Přihlášení slovenského autoveterána v ČR

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#16 Příspěvek od Mysteri »

Vykašli sa na to a otvorene mu povedz, že nemieniš za neho niesť zodpovednosť. Ide o to, že u nás má objektívnu zodpovednosť za všetky priestupky majiteľ vozidla. Môže sa stať, že niekoho zrazí, usmrtí, z nehody zdrhne, ale svedkovia budú udávať ŠPZ vozidla, ktorého si majiteľ TY. Potom sa s ním dohaduj a ťahaj po súdoch... :evil:
http://autobild.cas.sk/clanok/194804/po ... tisic-ludi
Citát z článku: ,,Slovenská polícia môže podobne ako kolegovia v ostatných európskych štátoch vyhľadávať údaje o majiteľovi zahraničného vozidla a poslať pokutu do inej členskej krajiny EÚ."
Doplním: Ak sa dá vozidlo prihlásiť v jednej krajine EÚ, musí sa dať prihlásiť aj v duhej, čiže aj na Slovensku. Nedávno sa u nás na SVK riešil problém, že nechceli prihlásiť vozidlo s pravostranným riadením. Výsledok bol taký, že toto nieje dôvod na odmietnutie prihlásenia, akurát vozidlo musí mať prispôsobené napr. svetlomety na prevádzku po pravej strane. /ide o vyžarujúci uhol, t.j. oslňovanie protiidúcich vozidiel. Anglánom totiž svietia viac doľava a nie doprava, ako u nás/

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

A navíc - "veteránský značky" jsou už z principu určený pro PŘÍLEŽITOSTNÝ POUŽITÍ, například pro soutěže pořádaný na otevřenejch silnicích nebo pro srazy a výstavy - NIKOLIV PRO DENNÍ POUŽÍVÁNÍ. A jestli se nemejlím, tak auto "na veteránskejch číslech" by ani nemělo po vlastní ose vyjíždět mimo stát, kde takovou značku přidělili - prostě by nemělo "přejít po vlastní ose přes čáru" - a v jiným státě by jeho provoz po silnicích měl bejt striktně omezenej právě jen na vysloveně veteránský podniky.

Ano, existuje cesta jak takovou kárku legalizovat. Ale rozhodně to nebude laciná záležitost - a bude to požadovat minimálně prokázání aspoň základních evidenčních skutečností. Znamenalo by to auto aspoň "papírově" prodat do Dojčů, fyzicky ho tam dopravit ke zkušebnímu komisariátu aniž by se dotklo vlastníma kolama silnice = na podvalu, na Prüf-Amtu prokázat skutečnost legálního nabytí minimálně tý stavebnice = doklady který musí prodejce/výrobce stavebnice kupci předat, auto nechat podle příslušný sekce Dojčskejch předpisů formálně i fyzicky překontrolovat - a POKUD VYHOVÍ, bude mu zapsána Dojčská registrace a dostane místně příslušnou značku. Potom si ho může ten človíček zase "koupit" zpátky na Slovač, auto bude mít origo Dojčskej TP a s ním se normálně bude dát přihlásit k běžnýmu provozu ve všech státech €U. Pokud má dotyčnej na to, aby si koupil podobnou stavebnici, měl by počítat i s tím, že bude finančně náročný i uvedení výslednýho produktu do jinýho než závodního provozu.

Vím že se takovým způsobem realizovala přestavba a hlavně LEGALIZACE NA ČESKÝ SILNICE u "jedničkový" fábie na agregát 1,8 turbobenzín, neboli se do tý kastle zabudovával motor, se kterým se fábule ani nikdy nevyráběla a Boleslav striktně zakazuje jakoukoliv záměnu motoru (náhradu motorem s jiným než originálním kódem).
Auto se koupilo u prodejce v Dojčsku (aby bylo jednodušší přihlášení) a s jejich značkama přejelo normálně do Čezkistánu, kde na něj čekal úpravce a novej agregát včetně dalších tuningovejch dílů (sníženej podvozek, kola, brzdy, díly karosérie...). Auto se kompletně přestavělo, odzkoušelo na brzdě, přelakovalo - a NA PODVALU bylo převezeno "zpátky" do Dojčska, kde celá přestavba prošla zkušebním řízením = v podstatě novou registrací do provozu. Po obdržení dojčský registrace se uskutečnil "finální prodej" kupci, kterej samozřejmě celou akci financoval a je tuzemským ovčanem - auto se normálně v Dojčích odhlásilo a převezlo do Česka, kde musel místní registrační subjekt uznat dojčskou registraci jako platnou pro celý území €U a tudíž milá "ŠMOULINKA" obdržela normální legální českej TP i český značky a může normálně legálně jezdit.

Ten samej postup by musel absolvovat i zde okecávanej Caterham. Samozřejmě, nic není zadarmo - ani individuální schválení dojčským Prüf-Amtem ne, i když je vůči přestavbám daleko přístupnější a tolerantnější, než místní Kocourkovský ouřady...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#18 Příspěvek od Hejnicek »

Kdyz to tady clovek pozoruje a ted cte v tomhle vlakne, nejak nechapu ty zabery a nektery porady z USA co tam jezdi po silnici.
Ty vozejcky a motorky, ktery uz ani zdaleka nevypadaji jako puvodni tovarni vyrobek.
Chlapi v dilne jen resi rozpocet, ale to, ze tam vrazi uplne jinej motor (hlavne aby mel co nejvic koni a chromu) je vubec netrapi.
Nikdy jsem za velkou louzi nebyl, to je jen do TV nebo je to tam mozny?

Tady uz skoncil pred policajtama i tuning zpetnyho zrcatka zavesenym ruzencem nebo plysovejma hracima kostkama. :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

To je iny svet. Nemaju na kazdu 🤐 zakon a 50 predpisov. Funguje teda princip: co nie je zakazane, to je povolene. Ale postupne sa to aj tam zhorsuje... a v kazdom state inak.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Ano, za Veľkou Mľákou mají "poněkud" jiný právní povědomí, oni spíš spoléhají na zvykový právo než na nějaký §, ale pokud dojde k nějaký škodě, o to víc jedou po viníkovi - hlavně po původci úprav atp. Prostě pokud něco upravuješ, musíš si bejt ty sám vědomej možnejch následků svý činnosti a podle toho dimenzovat všecky díly. Můžeš je vyrábět nebo i koupit - a pokud je koupíš, máš na ně záruku, že jejich výrobce bere zase na sebe odpovědnost za to, že vydržej to, co je k nim deklarovaný atd. Oni si jsou prostě vědomí svejch práv i povinností a podle toho se dokážou za svou práci zaručit. A jejich státnímu "zastřešení" to stačí, protože v případě škody je po kom skočit. Tudíž oni vědí, že když pustí na silnice motorku s řidítkama ve tvaru buvolích rohů a někdo se na tý mašině o ty řídidla zabije, bude koho za to použití pohnat k zodpovědnosti. Pokud teda bude kdo by tu zodpovědnost požadoval... Ale zatím jim to vyhovuje.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#21 Příspěvek od Jimmi2 »

Obecně v Severní Americe, i když je to asi stát od státu, nemají naší obdobu STK. Zato na každém rohu specializovaný servis na "brzdy a řízení". A to i v mnohem "socialističtější" Kanadě, tedy ve srovnání s USA.
Zato když něco provedete a příčinou bude technický stav vozu, asi vás slušně vosolej. Pak je účet z onoho servisu doma na kuchyňské lince zřejmě jediná záchrana.

U nás je všeobecně známo, že na STK vás buď zbytečně buzerují, nebo naopak projde i vrak. Rozhodně málokdy jde opravdu o stav vozu a o užitečnou radu, co udělat pro větší bezpečnost. A mezi příčinami jsou ty technické max. z 1%, a to ještě je podle mě nadnesené číslo.

K tématu: Veterán je veterán a jeho provozování/zapsání má určitá pravidla, která citovaný vehikl zajisté nesplňuje. Nicméně i normální přihlášení auta, které na Slovensku přihlásit nejde, může mít svá rizika. Každopádně jeho trvalé provozování na Slovensku by bylo jen obcházením místního zákona.

Uživatelský avatar
lumptom
Příspěvky: 69
Registrován: 29 lis 2014, 01:00

#22 Příspěvek od lumptom »

No takže já mám jasno v tom, že tuhle celou akci s díky odmítnu a nechám ho v tom prostě koupat, ať si to pořeší sám.

Myslím, že toto téma můžeme definitivně uzavřít.
Ještě jednou díky všem za postřehy a podněty.

Lumptom

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#23 Příspěvek od vicious »

Nech to u nas skusi prihlasiť na cečkove čisla. Keď sa na to da zaregistrovať traktor domacej výroby, vozik a pod. tak by sa hadam dal aj ten samochod zo stavebnice. :idea:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#24 Příspěvek od rnbw »

To bude s tym potom jazdit po lese alebo na poli?

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#25 Příspěvek od vicious »

Po lese a na poli može aj bez značiek...

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#26 Příspěvek od Atlan »

vicious píše:Nech to u nas skusi prihlasiť na cečkove čisla. Keď sa na to da zaregistrovať traktor domacej výroby, vozik a pod. tak by sa hadam dal aj ten samochod zo stavebnice. :idea:
Dalsi expert, Cznacky su pre doma robene traktory a nie pre vychcalkov. Nedavaj blbe rady, aby ten zakon koli takym ako ty nezrusili.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“