Signalizacia na zeleznicnom prejazde

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#16 Příspěvek od Zirafka »

EKKAR píše:Klid, Saško -
No jo, ale takto to vypadá na pěkný slovní průjem :D

No nic, jak jsem už psala, dost bylo pracování, jdu raději přesadit kytičky, už to chudinky potřebují.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Jenže je rozdíl když otevře pusu člověk kterej se tím dnes a denně živí a někdo, kdo není z branže - Ty máš přece jen přístup k problému hooodně na blízko.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Michal22 »

No jóó Sašo, já jsem jen tak trošičku šotouš, tak to určitě neumím popsat, natož správně :D
Ale je moc fajn, že jsi to tu shrnula všechno, bez nějakých blbostí, které tam mi ostatní umíme nacpat.
Jak to vlastně vypadá se zaváděním nového systému od AŽD na tratích D3? Už je něco schváleno?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#19 Příspěvek od mi-ro »

Nějakej ajzboňák mi říkal, že pokud bliká bílý světlo, není do vzdálenosti min 600m od přejezdu kolejový vozidlo.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#20 Příspěvek od Atlan »

Nejako ste sa odklonili od otazky. Proste ide o to ze ak nebude blikat biela treba sa chovat tak ako keby tom boli len krize :(. P.S. jeden system pre zabezpecenie zeleznicneho prejazdu som navrhol vyuzival kolajove snimace , a pocitac osi. Dokonca je v prevadzke.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

mi-ro píše:Nějakej ajzboňák mi říkal, že pokud bliká bílý světlo, není do vzdálenosti min 600m od přejezdu kolejový vozidlo.
To je blbost. Počítá se to na čas, za kterej souprava nejvyšší rychlostí v daným místě a směru povolenou dojede na přejezd. Od vypnutí bílýho světla a aktivace červených přerušovaných do spadnutí závor musí uplynout určitej minimální předepsanej čas a stejně tak po spadnutí závor do samotnýho průjezdu čela vlaku přes přejezd musí ještě uplynout určitá minimální doba. Proto jsou ty aktivační spínací úseky podle různě vysoký povolený traťový rychlosti různě daleko od přejezdu - a v případě obousměrnýho nebo dvojkolejnýho/vícekolejnýho přejezdu to ani nemusí bejt na obou stranách stejně daleko...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#22 Příspěvek od mi-ro »

Tak jo, mě se tem ajzboňák zdál hned nějakej divnej.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#23 Příspěvek od Hill »

Díky, Sašo, i ostatní: jsme zase o něco chytřejší.
Do roku 1983 jsem totiž bydlel u přejezdu přes dvě rozbíhající se trati, na němž byly automatické závory nainstalované až dlouho po zrušení parní trakce. Předtím na stavědle 2 točil hradlař klikou a o spuštění závor se postaral předzvaněč "čtyřlístek" a mechanický převod řetízkem a dráty. Za každého počasí.
Pak u automatických závor pamatuji mnohokrát, nejen při bouřce: všechno bez proudu, všude tma, zhaslo i bílé signální světlo, ale před příjezdem nebo odjezdem vlaku z nádraží červené světlo i zvukový signál vždy fungovaly.
Také jsem párkrát koukal přes rameno sousedovi, který měl přejezdy na tom traťovém úseku na starosti, jak se hrabe mezi relátky, ale nikdy mě nenapadlo se zeptat na to, co se stane, když někdo ty kabely ke kolejím ukradne.
Asi mi nebudete věřit, ale pamatuji doby, kdy snad nikoho ani nenapadlo sáhnout na dráty a kabely nejen u kolejí, ačkoli se v této zemi rozhodně kradlo i tehdy. Jen komodity se nějak změnily...
A také pamatuji, jak mnohokrát někdo zůstal stát mezi oběma tratěmi, protože si myslel, že stihne projet. Naštěstí se mezi ně vejde i Avie, i když se rozjíždějí vlaky a jsou na přejezdu současně. A ještě skoro metr zbývá. Ale není to frekventovaný přejezd, tak v takovém případě někdy zůstaly závory dole, dokud nepřijedou hluchavky od vébé štípnout kupón a vybrat mýtné, stovka tehdy ještě docela bolela. Ze stavědla tam je totiž vidět a telefon tam byl dávno předtím.
Přílohy
1975_img032.jpg
To je ten dvojitý přejezd, když měl ještě závory na kliku...
(148.29 KiB) Staženo 68 x

Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#24 Příspěvek od Zirafka »

Uááááááááá :twisted:

Zapnutí bílého světla řeší "přejezdová" norma TNŽ 342650, pozitivka může blikat i když je nějaké vozidlo kousek od přejezdu, ale musí být splněné další podmínky, jako třeba krytí přejezdu návěstidlem a podobně.

Kolejové spínače používá systém VUŽ (výzkumný ústav železniční) a je jich hrozně málo. Je to přejezd s přejezdníkem, takže strojvedoucí vlaku při přijíždění vidí jestli o něm přejezd ví nebo ne a pokud ne (přejezdník dává návěst Otevřený přejezd) tak se podle toho zachová čili jedná tak, jako by byl zpraven rozkazem OP část A....
Naposledy upravil(a) Zirafka dne 30 dub 2013, 21:28, celkem upraveno 1 x.

Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#25 Příspěvek od Zirafka »

Hill píše:Předtím na stavědle 2 točil hradlař klikou a o spuštění závor se postaral předzvaněč "čtyřlístek" a mechanický převod řetízkem a dráty. Za každého počasí.
Jsi si tou květinou 100% jistý? :wink: Nebyl to spíše trojlístek? :-)

To kradení kabelů je hrozné, mělo by se to brát jako veřejné ohrožení, už teďka je to "poškozování veřejně prospěšného zařízení" ale furt je to nějak málo. Zařízení sice jde bezpečným směrem, ale to není omluva těchto gaunerů, vždycky je to nebezpečné. Pokud někde budou závory zvonit dvacet minut, tak je lidi začnou ignorovat a budou jezdit přes přejezd. A pak přijede vlak...

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#26 Příspěvek od monterjirka »

Zirafka píše:Uááááááááá :twisted:

Zapnutí bílého světla řeší "přejezdová" norma TNŽ 342650, pozitivka může blikat i když je nějaké vozidlo kousek od přejezdu, ale musí být splněné další podmínky, jako třeba krytí přejezdu návěstidlem a podobně.

....
Díky za ty informace.
Tady bych ale doplnil, že jen "krytí návěstidlem" nestačí, tam se musí splnit ještě jiné podmínky, např. u přejezdu blízko stanice se kontroluje na kterou kolej je postavena vyhýbka a jestli na té konkrétní koleji je nějaké vozidlo nebo není.

A pokud tu padlo něco o relé - to je hodně speciální provedení, bezpečnostní třída , kde např. odpadnutí relé při přerušení proudu cívkou musí být způsobeno váhou kotvy a ne silou pružiny nebo svazku kontaktů... Vyjímkou bylo staré provedení přejezdů VUD, ale těch už zůstalo pouze minimum na málo frekventovaných tratích.

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Jenda_KL »

EKKAR píše:Od vypnutí bílýho světla a aktivace červených přerušovaných do ...
To teda máme asi divnej přejezd, buď blikaj červený nebo bílý, žádná pauza mezi nima neni. Bílý nebliká akorát když to nefunguje a to v ten moment tam jsou zřízenci ve vestách dirigující dopravu a přenosný dopravní značky. Přejezd dělí dvě části města jako jediná spojnice, nejde to nikudy objet. Trať je dvojkolejná s nemalým provozem.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Jendo, moje věta vyjadřuje SOUČASNOST vypnutí bílýho světla a zapnutí červených - prostě moment, kdy vlak přejede aktivační úsek koleje a "odstartuje" tu časovou sekvenci, která obsahuje:
1) PŘEPNUTÍ z bílýho přerušovanýho světla na dvě střídající se červený se zvukovým signálem = IHNED PŘI AKTIVACI kolejovým vozidlem
2) SPUŠTĚNÍ ZÁVOR (pokud jde o chráněnej přejezd) - PO UPLYNUTÍ PŘEDEM NASTAVENÝ ČASOVÝ PRODLEVY (odvozený od maximální povolený rychlosti vlaku v daným místě)...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#29 Příspěvek od Atlan »

monterjirka píše:
Zirafka píše:Uááááááááá :twisted:

Zapnutí bílého světla řeší "přejezdová" norma TNŽ 342650, pozitivka může blikat i když je nějaké vozidlo kousek od přejezdu, ale musí být splněné další podmínky, jako třeba krytí přejezdu návěstidlem a podobně.

....
Díky za ty informace.
Tady bych ale doplnil, že jen "krytí návěstidlem" nestačí, tam se musí splnit ještě jiné podmínky, např. u přejezdu blízko stanice se kontroluje na kterou kolej je postavena vyhýbka a jestli na té konkrétní koleji je nějaké vozidlo nebo není.

A pokud tu padlo něco o relé - to je hodně speciální provedení, bezpečnostní třída , kde např. odpadnutí relé při přerušení proudu cívkou musí být způsobeno váhou kotvy a ne silou pružiny nebo svazku kontaktů... Vyjímkou bylo staré provedení přejezdů VUD, ale těch už zůstalo pouze minimum na málo frekventovaných tratích.
ZAbudol si na zavislost kontaktov medzi sebov, ak sa jeden zlepi nerozpoja sa ani ostatne, Ale uz som videl zlomeny plast ktory vyvolava zavislost a nezopinal jeden kontakt :D Este je tam uvedeny pomer pritahu a odpadu v percentach, co sa tyka mernia rele, od prechodoveho odporu kontaktov, dobu pritahu a odpadu, sucasne zopnutie kontaktov (ak su zle nastavene nezopinaju sucasne), oneskorenie pritahu a odpadu. Pikoska na zaver rele nms bolo vramci uspor nakladov zmensene, ale akosi sa to nepodarilo tak ze sa z neho stalo rele 2 bez. triedy

Inak rele NMS vyzeraju takto http://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty ... a-rele.pdf

Take rele nemalo problem v zapojeni kmitaca s dvoma rele kmitat 40rokov bez poruchy, tie dnesne moderne obycajne to nedokazu :D bud sa ulomi privodny vodic alebo odpadne kontakt :D

Uživatelský avatar
Hifista
Příspěvky: 745
Registrován: 15 kvě 2005, 02:00
Bydliště: U Ostravy

#30 Příspěvek od Hifista »

Jak tam někdo psal, že přejezd nesignalizoval a on projel před lokomotivou, tak to je běžný stav při poruše přejezdového zab. zařízení. Strojvedoucí je o poruše přejezdu zpraven a již 250m před ním houká, 60m před křížením sníží rychlost vlaku na 10km/hod a je ve střehu aby stihl zastavit vlak před sebevrahy, kteří nedbají na nikoho a na nic, předepsaná rychlost 30km/hod je vůbec nezajímá. Takovým přeji, aby se skutečně s tím vlakem střetli, jelikož vítězi nad lokomotivou o hmotnosti 90 tun zcela určitě nebudou. Tady má velké procento řidičů v hlavě místo mozku prázdno, protože při jízdě přes přejezd, i když nic nesignalizuje, je třeba jak již v předchozím bylo rovněž psáno, rozhlížet se. Technika je selhávající-padaly i milionkrát prověřované raketoplány, takže i náhlý výskyt závady, zrovna v nějakém kritickém okamžiku, na zabezpečení přejezdu je možný.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“