Stránka 2 z 3

Napsal: 05 bře 2015, 07:10
od hrabosh
Tak proč to nejde pořádně pájet? Napadá mě ještě to, že se to tak dobře chladí, že to tou mirkopájkou prostě nejsem schopen prohřát, resp. ten cín se prostě okamžitě ochladí.
Napadlo mě nechat to tam připájené jak to je (zatím to drží, ale kdybych do toho rýpnul šroubovákem, tak odapdne) a zakápnout to kapkou epoxidu. Kdybych do něj romzíchal třeba měděný piliny, mohl by i vodit....

Nebo to předehřát v troubě třeba na 100 deg.C a vzít si na mikropájku kratší a masivnější hrot...

Napsal: 05 bře 2015, 07:14
od BOBOBO
Máš zde jiné vlákno o pájení hliníku . V amatérských podmínkách je to problém .

Napsal: 05 bře 2015, 10:57
od hrabosh
Už jsem ho našel a moc mě nepotešilo. Nicméně objednal jsem si pásek toho SN70Zn30 a zkusím to s tím...

Napsal: 05 bře 2015, 16:34
od PeteBurns
Akoze nepotesilo? Ved to mtajovsky prispajkoval uplne perfektne, ak to tak bude drzat aj tebe, bohato to bude stacit ;) Origos sa to robi ultrazvukom, ako spomenul BOBOBO, ale netusim ako, v domacich podmienkach nehrozi, o nikom som nepocul, ze by nieco take mal doma :?

Napsal: 05 bře 2015, 21:39
od hrabosh
Připadá mi, že to každej popisoval jinak a nedošlo ke shodě na jednom způsobu :-)

Zkoušel jsem tím páskem pájet na kousek hliníkovýho plechu a drželo to celkem dobře, tak zítra zkusím v práci v labu tu jednotku. Snad to ne*kurvím...držte mi palce.

Napsal: 05 bře 2015, 21:42
od BOBOBO
Pochopil jsi to , bohužel , správně . Palce ti pochopitelně držím . Ale...

Napsal: 06 bře 2015, 08:40
od hrabosh
No, dopadlo to myslím dobře - to pájení s pájecí kapalinou a Sn70Zn30 pájkou. Cín se celkem hezky rozlil, a spoj je od pohledu (...) pevnější. Bohužel se v rámci nahřívání ten die definitivně iddělil od desky, ale žádný bondwire se neutrhnul, tak to snad vyřeší kapka epoxidu. Zkoušel jsem ho přitlačit bodlem k desce a pinzetou šťárat do toho spoje, ale drží dobře. Před tím, s olověnou pájkou, by to určitě povolilo...

Napsal: 06 bře 2015, 08:47
od BOBOBO
Tak by jsi to mohl vrazit do toho vlákna k hliníku , co jsi kde a za kolik koupil a dát foto výsledku .

Napsal: 06 bře 2015, 09:43
od hrabosh
Jj, doma to nafotím a postnu

Napsal: 06 bře 2015, 21:11
od hrabosh
JSem 🤐.

V rámci fixace diye zpátky na desku se mi samozřejmě jeden z nabondovaných drátků přilepil k hrotu, kterým to byl zatížený, aby - když mi to celý spadlo - se mohl ten drátek urvat a já jsem si mohl tu jednotku strčit tak leda do prdele.

Nicméně ... ješte, než ji vyhodím, napadlo mě pokusit se najít, jestli se ten die nedá koupit jako normální zapouzdřená součástka a tu tam připojit.

Je to připojený 6 drátama. Jeden je výkonová zem, další výstup na cívku. Dál je tam signálová zem a potom pin, který mají oba diye (pro obe cívky) společnej - resp. propojenej. To je podle mě napájení.

Hledal jsem "ignition coil ic" a našel jsem pár obvodů, který by i odpovídaly. Třeba tenhle: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... VB026.html

Má napájení, signálovou zem, řídící vstup a výstupní flag pro processor. Ten se podle mě používá, protože v diagnostice reportuje ta jednotka charging time - ten asi bere z toho. Vstup "BG" bych nezapojil.

Myslíte, že nákup té součástky na eBay a připojení do té jednotky má šanci na úspěch, nebo si mám naliskat a koupit celou tu jednotku (za 2.000 +/-) ?

Napsal: 23 bře 2015, 20:47
od Raptor181
Pravidelne mi chodia tieto jednotky s poruchou " idu len na 2 valce".
Rozhodne odporucam vymenu cievky a davam druhe jednotky ktore su uz VIRGIN. Vlozia sa do auta a prisposobia sa skoro same. Nema vyznam tieto pokazene opravovat.

Napsal: 03 dub 2015, 23:20
od hrabosh
No, tak nakonec to dopadlo tak, že v rámci pokusu o měření, jak se ta svině vlastně chová a co kde teče jsem urval bondwiry i od toho druhýho die. Když jsem ho chtěl odstranit z desky, tak mi ta deska pod ním praskla a to byl konec...

Nicméne součástky už byly na ceste a tak jsem je tam cvičně připojil. V autě to pak jenom tak škytalo na jeden válec, a po testu vstřikovačů jsem zjistil, že jede jenom jeden, protože připojení k těm ostatním třem bylo asi v té části desky, která se mi ulomila.

Nicméně fakt, že to škytalo = zapalovalo mě vede k přesvědčení, že kdybych nebyl <|>, tak by to s těma driverama zapalovacích cívek z eBay jelo.

Jinak nechápu, proč by nemělo význam opravovat pokaženou ECU, zvlášt když se dá kolikrát opravit jen napájením kusu drátu. Na kšeft možná, ale do vlastního auta?

EDIT: NAkonec jsem koupil na tom ebay typ VB025, ne ten, co jsem linkoval před tím.

Napsal: 04 dub 2015, 08:56
od BOBOBO
Pěkně , ještě sem dej odkaz na ten kup .

Napsal: 03 čer 2017, 12:34
od bitak
Ahoj. Mám teď obdobný problém se stejnou řídící jednotkou. Vůbec ale netuším, jak se do toho dostat. Rád bych požádal o radu, kudy do toho? Předem dík za ochotu.

Napsal: 03 čer 2017, 19:59
od Atlan
Kedze sa pytas ako ten predtym a ten mal tiez lave ruky. Tak radsej kup druhu.