patříš: čím déle se nebudeš schopný rozhodnout, tím líp - ono to asi s datem narození nemá moc co dělat. Minulý týden jsem zrovna nabídl tykání mladšímu kolegovi, co jsme spolu byli v Itálii rozebírat a nakládat mašinu (takového puclíka, co ho byl plný návěs a kryty musí přivézt další, už se nevešly). Proč si máme tykat jen tady na Bastlírně, že?
Až čtvrtý den, když jsem vytáhl občanku kvůli nezdanění pronájmu jeřábu, zděšeně konstatoval, že jsem o dva roky starší, než jeho otec, a měl starosti to skousnout celou cestu domů...

Upřímně řečeno, taky se mi to číslo jeví být nepatřičným, protože si pořád připadám jako mladý zelený blbec, který se ještě má hodně co učit a musí ještě hodně vidět, slyšet, vstřebat a zpracovat...
Vychází mi z toho, že opravdu starý budu, až si začnu myslet, že jsem všude byl, všechno viděl, slyšel, znám a jsem tudíž všeho schopný, potažmo že jsou všichni kolem blbci, nebo mi aspoň bude všechno jedno, zabalím to a budu sedět před bednou a nechám se krmit otrávenou ošetřovatelkou a přiblblými seriály.
Raduj se, Čuste, z toho, že na Tebe podobný pocit také ještě nedolehl.
Jak říkal Pan Werich: starý blbec přece musel někdy být mladým blbcem.
Ale to se Tě netýká.

Napsal: 31 bře 2013, 00:11
od Cust
Hille, ale týká se mě to. Werich totiž také řekl, že všichni jsme blbí - jen každý nějak jinak.
A tohle:
Vychází mi z toho, že opravdu starý budu, až si začnu myslet, že jsem všude byl, všechno viděl, slyšel, znám a jsem tudíž všeho schopný, potažmo že jsou všichni kolem blbci, nebo mi aspoň bude všechno jedno, zabalím to a budu sedět před bednou a nechám se krmit otrávenou ošetřovatelkou a přiblblými seriály.
by si měli odříkávat třikrát před spaním všichni.

tomasjedno: nestraš!

Napsal: 31 bře 2013, 00:51
od Otkundes
Z příspěvků některých diskutujících v tomto vlákně vyplývá jejich zkušenost, že mnozí současní studenti jsou snad především hloupí, líní, bez zájmů a naše společnost postupně degeneruje. Prý se tu studenti často ptají na kraviny, co se dají najít po pár vteřinách googlení - prostě se ani nesnaží informaci najít a jen čakají až jim to podstrčíme pod nos.
Jenže, ten kritizovaný student, si při hledání odpovědi na svůj problém, vygůglil třeba i tu EB a z jejího obsahu možná též usoudil, že jsou tady odborníci, kteří mu můžou pomoci a třeba se i na EB proto zaregistroval. Proto se této komunity ptá jako člen, nebo host EB. Ten kluk (holka), Vám věří. Cožpak může mít EB mezi začínajícími eletrotechniky a elektroniky lepší kredit? Chceme snad tyto mladé lidi svým přístupem a chováním k nim zpražit a vyhnat?
Nehledě na to, že stejně bychom mohli jako "kraviny" posuzovat dotazy, které vznesou i lidé, kteří již mají svá studentská léta (dávno) za sebou a třeba jenom něco po letech zapoměli. Změnili obor (specializaci) svého zájmu, třeba se k elektronice, jako ke koníčku, dostanou ve zralém věku, nebo třeba jen o nových poznatcích v oboru "nemají ani páru, protože jim dávno ujel vlak" - vždyť to je přeci lidské!
To snad pro tyto lidi uděláme další kategorii s názvem třeba "Didus ineptus", abychom se, pro někoho možná tak obtížným uživatelům EB, kteří nás na fóru nezodpovědně nutí k zamyšlení a tím pádem i k našemu odbornému růstu, úspěšně vyhnuli? Nezdegenerujeme následkem nedostatku podněrů též? A jak zajistíte, aby Vás tito lidé "neotravovali" v současných sekcích, když jim nebude věnována náležitá pozornost, v sekci na periferii Vašeho zájmu?
Nezlobte se, k původnímu návrhu uživatele forbidden-a, nadále zaujímám negativní stanovisko.
A co Vy, ostatní diskutující? Ano nebo Ne?

Napsal: 31 bře 2013, 14:37
od Bernard
Cust píše:Já stále přemýšlím jestli patřím k oné skupině řekněme "neschopného dorostu bez zájmu" nebo k vám "dospělým, moudrým a se zájmem". Kdy se to láme? Kam patřím?
PS: Školu jsem dodělal loni.
Nemůžeš se zařadit, protože jsi vynechal kategorie "schopného dorostu se zájmy" a "dospělých, hloupých a bez zájmů". Potom už by to bylo skoro kompletní a snáze bys našel, odkud kam míříš.

Zpočátku mi to bylo celkem jedno, ale teď už si myslím, že nějaká sekce typu "Studentský klub" by snad nebyla na škodu, neznamenala by segregaci, ale specializaci. Vždyť i TV servis má specializované profi/neprofi sekce a je dobře. Hlavně by si tam měli pomáhat studenti navzájem, ti lepší těm slabším, což se dělo i doteď, Čust i mnozí další tu takto fungovali ještě jako studenti. Jenže dobří studenti na to mají málo času, tak jsou tu na výpomoc ti starší dobrovolníci. Když maj zrovna náladu. :wink: