Stránka 2 z 3

Napsal: 21 pro 2014, 16:27
od EKKAR
BOBOBO píše:No vždyť integrované regulátory mají 3 vývody . Vstup z alternátoru ,výstup pro rotor a kostru .
U tohohle bude kostra taky - na obale, kterej se musí vodivě spojit s kostrou traktoru (a tím samozřejmě taky altíku) ...

Napsal: 21 pro 2014, 18:31
od p32
Tak je to tam napsáno od začátku : rok výroby 2012, 14V max, kontakty (+), (F) a (-).

Napsal: 21 pro 2014, 19:49
od falken
Rele i altik byly ukostreny, Altik pitvat nebudu a diody merit taky ne protoze altik je v poho. Kdyz jsem spojil ty dva vyvody na relatku tak dobijel.

Napsal: 21 pro 2014, 19:55
od falken
Me pouze zajimalo jestli nekdo nevi cim se to rele da nahradit a popripade jak to nove zapojit. Nechci resit veci jako spatna kostra, svorkovnice atd. Jsem elektrikar ale tohle rele neznam.

Napsal: 22 pro 2014, 00:19
od Sadra17
falken píše:Me pouze zajimalo jestli nekdo nevi cim se to rele da nahradit a popripade jak to nove zapojit. Nechci resit veci jako spatna kostra, svorkovnice atd. Jsem elektrikar ale tohle rele neznam.
zkus kontaktovat firmu Dolanea ta dováží čínský traktory i nd tak by mohli sehnat :wink:

Napsal: 22 pro 2014, 07:55
od Nakadah
Ma to 350W altenator. VAPE dela regulatory pro 1F altiky, ale cenove prijatelne jsou tak do vykonu 280W. Delaji 350W i 500W ale cena je kolem 2000Kc. Takze sehnat od dovozce nahradu mi prijde asi jako cenove nejprijatelnejsi. Zkousel sem hledat ten "voltage regulator" treba na alibabe, aliexpressu a podobne, ale neuspel sem. Nak

Napsal: 22 pro 2014, 08:45
od p32
Myslím si, že se to dá rozkuchat a spravit. :wink:

Napsal: 22 pro 2014, 14:06
od BOBOBO
Ale vždyť vezme regler ze starého vyhozeného altíku a na dráty ho k vestavěnému připojí , toť vše a zdarma . No a problém bude i u Falkena , když mu vadí , že na aku bude přes 13V . :roll:

Napsal: 22 pro 2014, 19:57
od falken
Proc by mi melo vadit ze bude na aku pres trinact? a jak mam nove rele zapojit? Altik ma vyvody + coz je na baterku a pak jsou tam jeste tri. F, N, -,
a na tohle naroubovat rele kde je DF a D+? Nevim jak. Vyvod N zapojenej nebyl. Jen F a -. Ale to minus kostra nebyla. Uz Tam mam altik z golfa.

Napsal: 23 pro 2014, 12:25
od falken
Alternator jsem rozhodil. A vyvody F a - jsou vývody od uhliku. jeden uhlik je ukostrenej a to je ten vyvod -. Nevim proc k nemu vedl cervenej drat ale to je jedno. a vyvod F je z druheho uhliku.

Napsal: 23 pro 2014, 12:36
od Nakadah
Zeptam se jeste mozna hloupe, je to alternator a nebo dynamo?

Napsal: 23 pro 2014, 12:40
od EKKAR
I alternátor má uhlíky, Naku - jen ne proti sobě na lamelovaným komutátoru jako je má dynamo, ale vedle sebe na dvou kroužkách - teče jima do rotoru budicí proud, zatímco dynamo se budí do statoru a z uhlíků se odebírá výstupní proud. Proto mají uhlíky v alťasu mnohem větší životnost a menší poruchovost (teče přes ně mnohonásobně menší proud a nedochází na nich ke komutaci ani k mechanickýmu přejíždění mezer mezi lamelama).

Napsal: 23 pro 2014, 12:42
od falken

Napsal: 23 pro 2014, 13:12
od Nakadah
ekkar> jasne, nejsem idiot. Znam rozdily. Jenom me to tak napadlo, podle toho popisu zapojeni. Ale podle tech fotek vidim ze to je altik. Pripada mi to, jako nejaky stary Magneton PAL s blokem usmernovacich diod v tele. Staci k tomu jenom pripojit externi regulator a je to. Nesel by tam napasovat ten ze 120ky napr.? (-) kostra, (+) na baterku (F) buzeni k regulatoru. Nak

Napsal: 23 pro 2014, 13:23
od falken
Ja fakt nevim. Jenze altik ze skodovky ma oba vyvody z uhliku ven ne? DF a D+ a tenhle ma jeden uhlik ukostrenej. Tak nevim jak bych mel to rele zapojit.