Stránka 2 z 2

Napsal: 01 dub 2013, 15:45
od workhard
Socialistickej MOGUL hodně šlemoval, jak je to teď nevím, nepoužívám.

Napsal: 01 dub 2013, 16:54
od p32
http://www.mogul.cz/

Co je na tom špatného ???

Napsal: 01 dub 2013, 19:37
od Sandal
Vůbec nic špatneho.Leju do všeho (nechci říct podřadnější) M7 ADSIII co mám doma a nikdy žádnej problém.Ono to taky asi bude dlouhodobá záležitost něco pozorovat na kvalitě oleje a v domácích podmínkách asi nemožné.To bych musel mít dvě stejný auta a do každeho lejt jiný olej a pak rozebrat motory a měřit a měřit.

Napsal: 01 dub 2013, 21:57
od p32
Podle mě u motorového oleje záleží jen na specifikaci a na včasné výměně oleje a filtru. Pokud se dodrží specifikace, tak klidně ten nejlevnější olej ze sudu. Nakonec ve všech autoservisech to tak dělají a je důležité hlavně to, aby byl vyměněn a ne jen dolitej.

Napsal: 01 dub 2013, 22:02
od petr1991
Správne...!

Napsal: 01 dub 2013, 22:22
od EKKAR
p32 píše:... Pokud se dodrží specifikace, tak klidně ten nejlevnější olej ze sudu. Nakonec ve všech autoservisech to tak dělají a je důležité hlavně to, aby byl vyměněn a ne jen dolitej.
Jenže v těch servisech si většinou za litr toho, co nakoupí za velkoobchodní cenu a ještě k tomu bez DPH po 80-100Kč/litr v sudech účtujou 200-300Kč plus práci s výměnou. To už je pro mne a stejně i pro kohokoliv dalšího lacinější kupovat malobalení na netu a "kupovat značku"...

Napsal: 02 dub 2013, 00:16
od kewin
mogul ve svem fanouši použivam a sem spokojen v dávnych dobach jsme ho lily i do ragulina a taky bez problemu :-) takže mohu doporučit favorit felda škoda 120 a znamyho ho leje i do turbopotkana (fabule)
ted tam mám ve fanouši a tento a je na pohodu
http://www.torriacars.cz/www-torriacars ... EXTREME-1L

Napsal: 02 dub 2013, 06:58
od BOBOBO
Kvalitní rafinovací technologické postupy jsou u nás již od dob Hitlera . Jinak motorák se skládá ze základu a z aditiv v jednotkách procent , které se od výrobce k výrobci liší . Ten základ oleje je dlouhodobě exportován na "západ" . A náhodou kolega jezdil s cisternou do němec hned po revoluci . Měl dovézt shell , ale postavili ho k cisterně castrol nalili a frčel domů . :D
Když si počtete u motorářů , tak třeba olej 5W40 , který leju do feldy , je prý absolutně zbytečný . Je to olej do vysoce zatížených motorů i pro nižší závodní třídy . Je použitelný pro tlaky a teploty v normálním osobáku nedosažitelné . Mogul ano . A za další , dnes i ještě platné značky dováží taky základy olejů z china v tankových lodích a tady do něj jen přicmrndnou aditiv . A dobře prodaj . A celkově se opět kvality olejů snižují , už i jen americkým značením , které noprmově umožňuje horší hodnoty . Šak tam nějaký vícelitr , běžně používaný do třech tisíc s využitím čtvrtiny výkonu může jezdit na kdejakou šajsku .

Napsal: 02 dub 2013, 09:47
od EKKAR
Američani obecně používají míň vyšperkovaný oleje, ale mění je daleko častějc než Evropani. Není u nich vzácností měnit olej po ujetí 1000-1500 mil neboli cca 1600-2500km, tedy v době, kdy u nás se olej považuje za "správně zajetej" a předpokládá se ještě několikanásobná zásoba kilometrový životnosti. Je to daný přístupností ropnejch derivátů, u nich galon (přibližně 3,8 litru) oleje stojí v přepočtu zhruba stejně, jako u nás litr...