Stránka 2 z 2

Napsal: 08 pro 2015, 18:11
od ohryzek36
Olejem?

Já to raději dělám plastickým mazivem (něčím žlutým od Slovnaftu - typ nevím, ale je to prostě něco obyčejného) - stačí sundat úchyt spařovačky a promazat dostupné části té závitové tyče. Po nasazení a jednom použití (až si spařovačka projede celou dráhu) je vše OK.

Původní mazivo je trochu dražší - buď je tam Klüberpaste 46 MR 401 (používané do června tohoto roku - 60g tuba stojí přes 500) nebo Klübersynth GE 14-111, což bude něco dražšího, když beru v potaz, že i Narex to používá v převodovkách a hodně ty vyzdvihuje jako něco extra.

Dál přímo ve spařovacích jedotkách se používá Bechem Berulub FA 46 (v tuzemsku se dá nejjednodušeji sehnat 1kg tak za 1200+ Kč) nebo Verkofood WR2, o čemž jsem žádné informace nezjistil (měl by to vyrábět Verkol, jejichž polovina stránek je ve španělštině a druhá polovina v perštině, tak nevím). Mažou se s tím přímo těsnění, co kloužou ve válci spařovačky.

Napsal: 31 led 2016, 13:38
od puma888
Děkuji za rady, už jsem objednal nový rozdělovač, stál jen 1000...snad budu schopen uvolnit svorky :D díky

Napsal: 01 úno 2016, 12:09
od PavelN
ohryzek36 píše:Olejem?

Já to raději dělám plastickým mazivem (něčím žlutým od Slovnaftu - typ nevím, ale je to prostě něco obyčejného) - stačí sundat úchyt spařovačky a promazat dostupné části té závitové tyče. Po nasazení a jednom použití (až si spařovačka projede celou dráhu) je vše OK.

Původní mazivo je trochu dražší - buď je tam Klüberpaste 46 MR 401 (používané do června tohoto roku - 60g tuba stojí přes 500) nebo Klübersynth GE 14-111, což bude něco dražšího, když beru v potaz, že i Narex to používá v převodovkách a hodně ty vyzdvihuje jako něco extra.

Dál přímo ve spařovacích jedotkách se používá Bechem Berulub FA 46 (v tuzemsku se dá nejjednodušeji sehnat 1kg tak za 1200+ Kč) nebo Verkofood WR2, o čemž jsem žádné informace nezjistil (měl by to vyrábět Verkol, jejichž polovina stránek je ve španělštině a druhá polovina v perštině, tak nevím). Mažou se s tím přímo těsnění, co kloužou ve válci spařovačky.
Je to spešl mazivo s příměsí teflonu, ale dá se tam opravdu použít obyč olej napři. pro šicí stroje, je to přeci jen obyčejná závitová tyč na které jezdí mosazný hranol se závitem,ale to futro si zaslouží něco lepšího - to se jedná o promazání pohonu spařovačky.

Napsal: 01 úno 2016, 13:12
od Artaban001
I když jde o závitovou tyč, je ve společným prostoru z kávou. Výpary mohou znehodnotit chuť. Proto bych i tu tyč mazal tím, co tam patří..

Napsal: 14 úno 2016, 17:47
od Artaban001
Výše popisovaná závada se opět začala projevovat. Vyčištění vnitřku kávovaru, demontáž pohonu spařovací jednotka a změření koncáku (na tom mechanizmu je na spodní doraz, ale je přibližně uprostřed dráhy). Pokoušel jsem se ten koncový spínač sundat, ale motorek mi v tom bránil. Tak jsem jej zaklapl zpět a změřil jsem, jak funguje - při zatočení pohonu ke spodnímu dorazu sepne a vede. blok pohonu spařovačky jsem dal zpět - Nešel totiž celý vytáhnout, protože bych kvůli tomu musel odmontovat ten blok z topením a na to nebyl čas. překvapilo mě, že ten pohon tam v podstatě není na pevno. Ve spodu je "kývavě upevněn v plastovým pouzdře" (dlouhý vrut z křížovou hlavou) a je fixován jen tím unašečem (dva torxy). Unašeč jsem vyčistil. Složil jsem to a zkušební kafé to uvařilo bez záseku + 2X proplach (po něm ten vozík taky "lízne" spodní doraz). Takže jsem zvědav, kdy se to bude opakovat. jestli se to pak nebude moct řešit jen odšroubováním unašeče a vyčištěním toho prostoru u závitové hřídele vysavačem.

Napsal: 23 črc 2016, 14:33
od Artaban001
Vracím se zpět a naposledy k tomuto tématu. Po posledním zásahu do kávovaru před půl rokem jsem dospěl k závěru, že pokud se nebude čekat na červený světlo odpadní nádobky a bude se vysypávat častěji a to pouze ve stavu, kdy je spařovací jednotka zaparkovaná dole - zkrátka po vypnutí, tak se nebude do prostoru šroubovýho pohonu dostávat bordel - ten jde vysávat po odšroubování držáku spařovače - zevnitř 2 šrouby po vytažení spařovače, pro sychr ještě zadní kryt kvůli tomu, aby se dala pohonná jednotka přidržet ze zadu. Tím považuju situaci okolo našeho kávovaru za úspěšně vyřešenou.