Stránka 2 z 3
Napsal: 18 lis 2014, 16:38
od alvr
No, uvedomil jsem si, ze zajdu do obchodu pro nabijecku za petistovku a bude klid
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dalo by se s tim vyhrat a udelat neco podle predstav, ale ve vysledku to fakt nema smysl resit, kdyz ji pouziju jednou za rok. A stejne s ni nijak zvlast zivotnost asi neovlivnimm kdyz je 99,9% doby v aute, kde se stejne nejake pulzni nabijeni a desulface neresi
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Diky za nazory.
Napsal: 18 lis 2014, 17:46
od BOBOBO
Jen si ji s klidem postav , pokud Ti doma zahálí zdroje . Už jen pro radost . Taky mám 2tyristorovou dle AR .
Napsal: 18 lis 2014, 19:00
od Duvsan
masar píše:Zkus tu ideu rozvinout.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Klasika, v sérii s primárom je zvitok. A na sekundáre ZD alebo varistor, či aspoň odpor. Klasika. V Amáru bola schéma tyristorovej ochrany, to mi pripadá luxus.
Napsal: 18 lis 2014, 19:15
od masar
Já myslel tu ideu o menším trafu.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: 18 lis 2014, 20:27
od PLV
Už jsem zjistil značku té staré baterie. Je to HAGEN a ještě je tam napsáno standart, tak asi normální baterie. Je z roku asi 98 a motorem točí jak za mlada.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Napsal: 18 lis 2014, 20:44
od PLV
Nemáte někdo schéma nebo zkušenosti s nabíječkou NB-8T? Nejde vygoglovat. Nabíječka má dva režimy. Proudový I a režim W. Proudový jsem už zprovoznil ale ten režim W nějak nic nedělá. Všechny součástky jsou dobré.
Napsal: 18 lis 2014, 21:06
od Duvsan
masar píše:Já myslel tu ideu o menším trafu.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nebude js. sýtené. Nie sú potrebné tak veľké rezervy.
Napsal: 18 lis 2014, 21:57
od masar
A když bude sekundár jednocestně usměrněný, tak to ten kondenzátor v primáru zachrání? Nebo to není podstata té idey?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: 19 lis 2014, 20:35
od Duvsan
Dnes ma to napadlo v práci a chvíľu som o tom premýšľal. Asi máš pravdu. Ten zvitok sa tam dával kvôli obmedzeniu prúdu a čiastočnému zlinearizovaniu krivky. V našom prípade by asi bolo najlepšie použiť trafo s nižším napätím a za ním zaradiť zdvojovač, výstup z trafa cez elyt do miesta spojenia dvoch diód, klasická nábojová pumpa.
Napsal: 20 lis 2014, 19:33
od Olchor
Zaujaly mě ty poznámky o ss sycení jádra trafa při 1cest usměrnění. Poněkud se mi to nepozdává a v praxi jsem to nikdy nepozoroval. Aj sem to teď na stole vyzkoušel a trafo dává naprosto stejný okamžitý proud ( osciloskopem) při 1c i 2c usměrnění. Není přece žádný důvod k ss sycení, proud v sekundáru je kompenzován proudem primáru a na tvaru nezáleží. ( tedy v rámci frekvencí, které je jádro schopno přenést)
Napsal: 20 lis 2014, 22:57
od masar
Olchor píše:..Není přece žádný důvod k ss sycení, proud v sekundáru je kompenzován proudem primáru a na tvaru nezáleží...
Stejnosměrný proud je důvodem stejnosměrného sycení. Primárem stejnosměrný proud neteče, to transformátor neumí.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: 21 lis 2014, 08:31
od Olchor
Jenže i když zatížím jen jednu půlvlnu na sec., tak na primáru v té samé půlvlně taky poteče zvýšený proud, který zkompenzuje proud v sec. a magnetizační proud trafa bude pořád stejný, žádná ss složka.
Napsal: 21 lis 2014, 10:38
od masar
Ten zvýšený proud ale poteče na primáru v obou půlvlnách, ne jen v té jedné, takže to zvýšení není stejné jako na sekundáru.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: 21 lis 2014, 11:48
od Olchor
IMHO poteče primárem zvýšený proud jen v té jedné půlvlně. Bohužel jsem osciloskop pučil kamošovi, nemám možnost to změřit. Časem.
Napsal: 21 lis 2014, 11:58
od masar
Tak si dej do primáru DC ampermetr.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)