Odpojenie obvodu - navrh schemy

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#16 Příspěvek od procesor »

Bez T1 to nefunguje?

Uživatelský avatar
smajly
Příspěvky: 41
Registrován: 21 črc 2011, 02:00

#17 Příspěvek od smajly »

Standa33 píše:Při zapnutí napájení projde kondem proudový impulz, který sepne dvojici tranzistorů(v tomto zapojení fungují jako tyristor). Po stisku tlačítka dojde k poklesu "přídržného" proudu na nulu a obvod vypne. Odpor připojen paralelně ke kondu slouží pro vybití kondu po vypnutí napájení.
S odstupom casu som sa konecne dostal k realizacii. Vybral som si prave toto zapojenie kvoli malym rozmerom a vyhovujucemu prudovemu zatazeniu.
V zapojeni som musel zvysit hodnotu R3, lebo pri privedeni napajacieho napatia sa vystup nezopol. Zvysenim odporu na 1k ohm sa zavada odstranila.
Tymto by som chcel podakovat vsetkym za rady.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#18 Příspěvek od breta1 »

Snad by to šlo i takto, např
- C1 10n
-C2 100M
R1 1M
R2 zátěž (vybití C2, velikost dle Ih)
Krátkým stiskem Tl se tyristor vypne, obnova se provede vypnutím a zapnutím VYP.
Přílohy
tyr.png
(2.77 KiB) Staženo 33 x

Uživatelský avatar
smajly
Příspěvky: 41
Registrován: 21 črc 2011, 02:00

#19 Příspěvek od smajly »

Este by som chcel poprosit o jednu radu - doma na zdoji mi fungovalo vsetko ako ma. Ale nakolko sa jedna o signalizaciu do auta, bol by v tom cert keby to fungovalo ako ma...

Pokial je obvod napajany len z baterie (nebezi dobijanie baterie), vsetko je v poriadku. Ale akonahle nastartujem auto, tym padom aj dobijanie baterie, po stlaceni tlacitka sa bzuciak odpoji, ale zaroven opat zapne.

Pri testovani na externom zdroji som skusal vstupne napatie od 9 - 14,4V a schema pracovala bez problemov.

Pripada mi to ako by sa dostavalo rusenie do autozasuvky. Rozmyslal som nad zapojenim vacsieho kondenzatora na filtrovanie vstupneho napatia a daky 100nF kondenzator na odstranenie rusenia.

Riesil niekto nieco podobne? Vdaka

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#20 Příspěvek od breta1 »

Příčinou chyby je zvlněné napětí v palubní síti při práci alternátoru. Zvlnění se přenese přes C1 přímo na bázi T2 a ten se "neudrží" v sepnutém stavu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#21 Příspěvek od BOBOBO »

Když si projdeš pár motovláken , tak o jistotě "silného rušení" na vodiči opačného polu od kostry tě snad dál nikdo nebude muset přesvědčovat .

Uživatelský avatar
smajly
Příspěvky: 41
Registrován: 21 črc 2011, 02:00

#22 Příspěvek od smajly »

a existuje aj jednoduche riesenie ako sa tohto rusenia zbavit? ci marna snaha?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#23 Příspěvek od breta1 »

No když už to máš postavené (i když se mi to nelíbí), zkus to upravit takto.
ZD cca 9V, R cca 10k.
Přílohy
t_130729_on_off_608.jpg
(11.33 KiB) Staženo 30 x

Uživatelský avatar
smajly
Příspěvky: 41
Registrován: 21 črc 2011, 02:00

#24 Příspěvek od smajly »

ja mam zapojenie co poslal Standa33, po červenec 29 2013, 10:11

Tam su len dva tranzistory.

Takze by mohlo pomoct vsupne napatie prehnat cez stabilizator, napr 7812?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#25 Příspěvek od breta1 »

Tam by pomohl elyt paralelně k R1, pokusy bych začal s hodnotou 1M.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“