Stránka 2 z 3

Napsal: 19 bře 2015, 14:33
od ross4435897
... proc vlastne ta podminka bez pouziti MCU?

Napsal: 19 bře 2015, 14:50
od gaman
ross4435897 píše:... proc vlastne ta podminka bez pouziti MCU?
Nemusím je, viz. jak to napsal Hill.

Napsal: 19 bře 2015, 15:20
od pocitujlasku
Jimmi2 píše:Vždycky, když je řeč o tomto typu zařízení, musím podotknout, že ta tři bliknutí jsou v 90% případů málo.
tripling sa pouziva pri kruhaku, pri zmene jazdneho pruhu a pri zaradeni sa do svojho pruhu pri predbiehani, pripadne ja este blikam ked idem po hlavnej, ktora ma v zakrute odbocku na vedlajsiu. v tychto pripadoch 3 bliknutia v pohode stacia. Urcite to nie je pre zmenu smeru na krizovatkach, alebo ak zacinam predbiehat.

Napsal: 19 bře 2015, 15:35
od EKKAR
Tři bliknutí nestačí ani na předjetí cyklisty - i na plynulou změnu pruhu jsou málo, lepší je pokud má někdo VAG kabel nebo si umí dupnout v servise, minimálně u koncernu VW to jde překódovat na počet 1 až 5, u novějších ŘJ snad až na 1 až 10 na jedno ťuknutí do páčky. Samozřejmostí je ukončení blikání na jednu stranu a rozsvícení opačný, když se během manévru páčka překlopí na opačnou stranu...

Napsal: 19 bře 2015, 19:50
od procesor
Reset takto:

Napsal: 19 bře 2015, 20:13
od jiriS
Hardwarové řešení nebude tak jednoduše fungovat. Objeví se tam příliš problémů.
Jinak je to vynikající věc, jezdím s tím už dost dlouho.
Jenom nechápu, jak budeš využívat původní přerušovač, navíc s minimálními zásahy do vozu. Zkus to nakreslit, já to vidím spíš naopak. Až moc zásahů.
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls.
Jirka

Napsal: 19 bře 2015, 21:02
od gaman
návrh č.4 :

Napsal: 19 bře 2015, 21:22
od procesor
jiriS píše:....
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls...
Jirka
To nie je pravidlo...

Napsal: 19 bře 2015, 22:21
od jiriS
Pokud to nemáš ošetřený, tak je to pravidlo.
Ke schématu: jak budeš spouštět ten přerušovač?
Jirka

Napsal: 19 bře 2015, 22:27
od gaman
jiriS píše:Pokud to nemáš ošetřený, tak je to pravidlo.
Ke schématu: jak budeš spouštět ten přerušovač?
Jirka
Dole ve schematu je princip napojení.

Napsal: 20 bře 2015, 07:01
od jiriS
K 555: Chybně jsem formuloval, opravdu není pravidlem, aby generovala po připojení k Ucc impuls, ale je vhodné to v tomhle zapojení ošetřit.
Ke schematu:
Jestli jsem to pochopil správně, tak relé kontakty "překlemuje" přepínač blinkrů a pustí tak přerušované napětí od originálního přerušovače. (Přerušovač->K1/K2/->směrová světla.)
V tomto případě pořád nevidím, jakým způsobem bude vlastní přerušovač spuštěný. Pokud totiž vypneš páčku blinkrů, vypneš tak zároveň i samotný přerušovač.
Když pominu délku impulsu (6s je moc, to je cca 6 bliknutí), bude nutné ještě dořešit spolehlivé rozlišení (ťuknutí na blinkry- spustí se tripling a normální spuštění blinkrů- triplink se nesmí spustit, a to velice spolehlivě).
Jirka

Napsal: 20 bře 2015, 07:13
od Ondra2
Jsou i taková auta, u kterých dlouhým podržením/zacvaktuním aretace nedojde k vypnutí triplingu - Peugeot 207 (a hádám všechny PSA). Prostě to za jakýchkoliv okolností zabliká 3x, vypne se to jedině přepnutím na druhou stranu, ale tam to zase zabliká 3x.

Napsal: 20 bře 2015, 08:48
od pepik9
U spousty aut jde informace od páček už po sběrnici a funkci přerušovače vykonává procesor spolu s ovládáním všech ostaních světel, stěračů atd.. Tohle chceš dávat paralelně k systému nebo je to do Š120 ?

Napsal: 20 bře 2015, 08:50
od procesor
Toto bude blikať na začiatku ťuknutia do prepínača.
Potom ešte hrozí, že sa spustí blikanie aj pri rozpojení spínača (po dlhšom pridržaní-aretovaní) vďaka hazardom na kontaktoch, t.j. ešte triblink na koniec ako pridaná hodnota :wink:

Napsal: 20 bře 2015, 13:53
od jiriS
Toto zapjení má víc problémů, hazardy apod. jsou další třešinkou. Ale tady jakékoliv spuštění blinkru bude periodicky budit 555, tzn., že velice často po vypnutí blinkrů (ať už ručně nebo volantem) triplink nasází další "bliky" do směrovek.
Také by to chtělo, aby vypnutí triplingu přišlo vždy, když není žárovka pod napětím (rozpíná se ss proud od cca 30 do cca 45W, takže trpí kontakty relé a nevím, jestli je možný vznik impulsů při rozpínání kontaktů).

Podle mých zkušeností není dobré, aby triplink vždy hodil sekvenci zablikání. Přece jen je dost situací, kdy po jednom nebo dvou bliknutí (např.výjezd z kruhového objezdu) je třeba vjezd na parkoviště a přitom chceme jet rovně atd...
Jikra