Napsal: 22 zář 2013, 09:23
Nad tím moc nepřemýšlej,ta cena je opravdu v řádu hodně desítek tisíc Kč.Také to však hodně umí,je to určeno především do petrochemie a na ropné plošiny,dnes jsou již i taková čidla s vestavěnou kamerou,která
je aktivována poplachem. Vyzkoušej si,pokud máš možnost,nějaké obyčejné PIR čidlo s kontaktním výstupem. Pokud bude oheň dost velký,a to u hořícího auta určitě bude , stačí "mihotání" plamenů k jeho spuštění.
Ostatně z praxe je známo mnoho případů,kdy PIR čidla hlásila požár dříve než elektr.požární signalizace - když ještě moc kouře a tepla nebylo,ale plameny byly velké. Identifikace plamenným hlásičem je drahá ,signál se vyhodnocuje v min. 2-3 spektrálních pásmech a ještě je časově zpracováván v čidle procesorem.Musí to totiž hlavně vyloučit falešné poplachy.To,co je na fotce,umí eliminovat el.svářečku na několik mětrů,ale plamen z benzínu či nafty to rozpozná na mnoho desítek metrů.
Jednodušší spolehlivé řešení než to PIR asi nebude (snad kromě přehoření nějaké šikovné vodivé plastové fölie)..
je aktivována poplachem. Vyzkoušej si,pokud máš možnost,nějaké obyčejné PIR čidlo s kontaktním výstupem. Pokud bude oheň dost velký,a to u hořícího auta určitě bude , stačí "mihotání" plamenů k jeho spuštění.
Ostatně z praxe je známo mnoho případů,kdy PIR čidla hlásila požár dříve než elektr.požární signalizace - když ještě moc kouře a tepla nebylo,ale plameny byly velké. Identifikace plamenným hlásičem je drahá ,signál se vyhodnocuje v min. 2-3 spektrálních pásmech a ještě je časově zpracováván v čidle procesorem.Musí to totiž hlavně vyloučit falešné poplachy.To,co je na fotce,umí eliminovat el.svářečku na několik mětrů,ale plamen z benzínu či nafty to rozpozná na mnoho desítek metrů.
Jednodušší spolehlivé řešení než to PIR asi nebude (snad kromě přehoření nějaké šikovné vodivé plastové fölie)..