Stránka 2 z 3

Napsal: 16 srp 2013, 07:34
od mcmlxxx
chtělo by to abys napsal kód motoru. Ty pružinky tam jsou většinou dvě, v protiváze ,ne?

Napsal: 16 srp 2013, 12:07
od Michal22
Pružinky jsou dvě, jedna silná je zapojená mezi pádlo a otočný segment, který je řízený páčkou Želva- Zajíc. Druhá pružinka (hodně jemná, slaboučká) je mezi pádlem a pevným bodem. V pondělí to zkusím nafotit.

Napsal: 17 srp 2013, 21:16
od mcmlxxx
želva-zajíc - to je táhlo plynu - ovladání škrťící klapky v karburátoru a pokud je to spřažené s tim "pádlem", tak je to pneumatický regulátor otáček v zátěži. Smyslem je, když se sekačka dostane do husté trávy a otačky začnou padat, páka přidá sama plyn otevřením škrťáku v karburátoru. Poloha šktrící klapky v karburátoru má vliv na start . Nelze nastartovat motor bez alespoň malého otevření plynu. Sytič je většinou řešen samostatně škrcením v sání. Jak ta klapka v sání vypadá? Uzavírá celý průžez nebo je nějak tvarovaná? Osobně mi to al epřipadne že došlo k nějakému ohnutí úchytu pružin, nebo ke ztrátě parametrů jedné z pružin a tím pádem k rozladění systému regulace. Napiš jak jsi dopadl.

Napsal: 20 srp 2013, 19:14
od Michal22
Tak jsem včera provedl sborku/rozborku, dodávám slíbené fotografie:
1.jpg- celkový pohled na sekačku
2.jpg- páka v poloze Želva
3.jpg- páka v poloze Zajíc
5.jpg- celkový pohled na karburátor a zapalovací soustavu po sejmutí krytu

Napsal: 20 srp 2013, 19:22
od Michal22
Pokračování:
6.jpg- detailní pohled na karburátor a jeho ovládání
7.jpg- odpojené pružinky a odparka
8.jpg- odpojené zapalování a trubka sání
9.jpg- odmontovaný karburátor- pohled odspodu

Napsal: 20 srp 2013, 19:32
od Michal22
Pokračování:
91.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka otevřena
92.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka zavřena
93.jpg- těsnění- šikmý pohled
94.jpg- těsnění- horní pohled

Všechny fotografie jsou ze zpětné montáže. Po sestavení šla sekačka nastartovat, chvíli kolísaly otáčky, ale potom se rozeběhla dobře. Po nasečení koše opět stejný problém- zahřátá sekačka nejde nastartovat...
Popravdě se začínám tak trochu přiklánět k tomu těsnění (jehož součástí je i membrána čerpadla)- přece jen je místy jakoby natrhlé (u děr šroubů)

Nevíte prosím kde toto těsnění koupit?

P.S.: v první sérii fotek je v náhledu obrázek nějakého gramofonového šasi, ale tn já tam nedal, to udělal server :D

Napsal: 20 srp 2013, 19:50
od keemo
Ta dvojka moc na sekacku nevyzera:-D
Ed kukam po rozkliku vidim uz karbec:-D

Napsal: 21 srp 2013, 06:30
od BOBOBO
Nyní si musíš uvědomit , že směs ke startování motoru bez sytiče jde jen tou označenou dírkou . Když vidím to dlouhé sací potrubí , jdou na mne mrákoty . Takže dvě základní podmínky . 1.Těsnost sacího potrubí !!! To je základ a potom natočení-zavření klapky při volnoběhu - zavřeno . Potom už jen chyba na rozvodech motoru . Ale opravdu základ , základ je těsnost !!

Napsal: 21 srp 2013, 07:17
od pepik9

Napsal: 21 srp 2013, 08:12
od milous2
Ten motorek má taky brzdu a ta je spřažená s vypínačem zapalování!!! Teplem se materiál natahuje. Táhlo brzdy vede na rukojeť sekačky. Z nějakých důvodu??? (třeba špatným zacházením?)se poloha táhla změnila a ten primitivní spínač je spojen!!!(při prvním nastartování-zastudena je to v pohodě-motor se klepe a ten "spínač"je rozeplej,po ohřátí se vůle zmenší a to zapalování je vyskratovaný.) To je jen moje úvaha. Pro ověření mého tvrzení může zkusit odpojit ten tenký kablík co vede na "indukčku"Po pokusu vrátit nazpět! (zhasínat motor sundaváním fajfky kope) A jestli se kolegovi podaří dát karburaci do původního stavu včetně těch pérek,tak motor musí jit nastartovat i na "želvu"pokud je nacupováno. Jiskra je základ :lol: Musí to jít a bez mrákot! Taky je otázka, proč vůbec byla sekačka v servisu,když má namotáno sotva 10.hodin.Otom se,ale autor dotazu nezmínil.

Napsal: 21 srp 2013, 08:32
od ok1hga
keemo píše:Ta dvojka moc na sekacku nevyzera:-D
Ed kukam po rozkliku vidim uz karbec:-D
asi zmatená databáze, nebo co ?
je tam šasí gramofonu zespoda . . .

Napsal: 21 srp 2013, 08:39
od milous2
Já se Andree nedivím.

Napsal: 21 srp 2013, 09:49
od Michal22
K tomu šasi jsem se už vyjadřoval pod poslední sérií fotek- určitě to není chyba na mé straně :D

milous2- tvoje rozvaha má jednu trhlinu- motor jde za tepla nastartovat pokud se otevře ručně klapka v sání- odzkoušeno několikrát. Čili problém nemůže být ve stopování motoru.

Vzhledem k tomu chování se pořád přikláním k tomu, že je za tepla moc bohatá směs (něco jako kdyby tam byl ruční sytič a já se snažil zahřátý motor nastartovat se zapnutým sytičem)- proklínám tyhle automatické křápy!!!

Napsal: 21 srp 2013, 09:57
od Michal22
Ještě jsem zapomněl odpovědět na další dotaz- ano, sekačka byla v servise (u prodejce) loni před sezónou, ještě v záruce. Provedli doporučenou výměnu oleje po 5 motohodinách, dále nabroušení nože a seřízení- to bylo i na můj popud, sekačka původně špatně chytala za studena (třeba 10 zatáhnutí). Při přebírání mi sekačku technik předvedl, za studena chytla na druhé zatáhnutí. Tak jsem myslel že je vše v pohodě. Ovšem se chvíli na to objevil ten dnešní problém, postupně se zhoršoval až k dnešnímu stavu.

Napsal: 21 srp 2013, 10:11
od milous2
To co považuješ za karburátor, ani se snad tak nedá nazvat.Bohatost směsi to má danou tryskou a ty klapky to upravují pro konstantní chod.Když někdo dojebe pérka,která mají svou úlohu nelze se ničemu divit.Vznesl jsem jen názor a svou zkušenost s motorem sekačky.Myšleno vše v dobrém.Jak říkám- "kdo hledá najde" tak hodně štěstí