Stránka 2 z 3

Napsal: 30 dub 2014, 17:35
od jandu
Nitroriedidlo a náplň cervenej prepisky - tú je najlepšie vidieť počas leptania.
Teraz už iba nažehlovaním. Po dostatočnom cviku aj tenučké čiary a aj obojstranné dosky. Jediný problém u obojstranných je "slabšie" pokrytie veľkých plôch (ale to robí tlačiareň).
Leptám v chloride zelezitom.

Napsal: 28 kvě 2014, 09:54
od cputakt
Tak jsem koupil a vyzkoušel edding 400 a oproti 140 o hodně lépe kryje a nepodleptává.

Napsal: 05 čer 2014, 03:24
od czatlantis
Abych pravdu řekl, tak celkem koukám, že se s tím v současné době malujete..já měl za to, že se běžně používá všude fotocesta, případně přenos toneru na měď pro nenáročný (=velký) věci.

Napsal: 05 čer 2014, 06:05
od BOBOBO
No ono to přijde pro bastlíře určitě levnějia do určité velikosti a složitosti je to i rychlejší . Nemusím připravovat nějaký krámy , šáhnu do stolu , vytáhnu trubičkové peros naředěným lakem a ve vteřině maluji . Pokud jsou švábi natečkuji 5-10min a zase maluji . Sám jsem ještě nesehnal dobrý papír na přenos toneru a laminovačku na fotorezist .

Napsal: 05 čer 2014, 06:50
od cputakt
Párkrát jsem zkoušel laserovku a potom žehličkou nažehlit na cuprex ale ještě jsem nenašel papír který by potom šel dobře sundat bez poškození tisku.Zkoušel jsem obyčejný papír potom někdo navrhoval lesklý papír z letáků třeba Billa i voskovaný papír od samolepky ale nikdy to nešlo dobře sundat a cesty mi podleptávalo.

Napsal: 05 čer 2014, 07:09
od Eleman
Ten nažehlený papír je třeba rozmáčet ve vodě a "ožmoulat". Veškerý toner pak zůstane na desce. Ale o tom je tady jiné vlákno.

Napsal: 05 čer 2014, 07:15
od cputakt
JJ dělám to tak ale stejně mi někdy sleze i tisk.

Napsal: 05 čer 2014, 08:50
od BOBOBO
Dělal jsem 3x papír a bez výsledku . U laku je bez náhod výsledek 100% .

Napsal: 05 čer 2014, 09:02
od cputakt
Může to dobře fungovat protože toner vlastně drží na lepidle a ve vodě se lepidlo rozpustí a zůstane jen toner.

Napsal: 05 čer 2014, 09:27
od hafca
To zažehlení přes podklad ze samolepek nebo samolepící tapety funguje dobře. Problém je samotné zažehlení. Dokud jsem to dělal žehličkou, byly s tím problémy protože toner nebyl rovnoměrně zažehlený. Co to projíždím upraveným laminátorem tak problémy nejsou. Toner je pěkně rovnoměrně zažehlený. Ale na složitější desky je stejně nejlepší suchý fotorezist.

Napsal: 29 čer 2014, 08:09
od Klob1
Také jsem testovala řešil.
Tak já otestoval mnoho fix, zbyli mi jen tři Ten Edding 140 S (0,3mm) Faber Castell S (0,4mm) Centropen 2636 F (0,6mm).A pak větší lihové.
Jinak jsem hledal Permanentní ingoust na bázi alkoholu nebo něčeho takového. Ceny šílené a nic, co by z nich drželo a prstem nesmazalo. Nevědí co prodávají. Sice na lahvičkách píší, že by to mělo být právě Ok na těchto materiálech. Ale není to pravda. Protože mám Redispero s takovou nádobkou, co dělá snad ze všech nejslabší čáry. Jenže čím naplnit, aby to umělo protéci tou jehličkou? Pak jsem zkusil asi za 40Kč v Ges koupit takovou zelenou vodičku. Ta je také dobrá do toho redispera s nádobkou, jen se ta kapalina musí více ještě naředit lihem,aby protékala a chvilku nezasíchalo v nádobce. Jmenuje se to leptuvzdorný lak.
A leptám v tom Chloridu železitém, vždy podle tloušky a síly. 15- 45min. hlídá, dívám a vidím.
Jinak předloha na ingoustovce, pak ručně překopíruji na cuprextit, přetáhnu fixem nebo lakem a mám připraveno na leptání.

Napsal: 02 črc 2014, 06:58
od AB1
Jako barva na plošné spoje se mi osvědčil obyčejný asfalt rozpuštěný v ředidle S6000.
Čáry jsou dobře viditelné a ani v tenké vrstvě se nepodleptají, díky odolnosti asfaltu proti chemikáliím.
Barva v péru nezasychá tak rychle jako při použití acetonu.
A zaschlá barva se dá ředidlem snadno odstranit.

Pro kreslení používám trubičková pera ze starých zásob.
Dají se nahradit zkrácenou injekční jehlou, která je levně k dostání v různých průměrech. http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Tr ... C3%A9_pero

Trochu času zabere nastavení správné hustoty barvy.
Po nakreslení dám desku na cca 10 minut na horké kolo sporáku.
Barva vyschne a může se leptat.

Také používám metodu frézování dělících čar.
Mám malou vrtačku 'do dlaně' asi za 200 Kč.
V příslušenství byl i jeden zubařský vrták.
Obrazec vytisknu na obyčejný papír a nalepím na desku.
Pak frézuju podle čar přes papír.

Takto dělám jen jednoduché desky, složitější pak fotocestou.
Obrazec vytisknu laserovou tiskárnou na pausovací papír.
Tisk není dokonale kontrastní, ale při optimální době osvitu (a koncentraci louhu) nemám problémy.

Napsal: 19 črc 2014, 17:53
od jade
Pokud maluji obyč fixkou Centropen permanent, tak modrou, po černé zůstává ve spojích naleptané moaré, které se pak musí čistit šmirglem. S modrým centrofixem se mi to nikdy nestalo.
Pokud nažehluji, tak používám ty barevné lepící papíry.
Zaskočila mě různá kvalita lepidla na jednotlivých papírech. Některé papíry mají čistě bílé lepidlo, na to se chytá toner dobře, ale na papíry s nažloutlým lepidlem se mi toner blbě chytá. Na papíry od samolepek se mi to nechytá vůbec, všecko zůstane na válci a otiskne se až na čistý papír.

Napsal: 20 črc 2014, 01:51
od Celeron
hafca píše:To zažehlení přes podklad ze samolepek nebo samolepící tapety funguje dobře. Problém je samotné zažehlení. Dokud jsem to dělal žehličkou, byly s tím problémy protože toner nebyl rovnoměrně zažehlený. Co to projíždím upraveným laminátorem tak problémy nejsou. Toner je pěkně rovnoměrně zažehlený. Ale na složitější desky je stejně nejlepší suchý fotorezist.
Mě ty bavevný papíry z Zlína fungovaly zcela na heslo. Každá barva papíru jinak, asi problém teplota-barva, možná i lepidlo papírů. Úspěšnost byla tak 20%. Tak jsem přešel na fotocestu s tiskem na fólii v laseru. Dávám 2 předlohy na sebe, protože slití toneru v acetonových výparech pouze u jedné předlohy je taky na heslo, Solaris to prosvítí.
Kámoš mi tvrdil, že z laseru se nejlíp přenáší toner přes papír, kterým je podložená modelářská potahovací fólie Oracover. Modeláři to zahazují.
Jirka

Napsal: 20 črc 2014, 09:53
od termit256
Kde se da dneska sehnat trubickove pero jako na obrazku?
Pripadne jak se takova vec jmenuje anglicky?