Stránka 2 z 3

Napsal: 15 bře 2014, 18:20
od maro555
priznam sa som laik ale bavia ma taketo veci...pomaly sa do toho dostavam.
malinu citam cez pdf .Ale nebudem si vediet spravit schemu na 30A .

masar chcel by som ta poprosit ci by si mi tu schemu nenakresil na tych 30A.

aby som vedel ake suciastky tam dat.

bol by som ty velmi vdacny... mam zdroj 24V 1250VA a 50A mostik

masar vidim ze mas stymto velke skusenosti....tak prosim Vas pomozte mi.

citam citam ale niektorym veciam jednoducho nerozumiem mozno aj preto ze som vyuceni stolar :-)

Napsal: 15 bře 2014, 19:45
od frpr666
@maro555: Jestli dobře rozumím tvé situaci. Už máš nějaký triakový regulátor na primární straně tvého trafa (230V/24V 1.25kW).
A ze sekundáru, po můstovém usměrnění, máš hned napojený olověný akumulátor 12V/62Ah. Ten dobíjíš 30A aby se rychle nabil ?
Máš k dispozici plánek toho stávajícího regulátoru?
Možná by stačila nějaká vhodná zpětná vazba (galvanicky oddělená) mezi sekundárem a tvým regulátorem.

Napsal: 15 bře 2014, 20:21
od maro555
praveze snazim sa to nakreslit ..ale bolo mi povedane ze tu regulaciu dat prec a spravit regulaciu za mostikom na vystupe...vraj to bude lepsie a bude to drzat napatie

Napsal: 15 bře 2014, 20:26
od masar
Jednoduché zapojení tyristorového zdroje konstantního proudu je obvykle doprovázeno problémy s kvalitou regulace. Jedno zapojení jsem kdysi stavěl podle Amára a vzpomínám si, že s některými akumulátory při určitém proudu docházelo k nestabilitě regulační smyčky, projevující se vynecháváním půlvln a podobným "tarokováním".
Úprava pro vyšší proudy spočívá (kromě trafa) v podstatě jen ve volbě tyristorů a snímacího rezistoru. :wink:

Podobné zapojení lze nalézt např. zde.
Dnes bych to řešil spíše pomocí spínaných zdrojů popř. úpravou PC-zdrojů nebo továrního nabíječe.

Napsal: 15 bře 2014, 20:58
od maro555
tak sa mi podarilo nakreslit schemu regulacie aku mam aktualne na vstupe tak laicky prikladam v prilohe

Napsal: 16 bře 2014, 11:11
od masar
Nakreslit se ti to podařilo, ale ne podle skutečnosti. Tohle by nefungovalo.
Nevím, jest-li tě to neodradí, ale podívej se na schema této nabíječky, která by mohla po úpravě hodnot součástek splňovat tvé požadavky. Pochází ze stránek http://sel.wz.cz/download.php#zdroje , kde najdeš kompletní návod i s popisem a konstrukcí. :wink:
Ostatně, jde o konstrukci uživatele Bastlírny SELa, který ji (původní verzi) nabízí tady.

Napsal: 16 bře 2014, 12:21
od maro555
Ale ta schema by mala byt nakreslena dobre :-) prikladam obrazok i video https://www.youtube.com/watch?v=iqalUlW ... e=youtu.be

Napsal: 16 bře 2014, 12:25
od maro555
masar píše:Nakreslit se ti to podařilo, ale ne podle skutečnosti. Tohle by nefungovalo.
Nevím, jest-li tě to neodradí, ale podívej se na schema této nabíječky, která by mohla po úpravě hodnot součástek splňovat tvé požadavky. Pochází ze stránek http://sel.wz.cz/download.php#zdroje , kde najdeš kompletní návod i s popisem a konstrukcí. :wink:
Ostatně, jde o konstrukci uživatele Bastlírny SELa, který ji (původní verzi) nabízí tady.


No to sa mi celkom pozdava...len neviem ci sa mi podari pozmenit hodnoty tych sucastiek.skusim sa na to opyatat jedneho znameho elektrikara..dakujem este raz za ochotu a vas cas

Napsal: 16 bře 2014, 13:44
od masar
maro555 píše:Ale ta schema by mala byt nakreslena dobre :-)...
A není to takto?

Napsal: 16 bře 2014, 15:12
od maro555
masar píše:
maro555 píše:Ale ta schema by mala byt nakreslena dobre :-)...
A není to takto?
no asi aj ano :)

Napsal: 16 bře 2014, 15:31
od ok2moa
Snažil jsem se přečíst celou diskusi a nikde jsem nenašel O JAKÉ ČLÁNKY SE JEDNÁ???

Pokud se bavíte o Li-Pol baterii čtyř článků (nominálně 4 x 3,5V = 14V a v relativně plně nabitém stavu 4 x 4,1V = 16,4V), tak dotyčný modelář riskuje brzké zničení článků.
Doporučuji si pořádně nastudovat tuto problematiku pomocí googlu.
Z vlastní zkušenosti mohu poznamenat, že když se při nabíjení Li-Pol nepoužije nabíječka s tzv. balancerem, tak můžeš akupak velmi brzy vyhodit. To samé platí i v případě, že budeš nabíjet dost nešetrně - což je Tvůj případ. Také to platí v případě, že budeš baterii vybíjet nekontrolovaně tak, že některé články budou mít při vybíjení ještě 3,2V ale jiné už třeba jen 2,6V, což vede v lepším případě k jejich nafouknutí a zničení (v horším případě se "rozevřou")....

Rozhodně bych to neřešil tak jak to chceš řešit Ty - profi modelářské nabíječky jsou vymakané a složité jak hrom, nabíjení kontroluje a řídí procesor - má to své opodstatnění...[/url]

Napsal: 16 bře 2014, 16:40
od maro555
to presne neviem kolko clankou tam je ale je to tato znacka vyzera presne rovnako ako tato ale nema 16V moja ma 14V 62Ah a 1600A a nabijat potrebujem na 16,4V

Napsal: 16 bře 2014, 20:05
od frpr666
@maro555: možná že tvůj regulátor je zapojený nějak podobně?
http://www.next.gr/power-supplies/charg ... 12553.html

Napsal: 16 bře 2014, 20:33
od ok2moa
maro555 píše:to presne neviem kolko clankou tam je ale je to tato znacka vyzera presne rovnako ako tato ale nema 16V moja ma 14V 62Ah a 1600A a nabijat potrebujem na 16,4V
Jaká značka? Promiň ale i když nejsi elektronik, tak bys měl vědět alespoň přesný typ článků z kterých je akupak složený... :-)

Napsal: 16 bře 2014, 21:18
od PavelFF
Já měl pořád za to, že "akupak" je složený z olověných článků a je to vlastně obyčejná olověná baterie do auta.
Jen je pro účely prodeje hifistům a tuničům patřičně předražená a přemalovaná. Něco jako toto: http://www.ahifi.cz/autobaterie-kinetik-khc-16v.html Nikde tam není zmínka o materiálu, takže je skutečně těžké odpovědět. Podle hmotnosti 24kg to netipuji na LIPOL apod.

http://www.kinetikaudio.com/2009/produc ... 1&P=KHC16V

To vypadá, že baterka má tři svorky. Další svorka je jeden článek navíc - to je těch 16V. Aby zesilovač v autě nestrádal nedostatkem napětí a měl řádný výkon.

Takkže nabíječka jakákoli klasická, jen na vyšší napětí.