měnič napětí 230V /110VV s měničem kmitočtu

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#16 Příspěvek od palmalsport »

To : kbulda
Za tím trafem to máš jakou síť?
Zaráží mě tam ten světlemodrý vodič zo zásuvek 1f.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#17 Příspěvek od kbulda »

to: palmalsport
Do karavanu je vývod na síť 2 x 110 V, to jsem zapomněl napsat. Je to tak třeba kvůli těm klimatisacím. Ten světlemodrý vodič je pro zásuvky 230 V ,které jsou přímo na rozvaděči. Ty jsou přes chránič, přímo ze sítě, ne přes trafo. Z rozvaděče do karavanu je to na kabel 4 x 10 mm2.

to: Kaca
To co píšeš by stačilo možná pro malý karavan, ale ne pro velký americký obytný auto.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#18 Příspěvek od palmalsport »

to:kbulda
Ten rozváděč je mimo karavan?

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#19 Příspěvek od kbulda »

Někdy ano.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#20 Příspěvek od palmalsport »

No a pokud není mmimo karavan, je v tom karavanu dvojí síť?

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#21 Příspěvek od Sendyx »

Kbulda - ty měniče mají paralelní chod, v jednom bloku bývá 1 až 4kVA, viděl jsem 4 moduly 2kVA v paralelním chodu pro deklarovaný příkon 6kW.

Uživatelský avatar
dury2
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2009, 01:00

#22 Příspěvek od dury2 »

Kulda díky za reakci, asi víš o čem se tu bavíme. Ještě jsem chtěl dodat, že karavan má vlastní diesel elektrocentrálu, která má 7,5 kW. Proto by to chtělo něco s podobným výkonem. Chtěl bych trafo zabudovat přímo do vozu-na váze mi nezáleží s vyšší cenou taky nemám zase takový problém. Co jsem koukal, tak se ta "běžně" dostupná trafa dělají do 5kW, takže už jsem smířen s tím, že tam asi budu muset dát paralerně dvě.
Kde jsi sehnal to tvé?
Děkuji

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#23 Příspěvek od Sendyx »

Trafa se na míru dělají na libovolný výkon, a jedno výkonnější bývá lehčí a levnější než 2.
Nechápu, proč nepoužít elektrocentrálu přímo na požadované napětí, nebo to nepoběží jenom z ní ?

Uživatelský avatar
dury2
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2009, 01:00

#24 Příspěvek od dury2 »

Nechápu, proč nepoužít elektrocentrálu přímo na požadované napětí, nebo to nepoběží jenom z ní ?
No představ si, že si zaplatíš dovolenou, postavíš si v kempu stan nebo karavan a vedle tebe poběží 24hod 8kW diesel!
To je jedna stránka, druhá stránka je cena vyrobené elektřiny z nafty a třetí stránka jsi ty, protože spát se u toho taky moc nedá, když ti v rámu vozu běží ta elektrocentrála

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#25 Příspěvek od Sendyx »

Spřátelení karavanisté řešili něco podobného. Nakonec to dopadlo tak, že na 120V zůstala jen TV a nějaká další elektronika a asi i mražák a motor klimatizace. Elektrické topení se demontovalo a místo něho je přímotop na 230V s ventilátorem, použitelný jen tam, kde je síť. Pro místo, kde není síť. se používá nějaká verze bufíku. Pro režim bez sítě mají akumolátory + měniče, a mohou - ale nemusí - s sebou vozit malou centrálu pro nabíjení aku a provoz. Kromě TV tam mají mikrovlnku (nějakou slabou, 450W) a rychlovarnou konvici, tyhle dva spotřebiče - ale ne zároveň - jim utáhne měnič z aku.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#26 Příspěvek od fredis »

Trafo ti navinou na zakázku jaké chceš v ELETROKOVu ve Znojmě. A nejen tam :wink: .

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#27 Příspěvek od Nakadah »

Zkusil sem zmenu 50 na 60Hz pomoci UPS. Jako zkusebni objekt jednofazovy motorek 230V 100W (maly kompresorek). Ze site 1458ot/min, mod.sinus 50Hz 1464ot/min a 60Hz pak 1760ot/min. Takze asi tak. Nak

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#28 Příspěvek od Sendyx »

Pochopitelně se sníží mech. výkon (úměrně s otáčkama - podle momentové charakteristiky pohonu), obvykle narostou ztráty v železe (zvýšené sycení) a pak je otázka, co na to poháněný mechanismus.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#29 Příspěvek od kbulda »

Sendyx píše:Kbulda - ty měniče mají paralelní chod, v jednom bloku bývá 1 až 4kVA, viděl jsem 4 moduly 2kVA v paralelním chodu pro deklarovaný příkon 6kW.
Dík za info, já to ještě neviděl.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#30 Příspěvek od kbulda »

dury2 píše:Kulda díky za reakci, asi víš o čem se tu bavíme. Ještě jsem chtěl dodat, že karavan má vlastní diesel elektrocentrálu, která má 7,5 kW. Proto by to chtělo něco s podobným výkonem. Chtěl bych trafo zabudovat přímo do vozu-na váze mi nezáleží s vyšší cenou taky nemám zase takový problém. Co jsem koukal, tak se ta "běžně" dostupná trafa dělají do 5kW, takže už jsem smířen s tím, že tam asi budu muset dát paralerně dvě.
Kde jsi sehnal to tvé?
Děkuji
Trafo ti navinou kdekoli v lepší firmě, kde dělají trafa. V tomto provedení až do 12 kVA. Co si objednáš tak ti namotaj. Na fotkách štítku vidíš od jaké to je firmy a co to stálo. Jestli chceš víc info, tak SZ.
Přílohy
009 TRAFO .png
trafo nastojato
(55.03 KiB) Staženo 35 x
010 TRAFO.png
trfo naležato
(58.99 KiB) Staženo 31 x

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“