Stránka 2 z 3

Napsal: 31 črc 2013, 12:06
od vrky
Na ty kroutilky jsem narazil v elektře za 1,- vzal jsem je strejdovi na ohradníky pro ovce. V instalaci mám radši kroutilky než wago. U kroutilky sundám čepičku, povolím šroubek a můžu si proměřovat jednotlivé okruhy. To u waga jde dost blbě.

Jo a dnešní čokolády stojí pěkně za hovno. Už tam nedávají ten pomocný plýšek který byl u těch bakelitek a při dotažení ten šroubek je schopný ten drát ustřihnout. Nebo při dotažení se čokoláda dole roztrhne, jak to je ochuzený na materiálu.

Napsal: 31 črc 2013, 12:34
od BOBOBO
JO

Napsal: 31 črc 2013, 13:42
od Hill
vrky píše:.....V instalaci mám radši kroutilky než wago. U kroutilky sundám čepičku, povolím šroubek a můžu si proměřovat jednotlivé okruhy. To u waga jde dost blbě.....
Jaký šroubek? Obávám se totiž, že se teď bavíme každý o jiných svorkách.

Jinak s tím ostatním, cos Tome napsal, souhlasím. Sice s wagovkami jsem zatím problém nikde neměl, a používal jsem je už o pár let dříve, než kroutilky, nicméně to, že se vodič ve svorce může protáčet, vede k subjektivnímu pocitu nedůvěry, jakkoli naměřené hodnoty a testy prokazují výdrž a spolehlivost a svědčí ve prospěch wagovek.

Napsal: 31 črc 2013, 15:50
od Duvsan
Hille, osobne s tým nepracujem, ale v Renaulte som už menil konektor na žiarovke z dôvodu unaveného pierka a čaká ma to znovu (a asi dám keramickú, snáď vydrží viac - a možno prispeje k chladeniu žiarovky). Preto by som sa wagín bál - prechodový odpor (za pár rokov).

Napsal: 31 črc 2013, 17:10
od Hill
Do auta bych wagovku nedával, jedině svorku s nuceným odemykáním pružiny (páčkou nebo nástrojem) a lícnu pochopitelně zalisovanou do dutinky.
Ty otřesy budou hrát dost podstatnou roli, určitě i to, že jde o stejnosměrný proud, který při případném vaklkontaktu natropí daleko víc škody, než střídavý. A roli hraje i proudový ráz při rozsvěcení halogenky - v některých autech s krátkým přívodem od relé ke světlu tam v okamžiku rozsvícení teče proud až kolem 50A, možná víc - většina měřicích přístrojů to nestihne ukázat, tak to počítám podle odporu studeného vlákna plus odporu přívodních vodičů. Omezení proudového rázu při rozsvěcení totiž závisí především na odporu přívodních vodičů.
Zato spojky kroutilky bych se v autě nebál použít a pak je pružnou lepáskou přichytil ke kabelovému svazku, ať se za jízdy vůči vodičům nepohybují.

Napsal: 31 črc 2013, 20:44
od Duvsan
Takže v bytovej inštalácii tie pierka tak hneď nepoodchádzajú?
Ja neviem.. Asi radšej klasickú čokoládku...

Napsal: 31 črc 2013, 20:57
od rnbw
V bytovej instalacii to vydrzi. Na rozdiel od cokolady, kde skrutku poriadne pritiahnes a drot sa ulomi...

Napsal: 31 črc 2013, 20:57
od Hill
Fuj, čokoládu leda na konec vývodu ke světlu. Jinak nemá v domovní instalaci žádné rozumné využití, zvlášť dnes, kdy se do ní nevkládají ty ochranné plíšky proti nastřižení vodiče.

Napsal: 01 srp 2013, 08:01
od Habesan
Myslím, že je trochu neblahé, že řada lidí dělá rozdíl mezi wagovkou a svorkou s nuceným odemykáním pružiny (páčkou nebo nástrojem), když firma Wago vyrábí obojí, a ještě mnohem víc.
Já když mluvím o Wago, mám na mysli řadu 260, případně 231.

Napsal: 01 srp 2013, 13:48
od Superpavel
Brácha si koupil motorku od pátýho majitele.Jeto kejvačka 250. Motorka je docela pěkná až na tu elektriku. Museli jsme to kompletně odstrojit celou kabeláž vyskřípat a natáhli jsme tu elektriku znova. To co tam bylo to bylo snad ještě původní a kdo moch tak se vtom hrabal.Takže tam nebyl snad jeden drát kterej by nebyl nastavenej. A to klidně třikrát pokaždé jinou barvou izolace. Pospojovaný taky zkroucením a všechny spoje zamotaný do takový snad asfaltem napuštěný izolačky. Když jsme při rekonstrukci potřebovali nějakej drát nastavit nebo rozbočit tak jsem to normálně sletoval a zaizoloval smrštovací bužírkou.

Napsal: 19 srp 2013, 11:52
od Radim
Superpavel píše:Pospojovaný taky zkroucením a všechny spoje zamotaný do takový snad asfaltem napuštěný izolačky. Když jsme při rekonstrukci potřebovali nějakej drát nastavit nebo rozbočit tak jsem to normálně sletoval a zaizoloval smrštovací bužírkou.
To byla kdysi normální používaná izolačka. Pruh plátýnka napuštěný asfaltem. Kdo s tím trochu uměl, tak ty spoje zaizoloval stejně dobře jako jsou dneska ty samovulkanizující tuším polybutenové izolačky.
Akorát že to asfaltované plátýnko, pokud nebylo příliš staré a vyhřáté, se dalo odmotat a zase, pokud byla potřeba, původní namotat jen s menší ztrátou pevnosti.
Dnešní samovulkanizující izolačka nebo dnešní náhražka, elektrikářská izolepa, se musí vyhodit.

Napsal: 19 srp 2013, 22:15
od palmalsport
WAGO svorky, používám od dob, co se dostaly na náš trh, a zatím bez problémů. Ono totiž taky záleží na správném použití dle výrobce. Pokud je označena délka odizolovaného vodiče, a jedno zda plný anebo slaněný, a je třeba 12mm, tak to prostě musí být 12mm. Pokud to nějaký všeuměl oholí pouze 8mm, tak je spoj nedokonalý.
Kroutilky sem používal v době učení, ale v současné době je prostě nepoužívám
:)

Napsal: 20 srp 2013, 01:06
od Bastlfanda
Radim: taky možná trochu OT, ale v tomhle se musim zastat PIB (polyisobutyl) pásek - sice nejsou znovupoužitelný, ale jsou pružný, při správnym napnutí dobře svíraj a vytěsňujou (vzduch, vlhkost), nic ti po nich nezůstane "oblemcaný" (dneska je opravdu potíž sehnat i pořádnou elektroizolačku hlavně co do lepidla, i když jsou ověřený značky ... ), přilnavost maj na většinu materiálů taky velice slušnou (samozřejmě "načisto" a i když nepřilne na materiál, přilne sama k sobě a díky roztažnosti dobře na různý tvary povrchu) a spotřeba je i oproti klasický izolačce menší (natož oproti nějakejm asfaltům, i když srovnání třeba v odporu, tepelný/chemický odolnosti, ap. nemam...), kolikrát si stříham kousíčky, který u klas. izolepy odstřihuju jako odpad - ať už kvůli tvaru nebo "ohmatání" lepidla, atp. ... a finální vzhled je taky "celistvější" ... prostě parádní "čistá" práce ;)

Napsal: 20 srp 2013, 07:31
od Hill
palmalsport píše:...Kroutilky sem používal v době učení, ale v současné době je prostě nepoužívám...
To jsi nějak čerstvě po vyučení, vždyť kroutilky v podobě, o níž je řeč, se u nás začaly prodávat někdy po roce 2008 či snad ještě později. První, kdo je u nás začal vyrábět a prodávat, uvádí v prohlášení o shodě dokonce rok 2010.
Jestli jsi tedy vyučený před těmito letopočty, používal jsi něco jiného. Vecosvorky se šroubkem?

Napsal: 20 srp 2013, 21:36
od palmalsport
Ale ni. My jsme název kroutilky používaly pro ty svorky na fotce. Ty se vyráběly již před rokem 1989. ‚Akorát si nevzpomenu na výrobce. :)