Stránka 2 z 2

Napsal: 28 bře 2013, 10:38
od doskok55
To nevím, může to být tak jak píšeš. Ale každý spalovací motor má vlastní malý generátor "magneto" což je vlastně malý alternátor se silnými permanentními magnety v rotoru. Bývá většinou taky 3fázový. Jedno vinutí je pro zapalování a zbývající slouží pro další spotřebiče a dobíjení baterie (třeba na motorkách). Je možné,že se to v centrálách využívá pro počáteční nabuzení a pak se to přepne. Nedávalo by to dostatečný proud a chyběla by zpětná vazba pro normální provoz.

Je taky možné, že v alternátoru pro e-centrály je přídavný malý generátor s permanentními magnety. Kolega v sousedním vlákně popisuje, že mu přímo z alternátoru vychází vodiče pro napájení řídící elektroniky 110V a 18V.

Já dnešní EC neznám psal jsem jen co si pamatuji z doby před více jak 30lety kdy jsem měl papíry na obsluhu a údržbu na malé centrály do 30kVA.
Tehdy nebyla elektronika jako dnes. Konstruktéři si museli vystačit s odporovými děliči a relátky. Budilo se ručně tlačítkem, ale zato byly na panelu vždy měřáky napětí proudů i frekvence.
Pro zajímavost ta 30kW zase nebyla tak malá o kterých se zde bavíme měla vlastní podvozek a motor z Tatry 603. Jen blok nebyl z hliníku ale z litiny.

Napsal: 28 bře 2013, 13:58
od tot
Já si myslím že v rotoru jsou permanentní magnety které vyrábějí počáteční napětí pro ovládání. To nabudí rotor a pak už je to věc AVR. To hlídá napětí na výstupu a podle toho budí rotor.
elektronika je popsaná vedle na vlákně
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=57185
Protože když jsem měřil napětí z EC tak na elektroniku napájení bylo ale na výstupním vinutí nebylo nic. Ale taky se to může lišit podle výrobce.

Napsal: 30 črc 2013, 16:19
od vladakal
Zdravim, potřebuju trošku poradit od vás znalých....
Koupil jsem nefunkční centralu, asi 1kVA vykon, dnešní výroby..... Původně problem s motorem (gufera na klice) jsem už vyřešil.
Nějakym zpusobem se mi podařilo i seřidit odstředivy regulator, takže při zatěži 400W dostavam zhruba 230V. Bez zatěže ale napětí 180V a i se zatěží např 40W stejné.
Tak jsem se chtěl podivat na tu deskuz regulace, o ktere se piše.... ALE žadnou tam nemám :-(

Muže mi někdo řict, zda se to dá nějak předělat, že bych si pořidil AVR a namontoval ji? Koukal jsem, a ted mam z generatoru jen 2 draty, ty vedou na velky kondenzator. A pak vystupní vodiče na zásuvku.

Jak se reguluje napětí v tomto připadě, a k čemu je tam ten kondenzator??
Díky

Napsal: 30 črc 2013, 19:04
od Jenda_KL
Ten kondenzátor by měl nahrazovat AVR a to nevím jak přesně, ale vyžaduje se aby měl motor stabilní otáčky (3000/min).
Pomáhá kondenzátor vyměnit a zkontrolovat na rotoru ty dvě diody s termistorama.

Napsal: 30 črc 2013, 22:24
od vladakal
Prave sem chtel ten kondenzator nahradit elektronikou..... Precejen kondenzator asi nebude tak presny, a hlavne nez mi zareaguje ta odstrediva regulace a motor, tak to dve vteriny trva, což nic moc....

Napsal: 25 led 2017, 19:44
od Atlan
Mam pro lem s jednou elektrocentralou cca 4400w. Motor na lpg. Napatie bez zataze kolise. Elektromagnet na vadaske ukazuje 225V a kmita cca +-5v. Merak ukazuje 230V. Ziarovka asi usporka poblikuje, ups obcas piskaju ze nieje stava obcas hlasia ze su pod napatim. Kondik na zdvihaku strelil, bol na 50V, nameranych pri prevadzke z centraly 46V dc a este stupalo. Pri napajani zo Siete 35v dc. Trafo 25v ac.
Skontrolovane uhliky na generatore vyzeraju v poriadku este niesu zebehnute dosadaju caa 50% plochy.

Motor bezi viac menej pravidelne.(i ked vcera zamrzal plyn a motor dost zdochynal a menili sa otacky skakali hore dole. Vyriesene novym regulatorom plynu a bobmbou.

Moze byt ze su vyssie otacky motora a preto je vyssia frekvencia a blbne regulator. Alebo to AVR ko ma zasebou.

Alebo ma cenu zmerat frekvenciu a skusit nastavit otacky motora?
Dakujem