Stránka 2 z 3

Napsal: 26 srp 2014, 20:59
od Kvicala_r
Přeju brzké uzdravení a napříště štastnější ruku při výběru biku. Asi taky raději přestanu skákat přes obrubníky po městě :oops:
Sám sem zažil už spoustu let zpátky kuriozní příhodu - na staré esce zastuplý do pedálů mi prasklo jedno z prostředních koleček na kazetě - protože je jen na pár trnech lze domyslet... Je příjemné, když se šlápne do prázdna a štangle je tak proklatě vysoko :)

Napsal: 26 srp 2014, 21:18
od rezis
Ono to odhalit asi ani moc dobře nejde. Viděl jsem bezešvou trubku jak po x letech různých rázů prostě upadla. A to stylem jako by ji někdo uřezal laserem. Žádný náznak ničeho. Podle odborníků únava materiálu na úrovni mřížky nebo jak to říkali. Prý docela běžné....

Napsal: 26 srp 2014, 21:38
od keemo
"olpran"?

Napsal: 27 srp 2014, 06:10
od BOBOBO
V zájmu zdraví ostatních by jsi nám ten název sem dát měl , nejlépe foto , jinak je to vlákno zbytečné . Materiály běžně praskají . Ale pokud výrobce použil špatný materiál či ho špatně zpracoval , měli by to zákazníci vědět , zvláště v takovýchto téměř smrtelných záležitostech .

Napsal: 27 srp 2014, 12:43
od kulikus
Fotky...

Napsal: 27 srp 2014, 13:41
od pepik9
Bráchovi někdy před 40-ti lety 2x praskla vidlice u Favorita, nahoře, kde se zasunul a roztáhl držák řidítek. Tomuhle se asi nedá předejít.

Napsal: 28 srp 2014, 17:57
od PixelOrgy
No pekne, jeste ze to dopadlo jen takto...

Ja se par let zpatky luxusne rozsekal (ciste vlastni blbosti narozdil od kulikuse) tak, ze jsem naletel ve meste do zatacky (dost rychle), ale asi myslel buhvi na co, a mel obracene postaveny pedaly. Takze tim vnitrnim (vzhledem k zatacce) jsem se zasekl do kanalove mrize a pak jen letel :lol: :lol:

Jinak urcite bych doporucil odpruzenou vidlici, uz jen kvuli mnohem lepsi ovladatelnosti kola na nerovnostech. Radeji kvalitnejsi, treba Rock Shoxx, nebo Marzocchi. Samozrejme k tomu odpovidajici ram, ne jak uz tu ostatni zminovali plecku ze supermarketu...

Napsal: 28 srp 2014, 19:57
od Kvicala_r
Ale zase ty levny nelákají nenechavce a fetky - takže chápu na ježdění do krámu/do práce to stačí. Já sem kdysi jel asi 15km na trekovi od olpranu - povoloval se střed. Nějak ten strojař zapomněl na pravý a levý závit. Ložiska v kolech prý KO cca po 200km. Tak olpran by mi už přes práh nesměl. Mám treka Author stratos snad z r. 2003 a perfekt. V r 2012 sem si koupil Apache hawk a drží taky skvěle. Jen mi ten trek nějak k srdci přirostl víc i do mírného terénu.

Napsal: 29 srp 2014, 07:39
od tiktak1953
Ta trubka riaditok ma velku staru zlomeninu,potom k ulomeniu to uz vela nepotrebovalo.Je z hrubeho materialu,ale v tazkom terene po mnohych tazkych padoch aj ta pololi!Bezne sa len tak neulomi,netreba sa bat!Mojej susede 110kg sa tiez zlomila trubka riaditok na obycajnom bicykli,lebo dole nasim strmim kopcom sa opierala o riaditka!Dobre sa strieskala, doskriabala.Vymenili vydlicu a chodi dalej.

Napsal: 29 srp 2014, 08:46
od Michal22
Hlavní problém vidím v tom, že díky způsobu zalisování trubky do vidlice dochází v tom zobrazeném místě nejen k největšímu namáhání na ohyb, ale také díky nepříznivému tvaru spoje se zde drží vlhkost.

Napsal: 29 srp 2014, 08:54
od EKKAR
Michal22 píše:Hlavní problém vidím v tom, že díky způsobu zalisování trubky do vidlice ...
Ty trubky se do vidlice nelisujou, ale u ocelovejch rámů jsou do vnějšího pouzdra jenom vsunutý a následně kapilárně zapájený mosazí. Tepelný namáhání a následný pnutí pak může způsobit prasknutí vnitřní trubky hned nad spojem...

Napsal: 29 srp 2014, 09:15
od mcmlxxx
heh, takhle nalomená trubka musí být cítit při přibrždění přední brzdou jako gumová....

Napsal: 29 srp 2014, 21:01
od kulikus
Ten starý lom je na straně k zadnímu kolu. Při brždění se zavíral, při zatížení předního kola (nalehnu na řidítka) se otvíral. Naposled se otevřel taky při rozjezdu.

Napsal: 29 srp 2014, 21:04
od tiktak1953
Pani ,je to jednoduche ,precom sa to tam zlomilo!Ked prednym kolesom vletis parkrat do takej jamy ,ze by si skoro preletel ponad bicykel ,tak PRESNE v tom mieste kde sa to ulomilo,TRUBKA dostane velike pnutie!Za beznej jazdy, ked kolesom nenarazis napr.na prekazku,sa nikdy nemoze tam ulomit!Nizsie sa trubka nemoze zlomit a vissie je uz ta trubka v dalsej trubke.To spodne lozisko pri takom naraaze, je ako ked cez koleno lamete palicu!To je vsetko,hned som nemal cas toto vsetko napisat.Dufam ze suhlasite.
Tam kde je to zlomene,aj pod zlomenym je trubka v kuse (podla mna)!Ulomena trubka je zalisovana vo vidlici,mozno ten srobdole ide aj cez trubku a vydlicu.

Napsal: 29 srp 2014, 21:26
od kulikus
K tomu kolu jsem se nechoval nějak drasticky. Jezdilo jen po městě. Nejdrsnější kousek (poslední dobou častý) byl přejezd/skok z chodníku na vozovku, tedy o výšku obrubníku (10cm). Asi to byl ten problém.

Kolo mám jako druhý majitel bez měsíce 3 roky. První moc nejezdil.
Výrobce se honosí 12tiletou zárukou na rám, bohužel asi ne na vidlice.

Je nějaká defektoskopická metoda, která by odhalila progres růstu té trhliny nebo něco dalšího? Je vidět, že třetina trhliny už zrezivěla...