Stránka 2 z 2

Napsal: 07 srp 2013, 19:27
od zelenac
Na rotore by mali byt 2 diody.Skus ich zmerat,ci tam nie je problem.I tak si neviem predstavit 270V na volnobeh.Doteraz som sa vzdy stretol,ze centrala davala vinou prerazenia kondika mensie napetie.Myslim,ta lacna,bez regulacie 8O

Napsal: 07 srp 2013, 19:32
od zelenac
Artaban001 píše:Zdarec, pokud ta centrála doopravdy funguje pouze s "motorem" a k němu paralelním kondenzátorem, tak - podle mě - frekvence je určena velikostí kondenzátoru a indukčnosti vinutí.. Vzhledem k tomu, že v "kleci" indukčního motoru dokáže magnetizmus na chvíli "zamrznout", dokázal bych si představit, jak by se při vhodně vysokých otáčkách dokázali udržovat rezonance, pokud by se rotující generátor "nakopl" vnějším impulsem, podobně, jako dynamo, či alternátor (z cizím buzením). Velikost nakmitaného napětí bude nejspíš určena několika faktory - (vlastnosti vinutí a kondenzátorem) Stabilizaci napětí bych si dokázal představit pouze tak, že by přepětí omezoval nějaký ztrátový "požírač" podobně, jako v motocyklu..
Prepetie tu vznika len zvysenymi otackami,inak je ta kondikova regulacia :lol: dost presna.Rotor to ma normalne navinuty na 2 poly a vinutia su do skratu spojene diodami.Na plechoch rotora byvaju zvycajne 2 male magnety,aby sa to same nabudilo.Nejde mi do hlavy,ako moze na volnobeh davat 270V a na plny plyn len 350.