Jakou autobaterii

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#16 Příspěvek od Jimmi2 »

Banner (údržbový typ) vydržela osm let, teď už šestým rokem Varta, 65Ah za ca 1500,-.
Takže jaké furt chyby a omyly.......? 8-)

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#17 Příspěvek od Hejnicek »

Je soucasna Varta OK?
Potrebuji 2x125 Ah. Chystam se vymenit 5 let stare rovnez Varty.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Já bych radši šel do Banneru - i když původní baterka v Drobkovi byla Varta (s průsvitnou pixlou a černým vrchem, šroubovací zátky přelepený samolepkou) a vydržela do loňskýho listopadu (Drobek má datum výroby 1. nebo 2. prasince 2007, líp to zjistit nešlo = ergo jeho baterka už musela bejt vyrobená nějakou dobu předtím). Ale Bannerkám tak nějak víc věřím a obecně na ně není tolik stížností jako Varty odešlý z ničehož nic po 3-4 letech na zkrat článku...
Jenže tohle co píšu se týká autobaterek - jestli to potřebuješ někam na solár jako staniční baterku, všecko může bejt jinak ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#19 Příspěvek od Hejnicek »

Ahoj Ekkare, ty stara Vojno,
Varty uz jsou skoro "upecene" na dodani, potrebuji je pomerne rychle.
Ja jen, jestli to neni vylozene slapnuti vedle. Neb jak pozoruju kvalita vyrobku se zhorsuje v case primo exponencialne.

Je to k dieselagregatu (kde to moc casto nestartuje)

Tato uz je beudrzbova, nevim, vzdy jsem mel lepsi pocit u tohoto Drobka do baterek cucet, pripadne dolit destilku.

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jirka »

Pokud je ta Varta vyrobena v Čechách, o kvalitu se neboj.
Divil by ses, co všechno se kontroluje při výrobě.
*****

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Hejnicek nejdřív píše:...
Potrebuji 2x125 Ah. ...
Hejnicek později píše:...
Je to k dieselagregatu (kde to moc casto nestartuje)
...
Já bych to doplnil paralelním připojením střev starší UPSky - stačí nějaká APC 700 a podobná, ty jsou na 24V techniku a jejich nabíjecí proud není dost vysokej na to, aby se jím ty 125Ah truhly nějak poškodily. Pokud bys nějakou takovou chtěl, mám k dispozici (APC SmartUPS 700i).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#22 Příspěvek od PixelOrgy »

Je nejakej zpusob, jak urcit zhruba orientacne kapacitu Pb aku jinak, nez proste zmerit? Nejakej trik?

Ted se me vickrat rano opakovalo, ze sednu do auta, na displeji hlaska "bitte motor bestarten", a volmetr na palubce ukazuje cca 10-11V.

Jelikoz je tam jeste druha bat. (stejna) urcena jen pro starter, vlak do prace se nekona, ale i tak to neni nic moc takhle po ranu.

Tento stav nastane klidne po jedne noci, co je auto zaparkovany. Nez zacnu merit odber v klidu apod, rad bych vyloucil/potvrdil spatnou baterii.
Cokoliv na tom aute merit je navsteva v pekle, protoze soudruzi asi v zajmu estetiky dost kvalitne zakrytovali co se dalo :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Nejrychlejší a nejuniverzálnější na PB baterku je hustoměr, ve spojení s voltmetrem stačí na 95% diagnostiky. Bez změření aspoň něčeho jseš bohužel v prdeli - buď musíš změřit hustotu a napětí u baterky aspoň po jízdě a po dni-dvou-třech, nebo musíš změřit klidovej odběr, nebo musíš baterku vyndat a změřit ji diagnosticky = měřákem do definovaný zátěže, měřákem definovanou nabíječkou atd.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PixelOrgy »

Doufal jsem prave v nejakou "rychlou" metodu :-)

I kdyby se nejakej modul spravne neuspaval, tak to prece nemuze vysat 100Ah aku za 15-18 hodin tak, ze rano ma s bidou 10V.

Asi to budu muset vytahnout a vybijet konst. proudem, a tak zmerit kapacitu.
Hustomer bohuzel nemam.
Na palubce je voltmetr, ale otazka je, jak relevantni je ten udaj a hlavne kde ho meri.
To uz by asi by bylo lepsi vzit multimetr, krokousema ho pripojit k baterce a po nejake dobe mrknou v PC na log.

Zmerit klidovej odber bude asi horsi, auto se komplet neuspi, pokud neni vsechno zavreny a zamknuty, ale logovani to vyresi


Jinak se divam na ty merice/testery, a za to bych fakt mel nekolik novych baterek, takze tudy asi nee :-)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#25 Příspěvek od TAKJAN »

Existuje pořád zátěžový odpor, dokonce digitální! pro měření celého aku naráz (12V). Je to lepší než nic, používáme to, zatěžuje dost velkým proudem. Dárek za odběry ND. Běžně to asi mají všude možně.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#26 Příspěvek od dvorak »

Když mluvíme o autobateriích - V Tescu jsem viděl v akci baterie CARWELL za podezřele nízké ceny ( např. 55 Ah za 680 Kč). Znáte někdo tuto značku ?

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od forbidden »

Neznám a asi ani nechci znát. :D Proč nikdo nezmínil BOSCH baterky? To je nikdo nemáte?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Co jsem se ptal prodejců, tak Bosch nedělá svoje baterie, ale přeprodává pod svým jménem "brandovaný" Varty.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#29 Příspěvek od PixelOrgy »

Co se divam, tak ta 55Ah je drazsi - kolem 850Kc. Ale i tak je to fakt podezrele levny, stejna varta je za 1500.

Kazdopadne asi me tech par stovek nestoji za zjisteni nekde v pulce nemecka, ze ta znacka dobra neni :-)

Jinak zacinam mist spatny tuseni - dival jsem se na ty baterky ted, u jedne je utrzena vetsina stitku s datem, ale druha je z 16.6.2015. Nejsou nijak nafoukly, olezly apod.

Obe jsou varty, ale brandovany jako "original VW battery".

K te hlavni baterce je fakt super pristup. To bude zabava vytahnout ven.
Přílohy
IMG_1925.JPG
(126.01 KiB) Staženo 65 x

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PeteBurns »

Daj tam LiFePO-lku a mas po starostiach ;)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“