Stránka 2 z 3

Napsal: 12 čer 2014, 16:16
od 1N4148
Philip_Fry píše: A z čeho zaplatí náklady na logistiku, provoz prodejny, mzdy, daně atd atd?
Čekal jsem, kdo sem něco podobného napíše... Tak víš co? Mě jako zákazníka tohle absolutně nemusí zajímat. Pokud je kvalita srovnatelná (což je) a cena mnohem nižší, tak není co řešit. Z hlediska zákazníka není důvod, proč by neměl ty dvě nabídky srovnávat. Vítej v globalizovaném světě.

Napsal: 12 čer 2014, 17:04
od termit256
Svetsoucastek bude podobny zoufalec jako GME, jen si neuctuje marzi 700%, ale 500% :-)
Na ebay se takove led prodavaji pod 1Kc/ks

Osobne nemam zadny problem s tim, kdyz podobni prekupnici zkrachuji. Nejsou zadnym prinosem pro nic. Na druhou stranu, pokud ma v umyslu je nekdo zivit, je to jeho vec.

Napsal: 12 čer 2014, 18:39
od MrMagor
x7r píše: ejhle kamarád gůgl mě hned našel jinéno dovozce a za poloviční cenu než od Mamuta:)

http://www.gme.cz/led-plcc6-warm-white- ... 0-p518-010
http://www.svetsoucastek.cz/led-dioda-s ... 3c-3c-p54/
Není ta LED z druhého odkazu levnější jen proto, že má téměř poliviční svítivost? (4000mcd vs 2500mcd)

Napsal: 13 čer 2014, 09:19
od x7r
Zbytečná citace celého přdcházejícího příspěvku vymazána. Viz PRAVIDLA, odst.14b)
Hill


Nene když se mrkneš do datasheetu tak zjistíš že to jsou na chlup stejné PLCC . Jen někteří dovozci tam píšou maximální hodnotu a jiní uvádějí střed.
Tohle prostě jen o nastavení množstevních slev. A čekal bych, že firma GME která už přes 20 let dováží součástky z číny bude mít lepší ceny než eshop.
Prostě na tom mají jen velkou přirážku :(

Napsal: 13 čer 2014, 09:22
od x7r
termit256 píše:Svetsoucastek bude podobny zoufalec jako GME, jen si neuctuje marzi 700%, ale 500% :-)
Na ebay se takove led prodavaji pod 1Kc/ks

Osobne nemam zadny problem s tim, kdyz podobni prekupnici zkrachuji. Nejsou zadnym prinosem pro nic. Na druhou stranu, pokud ma v umyslu je nekdo zivit, je to jeho vec.
Bohužel každý neumí objednávat na Ebay a krom toho není 100 % zaručena záruka když to tam koupíte. Takže Ebay není uplně vhodné pro všechny zákazníky.

Napsal: 13 čer 2014, 09:24
od x7r
petus píše:s prominutím srovnávat ceny z Číny a z obchodu z ČR nebo EU je pěkná ptákovina...
To nevím jak mylíte ale jedná se přece o úplně totožnou součástku na českém eshopu a ne čísnkém.

Napsal: 13 čer 2014, 09:27
od x7r
Philip_Fry píše:
1N4148 píše:...to je jen marže prodejce.
A z čeho jiného, než z marže, může obchodník / překupník generovat zisk? A z čeho zaplatí náklady na logistiku, provoz prodejny, mzdy, daně atd atd? Jak psal petus, srovnávat evropské a asijské ceny je ptákovina. Krom toho víme, jak to s valnou většinou čínských výrobků je, u solidního evropského prodejce mám při nákupu součástek alespoň jakous-takous záruku toho, že součástka bude splňovat parametry uvedené v datasheetu výrobce a ne, že to bude pajc vyrobený z rýže a bambusu.
Navím jak dalece se vyznáte ale 98 % součástek se vyrábí v číně nebo malajsii nebo Taiwanu V evropě se vyrábí minimum součástek :)

Napsal: 13 čer 2014, 09:28
od x7r
Celeron píše:Reklamoval jsem u Slona procík, že se prý ozvou. Je to skoro 2 měsíce a na prodejně, kde jsem reklamoval mrtvej brouk.
Podělte se prosím, kdo už máte něco podobnýho za sebou.
Díky
Jirka
Je to tak mám podobou zkušenost s reklamací :(

Napsal: 13 čer 2014, 09:35
od Celeron
No co, budu tvrdej, vlítnu tam a protože snad ještě platí, že na vyřízení reklamace je ze zákona 30 dní, tak budu požadovat prachy zpět.
A propo, je to 30 kalendář nebo pracovních?
Jirka

Napsal: 13 čer 2014, 10:14
od kejki
Kalendářních, ale jen pro spotřebitele, podnikatelé to můžou mít jinak.

Napsal: 13 čer 2014, 14:27
od lumca
Ano pro spotřebitele (zde se to řídí OZ - Občanským zákoníkem). Vztahy mezi podnikateli se řídí Obchodním zákoníkem(!!) a zde není termín vyřízení opravy jednoznačně (téměř vůbec) stanoven a mnohé VO toho dost zneužívají.

Napsal: 13 čer 2014, 21:33
od Hydrawerk
GME se hodí na nákup malého množství součástek.

Napsal: 13 čer 2014, 22:47
od Celeron
lumca píše:Ano pro spotřebitele (zde se to řídí OZ - Občanským zákoníkem). Vztahy mezi podnikateli se řídí Obchodním zákoníkem(!!) a zde není termín vyřízení opravy jednoznačně (téměř vůbec) stanoven a mnohé VO toho dost zneužívají.
A jak chceš u nákupu 1 ks přes pokladnu s účtenkou rozlišit jestli to je nákup spotřebitele nebo podnikatele? Vždyť je to jen o tom, zda si to daňově uplatníš, nebo ne a o tom ví GME prd. Jo kdyby to bylo na registraci nebo 100 ks, to by byla jiná. :)
Jirka

Napsal: 14 čer 2014, 09:36
od lumca
Vždyť píšu ve VO. Pokud něco kupuju někde v MO, byť to použiju pro účel podnikání a prodám dál ať už jednotlivě nebo v nějakém celku v rámci SOD, tak tam mi musí reklamci vyřídit do třiceti (kalendářních) dnů. Přes to vlak nejede. Pokud uběhnutím třicetidenní lhůty prodejce zboží nemá ze servisu zpět - následuje vratka peněz. Bohužel při těchto nákupech není žádný prostor pro marži, protože dneska si spousta koncáků zjišťuje přes net co kolik a kde stojí a člověk jim to nemůže dodat třeba o 30% dráž, to pak jsou blbé kecy o zlodějích a vydřiduších a odporných podnikatelích. Bohužel to poslední dobou začínají dělat i podnikatelské subjekty. Pokud kupuju na IČ a DIČ u VO, tak tam žádná třicetidenní lhůta neexistuje a už se mi kolikrát stalo, že reklamovaná věc nebyla opravena a já jsem třicátý první den musel koncákovi vrátit peníze. Jinak problémy s ČOI, SOS a dalšími takovýmito "bohulibými" institucemi. Napsal jsem to ve svém poslední přispěvku přese srozumitelně.

Např. taková Alfacomp., pokud tam nakupuješ na IČ, byť 1ks (třeba NB, tiskárnu, scanner, atd.), tak máš automaticky záruku 18. měsíců. Jedou na Obchodní a nikoliv Občanský zákoník. Předpokládají, že když to bude někdo používat ve firmě, tak bude výrobek podstatně více zatěžovaný než někde doma u soukromníka, který ho bude zapínat dvakrát týdně na pár minut pro přečtení e-mailů nebo si vytisknul dvě A4 za měsic. Tohle "vysvětlení" mě kdysi poskytla manažérka jedné jejich prodejny.

Napsal: 01 črc 2014, 01:06
od PotPalo
Ak niečo opravujem a chýba mi napríklad nejaký odpor, kúpim ho v GME za 7 centov, aj keď sa dá zohnať aj za 1 cent. Čas sú peniaze, a ako dlho by mi trvalo nájsť lacnejšiu ponuku a cestovať tam, o objednávaní ani nehovorím. Kúpim tam kde idem okolo, hlavne keď mám niečo rozrobené doma na stole a je to tesne pred dokončením.

Ale teraz to u nás v GME eshope trochu pos...kazily. Objednával som nejaké súšiastky (aby som nemusel v predajni čakať kým ich nájdu), osobný odber na predajni. Zrazu na mňa vyskočí že "Cena dopravy: € 1,10" plus "Příplatek za podlimit: € 1,83". Tieto položky tam predtým neboli, len cena súčiastok, na toto sa môžem vietečo... Aká doprava, keď ich majú na predajni? Si robia prdel? To mám zvlášť dotovať ich zásobovanie? Takže zoznam a šup do predajne, už vidím tie rady...

Teraz pozerám že tam hore je "Nákup ESHOP" a "Rezervace [mesto]". Zasa nejaký "pokrok", aby som čumel kde čo nastaviť dopredu, aby to išlo do správneho košíka. A ako budú rezervovať niečo čo na predajni nemajú? Dodajú to za poplatok € 1,10?