měnič napětí 230V /110VV s měničem kmitočtu
Moderátor: Moderátoři
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
to: palmalsport
Do karavanu je vývod na síť 2 x 110 V, to jsem zapomněl napsat. Je to tak třeba kvůli těm klimatisacím. Ten světlemodrý vodič je pro zásuvky 230 V ,které jsou přímo na rozvaděči. Ty jsou přes chránič, přímo ze sítě, ne přes trafo. Z rozvaděče do karavanu je to na kabel 4 x 10 mm2.
to: Kaca
To co píšeš by stačilo možná pro malý karavan, ale ne pro velký americký obytný auto.
Do karavanu je vývod na síť 2 x 110 V, to jsem zapomněl napsat. Je to tak třeba kvůli těm klimatisacím. Ten světlemodrý vodič je pro zásuvky 230 V ,které jsou přímo na rozvaděči. Ty jsou přes chránič, přímo ze sítě, ne přes trafo. Z rozvaděče do karavanu je to na kabel 4 x 10 mm2.
to: Kaca
To co píšeš by stačilo možná pro malý karavan, ale ne pro velký americký obytný auto.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
Kulda díky za reakci, asi víš o čem se tu bavíme. Ještě jsem chtěl dodat, že karavan má vlastní diesel elektrocentrálu, která má 7,5 kW. Proto by to chtělo něco s podobným výkonem. Chtěl bych trafo zabudovat přímo do vozu-na váze mi nezáleží s vyšší cenou taky nemám zase takový problém. Co jsem koukal, tak se ta "běžně" dostupná trafa dělají do 5kW, takže už jsem smířen s tím, že tam asi budu muset dát paralerně dvě.
Kde jsi sehnal to tvé?
Děkuji
Kde jsi sehnal to tvé?
Děkuji
No představ si, že si zaplatíš dovolenou, postavíš si v kempu stan nebo karavan a vedle tebe poběží 24hod 8kW diesel!Nechápu, proč nepoužít elektrocentrálu přímo na požadované napětí, nebo to nepoběží jenom z ní ?
To je jedna stránka, druhá stránka je cena vyrobené elektřiny z nafty a třetí stránka jsi ty, protože spát se u toho taky moc nedá, když ti v rámu vozu běží ta elektrocentrála
Spřátelení karavanisté řešili něco podobného. Nakonec to dopadlo tak, že na 120V zůstala jen TV a nějaká další elektronika a asi i mražák a motor klimatizace. Elektrické topení se demontovalo a místo něho je přímotop na 230V s ventilátorem, použitelný jen tam, kde je síť. Pro místo, kde není síť. se používá nějaká verze bufíku. Pro režim bez sítě mají akumolátory + měniče, a mohou - ale nemusí - s sebou vozit malou centrálu pro nabíjení aku a provoz. Kromě TV tam mají mikrovlnku (nějakou slabou, 450W) a rychlovarnou konvici, tyhle dva spotřebiče - ale ne zároveň - jim utáhne měnič z aku.
Trafo ti navinou kdekoli v lepší firmě, kde dělají trafa. V tomto provedení až do 12 kVA. Co si objednáš tak ti namotaj. Na fotkách štítku vidíš od jaké to je firmy a co to stálo. Jestli chceš víc info, tak SZ.dury2 píše:Kulda díky za reakci, asi víš o čem se tu bavíme. Ještě jsem chtěl dodat, že karavan má vlastní diesel elektrocentrálu, která má 7,5 kW. Proto by to chtělo něco s podobným výkonem. Chtěl bych trafo zabudovat přímo do vozu-na váze mi nezáleží s vyšší cenou taky nemám zase takový problém. Co jsem koukal, tak se ta "běžně" dostupná trafa dělají do 5kW, takže už jsem smířen s tím, že tam asi budu muset dát paralerně dvě.
Kde jsi sehnal to tvé?
Děkuji
- Přílohy
-
- 009 TRAFO .png
- trafo nastojato
- (55.03 KiB) Staženo 35 x
-
- 010 TRAFO.png
- trfo naležato
- (58.99 KiB) Staženo 31 x