Tripling
Moderátor: Moderátoři
- ross4435897
- Příspěvky: 426
- Registrován: 10 lis 2009, 01:00
- Bydliště: Brno
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
tripling sa pouziva pri kruhaku, pri zmene jazdneho pruhu a pri zaradeni sa do svojho pruhu pri predbiehani, pripadne ja este blikam ked idem po hlavnej, ktora ma v zakrute odbocku na vedlajsiu. v tychto pripadoch 3 bliknutia v pohode stacia. Urcite to nie je pre zmenu smeru na krizovatkach, alebo ak zacinam predbiehat.Jimmi2 píše:Vždycky, když je řeč o tomto typu zařízení, musím podotknout, že ta tři bliknutí jsou v 90% případů málo.
No vidis, a tak si sa bal
Tři bliknutí nestačí ani na předjetí cyklisty - i na plynulou změnu pruhu jsou málo, lepší je pokud má někdo VAG kabel nebo si umí dupnout v servise, minimálně u koncernu VW to jde překódovat na počet 1 až 5, u novějších ŘJ snad až na 1 až 10 na jedno ťuknutí do páčky. Samozřejmostí je ukončení blikání na jednu stranu a rozsvícení opačný, když se během manévru páčka překlopí na opačnou stranu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Hardwarové řešení nebude tak jednoduše fungovat. Objeví se tam příliš problémů.
Jinak je to vynikající věc, jezdím s tím už dost dlouho.
Jenom nechápu, jak budeš využívat původní přerušovač, navíc s minimálními zásahy do vozu. Zkus to nakreslit, já to vidím spíš naopak. Až moc zásahů.
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls.
Jirka
Jinak je to vynikající věc, jezdím s tím už dost dlouho.
Jenom nechápu, jak budeš využívat původní přerušovač, navíc s minimálními zásahy do vozu. Zkus to nakreslit, já to vidím spíš naopak. Až moc zásahů.
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls.
Jirka
návrh č.4 :
- Přílohy
-
- Tripling_2.png
- (34.68 KiB) Staženo 64 x
Naposledy upravil(a) gaman dne 19 bře 2015, 22:26, celkem upraveno 1 x.
K 555: Chybně jsem formuloval, opravdu není pravidlem, aby generovala po připojení k Ucc impuls, ale je vhodné to v tomhle zapojení ošetřit.
Ke schematu:
Jestli jsem to pochopil správně, tak relé kontakty "překlemuje" přepínač blinkrů a pustí tak přerušované napětí od originálního přerušovače. (Přerušovač->K1/K2/->směrová světla.)
V tomto případě pořád nevidím, jakým způsobem bude vlastní přerušovač spuštěný. Pokud totiž vypneš páčku blinkrů, vypneš tak zároveň i samotný přerušovač.
Když pominu délku impulsu (6s je moc, to je cca 6 bliknutí), bude nutné ještě dořešit spolehlivé rozlišení (ťuknutí na blinkry- spustí se tripling a normální spuštění blinkrů- triplink se nesmí spustit, a to velice spolehlivě).
Jirka
Ke schematu:
Jestli jsem to pochopil správně, tak relé kontakty "překlemuje" přepínač blinkrů a pustí tak přerušované napětí od originálního přerušovače. (Přerušovač->K1/K2/->směrová světla.)
V tomto případě pořád nevidím, jakým způsobem bude vlastní přerušovač spuštěný. Pokud totiž vypneš páčku blinkrů, vypneš tak zároveň i samotný přerušovač.
Když pominu délku impulsu (6s je moc, to je cca 6 bliknutí), bude nutné ještě dořešit spolehlivé rozlišení (ťuknutí na blinkry- spustí se tripling a normální spuštění blinkrů- triplink se nesmí spustit, a to velice spolehlivě).
Jirka
Toto zapjení má víc problémů, hazardy apod. jsou další třešinkou. Ale tady jakékoliv spuštění blinkru bude periodicky budit 555, tzn., že velice často po vypnutí blinkrů (ať už ručně nebo volantem) triplink nasází další "bliky" do směrovek.
Také by to chtělo, aby vypnutí triplingu přišlo vždy, když není žárovka pod napětím (rozpíná se ss proud od cca 30 do cca 45W, takže trpí kontakty relé a nevím, jestli je možný vznik impulsů při rozpínání kontaktů).
Podle mých zkušeností není dobré, aby triplink vždy hodil sekvenci zablikání. Přece jen je dost situací, kdy po jednom nebo dvou bliknutí (např.výjezd z kruhového objezdu) je třeba vjezd na parkoviště a přitom chceme jet rovně atd...
Jikra
Také by to chtělo, aby vypnutí triplingu přišlo vždy, když není žárovka pod napětím (rozpíná se ss proud od cca 30 do cca 45W, takže trpí kontakty relé a nevím, jestli je možný vznik impulsů při rozpínání kontaktů).
Podle mých zkušeností není dobré, aby triplink vždy hodil sekvenci zablikání. Přece jen je dost situací, kdy po jednom nebo dvou bliknutí (např.výjezd z kruhového objezdu) je třeba vjezd na parkoviště a přitom chceme jet rovně atd...
Jikra