Stránka 2 z 3

Napsal: 10 čer 2015, 14:24
od EKKAR
Nemyslím destičky bez indikačního drátu (stejně to je jenom kontakt zalisovanej do aktivní třecí hmoty, kterej se po odbroušení určitý tloušťky ŠLUSNE přes kotouč na kostru), ale ten konektor - ten vyžvejkalo nějaký HOVADO...!!!

Napsal: 10 čer 2015, 15:00
od Kvicala_r
BOBOBO: ano, samozřejmě mi něco říká diagnostika :roll: Asi těžko se takto dá ale otestovat jen při občasném zablbnutí

Ten rozpitvaný konektor bych spíše tipoval, že už se jej pokoušel ne moc šetrně vypinovat :(

Napsal: 10 čer 2015, 21:43
od petrfilipi
Tak ložisko předního kola na Roomsteru žádné mechanické výběžky nemá, viz obrázek. Ale vyloupl jsem z něho kroužek, který je lehce magnetický, to by mohlo být ono. Nevím zdali by mohlo být snímáno Naumurovým senzorem, zítra to vyzkouším.
Ložisko údajně nelze zalisovat dál než na doraz (při losování dovnitř se údajně ani nevyndává čislo ABS - ono kolikrát ani vyndat nejde), ale po čase se může ložisko vysunout.
Taky bych na osciloskopu mohl porovnat velikost impulzů z obou kol, zdali není ten magnetický kroužek na problémovém kole nějaký divný.

PF

Napsal: 10 čer 2015, 21:47
od Artaban001
A tohle jsi tam někde měl?
Obrázek
Na obrázku je "zadní verze" v předu by mělo být něco podobnýho, třeba i jako vylisovaný příčky na nějakým tom náboji.. Těžko by se tam používal pouze mnohopólový magnet

Napsal: 10 čer 2015, 21:53
od petrfilipi
Není to kroužek na zadní kola?

Tam opravdu nic takového není, a to i podle eshopu třeba skoda-díly.cz
Vzhledem k tomu, že předním kolem prochází otáčející se poloosa, tak tam nemůže být snímač navléknuz na vnějším průměru ložiska - to je přece zalisované napevno v náboji.
Naproti tomu zadní kola mají pevnou vnitřní osu, vnější obal ložiska se otáčí s kolema může se tak snímat.
EDIT - správně má být "...předním ložiskem prochází otáčející se poloosa...".

PF

Napsal: 10 čer 2015, 21:58
od Artaban001
Máš pravdu. Jen tak jsem našel tohle. A mění se to z ložiskem. Po obvodu vidím něco jako "šablonu pro snímač"
Obrázek

zdroj: http://www.hanza-autodily.cz/fotocache/ ... 157.32.jpg

Napsal: 10 čer 2015, 22:12
od petrfilipi
Jeslti myslíš šablonou pro snímač ten plechový kroužek u ozávitovaných děr, tak to je kroužek, zabraňující svými zpětnými zuby vysunutí ložiska.
Ten magnetický kroužek je na druhé straně ložiska.
Jedno ložisko s magnetickým kroužkem mám, čidlo taky, tak to zítra zkusím spojit se zdrojem v sérii s odporem a uvidím, co z toho dostanu.

Napsal: 10 čer 2015, 22:24
od Artaban001
Aha.. Tak to potom ano. V tom případě by se mohl použít i systém s hallovou sondou, magnetorezistor...
Začni tak s 5V, odpor 1K, spolu s mA a magnetem, nebo tím magnetovým kolem by jsi měl ovlivňovat odběr. Nejlepší by to bylo porovnat se "zdravou" sondou i kolem - Tam můžeš měřit "naživo" Pro začátek by jsi nemusel ani točit kolem. Stačí se dostat dostatečně tenkýma hrotama na konektor čidla a měřit - třeba začít tím, kolik V a polarita je na tom snímači při aktivaci systému..

Napsal: 11 čer 2015, 06:00
od BOBOBO
Hodí to na špalky a točí to samo , může a měl by měřit na konektoru u jednotky - najít dráty !

Napsal: 12 čer 2015, 12:14
od petrfilipi
Tak situace s měřením se má asi takto:

1. Čidlo snímá pouze na jedné straně (na té, která je z boku hladká).
2. Záleží na polaritě napájecího napětí.
3. Odběr ze zdroje 5V je (přes odpor 1070Ohm) asi 1,6mA/2,1mA (podle toho, jak je natočen magnetický pásek).
4. Pokud v tuto chvíli otočím napájení čidla ABS, proud klesne v obou případech asi o 0,2mA.
5. Pokud je polarita č. 1 (dejme tomu plus na vývodu č. 1, ale to nevím přesně), tak čidlo sejme na obvodu asi 8 impulzů po 5mm a za chvilku ještě jeden impulz - viz foto osciloskopu.
6. Pokud je polarita č. 2 (dejme tomu plus na vývodu č. 2), tak čidlo snímá pravidelně impulzy z kroužku po celém jeho obvodu (asi po 5mm) - viz foto osciloskopu.
7. Otáčky byly asi 480 ot/min.

Takže teď už vím jak na to, můžu zkusit měřit na autě.

PF

Napsal: 17 lis 2022, 22:38
od sr71
petrfilipi píše: Co je to za èidlo - má to 2 dráty a ohmický odpor jiný podle polarity pøipojeného mìøícího napìtí, navíc i podle rozsahu mìøidla (de facto to vždy ukazuje asi poolvinu rozsahu (na 20MOhmech asi 9MOhm, na 2MOhmech asi 900kOhmù až k 600Ohmù na 2kOhmech).
Co je jako protikus na ložisku? Je to nìjaký kroužek s mechanickými výènìlky nebo magnetický kroužek se støídavými magnety?
Na autì mého syna (staré Audi A4) máme problém s jedním zadním ABS èidlem. Diagnostika hlásí pøerušený obvod. Když mìøím ohmicky èidlo na konektoru èidla, tak podobnì jak píše "petrfilipi" namìøím, dle polarity, cca 8MOhm nebo cca 3,8Mohm. Úplnì nechápu rozdíl dle polarity, když by snad v tom èidle mìla být jen cívka a i ta hodnota je nìjaká vysoká ne? (jako protikus tam je "ozubené kolo")

Napsal: 17 lis 2022, 23:17
od EKKAR
No právě že vona tam "jenom cífka" není, je tam obdoba elektroniky, jakou najdeš v průmyslovejch indukčních snímačích přiblížení kovovýho předmětu. Je to tam právě proto, aby úroveň signálu nekolísala spolu s otáčkama, ale aby se měnil jen kmitočet impulsů.

Napsal: 18 lis 2022, 00:30
od workhard
Právě že tam jenom cífka bývá, zezadu je na ní permanentní magnet a ty ji máš nejspíš přerušenou.

Napsal: 18 lis 2022, 07:48
od BOBOBO
A proč jsi zkušebně neměřil některé z 3 ostatních ??

Napsal: 18 lis 2022, 22:15
od GeorgeB
ABS čidla otáček kol u novějších systémů (od cca roku 2002) jsou na principu magnetorezistoru nebo s hallovým článkem,ale jsou vždy 2-drátové. Princip přenosu signálu je v tom,že senzor mění proudový odběr podle polarity magnetického pole v okolí na skokových hodnotách 7mA nebo 14mA.
Napěťově to měřit moc nejde, je třeba to měřit proudově. Napájecí napětí je napětí palubní sítě vozu (tedy 12-14V).