To nevím, může to být tak jak píšeš. Ale každý spalovací motor má vlastní malý generátor "magneto" což je vlastně malý alternátor se silnými permanentními magnety v rotoru. Bývá většinou taky 3fázový. Jedno vinutí je pro zapalování a zbývající slouží pro další spotřebiče a dobíjení baterie (třeba na motorkách). Je možné,že se to v centrálách využívá pro počáteční nabuzení a pak se to přepne. Nedávalo by to dostatečný proud a chyběla by zpětná vazba pro normální provoz.
Je taky možné, že v alternátoru pro e-centrály je přídavný malý generátor s permanentními magnety. Kolega v sousedním vlákně popisuje, že mu přímo z alternátoru vychází vodiče pro napájení řídící elektroniky 110V a 18V.
Já dnešní EC neznám psal jsem jen co si pamatuji z doby před více jak 30lety kdy jsem měl papíry na obsluhu a údržbu na malé centrály do 30kVA.
Tehdy nebyla elektronika jako dnes. Konstruktéři si museli vystačit s odporovými děliči a relátky. Budilo se ručně tlačítkem, ale zato byly na panelu vždy měřáky napětí proudů i frekvence.
Pro zajímavost ta 30kW zase nebyla tak malá o kterých se zde bavíme měla vlastní podvozek a motor z Tatry 603. Jen blok nebyl z hliníku ale z litiny.
Elektrocentrála, vyšší výstupní napětí než štítkové
Moderátor: Moderátoři
Já si myslím že v rotoru jsou permanentní magnety které vyrábějí počáteční napětí pro ovládání. To nabudí rotor a pak už je to věc AVR. To hlídá napětí na výstupu a podle toho budí rotor.
elektronika je popsaná vedle na vlákně
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=57185
Protože když jsem měřil napětí z EC tak na elektroniku napájení bylo ale na výstupním vinutí nebylo nic. Ale taky se to může lišit podle výrobce.
elektronika je popsaná vedle na vlákně
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=57185
Protože když jsem měřil napětí z EC tak na elektroniku napájení bylo ale na výstupním vinutí nebylo nic. Ale taky se to může lišit podle výrobce.
Zdravim, potřebuju trošku poradit od vás znalých....
Koupil jsem nefunkční centralu, asi 1kVA vykon, dnešní výroby..... Původně problem s motorem (gufera na klice) jsem už vyřešil.
Nějakym zpusobem se mi podařilo i seřidit odstředivy regulator, takže při zatěži 400W dostavam zhruba 230V. Bez zatěže ale napětí 180V a i se zatěží např 40W stejné.
Tak jsem se chtěl podivat na tu deskuz regulace, o ktere se piše.... ALE žadnou tam nemám
Muže mi někdo řict, zda se to dá nějak předělat, že bych si pořidil AVR a namontoval ji? Koukal jsem, a ted mam z generatoru jen 2 draty, ty vedou na velky kondenzator. A pak vystupní vodiče na zásuvku.
Jak se reguluje napětí v tomto připadě, a k čemu je tam ten kondenzator??
Díky
Koupil jsem nefunkční centralu, asi 1kVA vykon, dnešní výroby..... Původně problem s motorem (gufera na klice) jsem už vyřešil.
Nějakym zpusobem se mi podařilo i seřidit odstředivy regulator, takže při zatěži 400W dostavam zhruba 230V. Bez zatěže ale napětí 180V a i se zatěží např 40W stejné.
Tak jsem se chtěl podivat na tu deskuz regulace, o ktere se piše.... ALE žadnou tam nemám
Muže mi někdo řict, zda se to dá nějak předělat, že bych si pořidil AVR a namontoval ji? Koukal jsem, a ted mam z generatoru jen 2 draty, ty vedou na velky kondenzator. A pak vystupní vodiče na zásuvku.
Jak se reguluje napětí v tomto připadě, a k čemu je tam ten kondenzator??
Díky
Mam pro lem s jednou elektrocentralou cca 4400w. Motor na lpg. Napatie bez zataze kolise. Elektromagnet na vadaske ukazuje 225V a kmita cca +-5v. Merak ukazuje 230V. Ziarovka asi usporka poblikuje, ups obcas piskaju ze nieje stava obcas hlasia ze su pod napatim. Kondik na zdvihaku strelil, bol na 50V, nameranych pri prevadzke z centraly 46V dc a este stupalo. Pri napajani zo Siete 35v dc. Trafo 25v ac.
Skontrolovane uhliky na generatore vyzeraju v poriadku este niesu zebehnute dosadaju caa 50% plochy.
Motor bezi viac menej pravidelne.(i ked vcera zamrzal plyn a motor dost zdochynal a menili sa otacky skakali hore dole. Vyriesene novym regulatorom plynu a bobmbou.
Moze byt ze su vyssie otacky motora a preto je vyssia frekvencia a blbne regulator. Alebo to AVR ko ma zasebou.
Alebo ma cenu zmerat frekvenciu a skusit nastavit otacky motora?
Dakujem
Skontrolovane uhliky na generatore vyzeraju v poriadku este niesu zebehnute dosadaju caa 50% plochy.
Motor bezi viac menej pravidelne.(i ked vcera zamrzal plyn a motor dost zdochynal a menili sa otacky skakali hore dole. Vyriesene novym regulatorom plynu a bobmbou.
Moze byt ze su vyssie otacky motora a preto je vyssia frekvencia a blbne regulator. Alebo to AVR ko ma zasebou.
Alebo ma cenu zmerat frekvenciu a skusit nastavit otacky motora?
Dakujem